Dubbel bekabeling luidsprekers

Gestart door marantzhififan, maart 08, 2011, 20:05:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

Na 9 jaren nog geen last van gehad.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Is je ls-kabel dan niet van koper? Want koper oxideert als je het niet afschermt voor zuurstof.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

#32
Ja die is van koper en nog steeds koperkleurig en niet groen.

Ik zie dat het nu van laag naar hoog gaat, dat was eerst andersom, maakt geen verschil bij mij.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

RP

Dat gaat volgens mij veel sneller als je het koper met blote handen aanraakt omdat de huid een soort zuur bevat dat dit procces versnelt.
Anders op z'n tijd misschien het kabeltje even losnemen en goed doorspuiten met contactspray.
"t Zijn maar ideetjes maar als je niets probeert ....... :roll:
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

gerard

Citaat van: renes59 op maart 23, 2011, 16:45:50
Heb ze andersom door de aansluitpluggen aangesloten, je raadt het al: ik hoor geen verschil. Laat ze daarom ook maar zo zitten zoals het nu is.

:no:
Jij hebt ze ook van laag naar hoog  :-)

Citaat van: f.luisteraar op maart 23, 2011, 18:49:02
Als je ze zo bevestigt, gaat het toch oxideren?
eventueel een stukje krimpkous ertussen om de blanke kabel te bedekken.

Citaat van: f.luisteraar op maart 23, 2011, 15:26:12
Oh, dat wist ik niet. Waarom is dat?
Van laag naar hoog: heb eens gelezen dat het de groepslooptijd? ten goede zou komen; de de bas is trager dan een tweeter en doordat je de bas een fractie "eerder" aanstuurt bewegen ze theoretisch gelijktijdiger.

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

renes59

#35
Citaat van: gerard op maart 23, 2011, 23:09:50
:no:
Jij hebt ze ook van laag naar hoog  :-)
eventueel een stukje krimpkous ertussen om de blanke kabel te bedekken.
Van laag naar hoog: heb eens gelezen dat het de groepslooptijd? ten goede zou komen; de de bas is trager dan een tweeter en doordat je de bas een fractie "eerder" aanstuurt bewegen ze theoretisch gelijktijdiger.

Nu wel, daarvoor 9 jaren van hoog naar laag.
Dat eerder aansturen, is dat tijdsverschil uit te drukken? Ik geloof niet dat onze oren dat waarnemen, de mijne in
ieder geval niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Het voordeel is in ieder geval dat het qua kosten niets uitmaakt.  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

211

#37
...
Zolang je maar geniet....

JohnWx

Citaat van: renes59 op maart 23, 2011, 22:46:12
Ja die is van koper en nog steeds koperkleurig en niet groen.

Ik zie dat het nu van laag naar hoog gaat, dat was eerst andersom, maakt geen verschil bij mij.

dit is volgens mij de beste verbinding zo geen banaan pluggen jumpers vorken etc.etc.etc. meeste raakvlak


en over dat tijds verschil is natuurlijk belachelijk op deze afstanden als je precies gaat meten hoe lang je speaker snoer is zit er 100% verschil in qua lengte en dan gaan we moeilijk lopen doen eerst het hoog dan het laag  frusty
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Perfect_audio

Citaat van: gerard op maart 23, 2011, 23:09:50
:no:
Jij hebt ze ook van laag naar hoog  :-)

eventueel een stukje krimpkous ertussen om de blanke kabel te bedekken.
Van laag naar hoog: heb eens gelezen dat het de groepslooptijd? ten goede zou komen; de de bas is trager dan een tweeter en doordat je de bas een fractie "eerder" aanstuurt bewegen ze theoretisch gelijktijdiger.

Ja, dat tijdsverschil is wel een hele nanoseconde!!
En wat dacht je van het filter dat erna komt? En de draden in de kast?
Pff......

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Cornelis1921

 :no: Van hoog naar laag of van laag naar hoog maakte bij mij, proefondervindelijk, niets uit, zonder iemand te willen beledigen overigens. BTW een luidsprekerkabeldraadbrug spaart wel minimaal 4  banaanstekers/pluggen uit, ze zijn nog behoorlijk duur geworden ook, in verhouding. Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

211

#41
...
Zolang je maar geniet....

Mexicaanse Hond

Koper zegt me niks, wel als het wat moois voortbrengt...  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

211

#43
...
Zolang je maar geniet....

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers