Dubbel bekabeling luidsprekers

Gestart door marantzhififan, maart 08, 2011, 20:05:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

marantzhififan

Ik vraag mij af of het zin heeft op mijn luidsprekers dubbel te bedraden
al de kwaliteit er op voor uit gaat maar dat weet ik niet

Iemand ervaring mee schrijf het aub dan .
Mijn set
Marantz PM-15S2
Marantz SA-15S2
Marantz ST-15S1
2 x Phonar P5.5 EdmA met Cap+ upgrade (stassen)

JohnWx

Citaat van: marantzhififan op maart 08, 2011, 20:05:04
Ik vraag mij af of het zin heeft op mijn luidsprekers dubbel te bedraden
al de kwaliteit er op voor uit gaat maar dat weet ik niet

Iemand ervaring mee schrijf het aub dan .

totaal doelloos
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

Volgens mij heeft het wel degelijk nut. Ervan uitgaande dat je met kwaliteit spullen werkt. Dit is wel een PERSOONLIJKE mening. Ik ben dus uitgegaan van mijn persoonlijke ervaring.

JohnWx

Citaat van: joep op maart 08, 2011, 21:16:13
Volgens mij heeft het wel degelijk nut. Ervan uitgaande dat je met kwaliteit spullen werkt. Dit is wel een PERSOONLIJKE mening. Ik ben dus uitgegaan van mijn persoonlijke ervaring.

Dat is jouw mening Joep bedoel je  :-P



Wat zou het nut zijn Joep wat zal je meer kunnen behalen met dubbele kabels ? geen idee heb er ook nog nooit van gehoord of gezien in al die jaren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Wordt hier Bi wiren/ Bi Ampen bedoeld, dan geloof ik dat dat in bepaalde situaties en met bepaalde set wel verschil kan maken, ik heb mijn luidsprekers ook Biwired aangesloten en dat maakt wel degelijk verschil met Singelwired. Geluid is wat voller en ik heb een grotere diepte van het geluid, het geheel klinkt in mijn oren beter.

marantzhififan

Bedankt voor jullie re
Maar ik ga het maar proberen wand het is per speaker afhankelijk

bedankt
Mijn set
Marantz PM-15S2
Marantz SA-15S2
Marantz ST-15S1
2 x Phonar P5.5 EdmA met Cap+ upgrade (stassen)

still life

als je reeds met een stabiele amp of EV draait zul je slechts marginale vooruitgang maken
is dat niet zo wordt het toevoegen van bovenstaande zinvol

vooral horizontale bi-amp met de beste (stabiele) amp op het laag  :angel:
vertikaal ben ik minder voor, vanwege de verschillende belastingen voor de amp (L,R)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

zoals ik het lees 2 x speakerkabel naar 1 aansluiting
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Wanneer je beschikt over 2x 1,5 mm draad zou je kunnen overwegen om deze dubbel uit te voeren ,in het geval van 2x 2,5 mm over een lengte van 3 meter zie ik er geen meerwaarde in .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

RP

Ik denk dat het een beetje van het soort speaker ligt om te merken of dit een verbetering is.
Volgens mij is het wel het verstandigste om met twee verschillende diktes te werken.
Ik heb dit tot in den treure uitgeprobeerd en kwam tot de conclusie dat mijn monitors gebiwired toch iets beter doorkomen.
Het geluid ie over het laag/midden toch iets voller en de bas komt veel beter door dan het boemerige geluid van eerst.
Wat veel doet is ook het gebruiken van banaanpluggen die ook behoorlijk het geluid kunnen beinvloeden en ik gebruik ze alleen bij de versterker omdat ze daar het dichtste bij de bron zitten.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

cz79

Citaat van: RP op maart 21, 2011, 17:29:07
Ik denk dat het een beetje van het soort speaker ligt om te merken of dit een verbetering is.
Volgens mij is het wel het verstandigste om met twee verschillende diktes te werken.
Ik heb dit tot in den treure uitgeprobeerd en kwam tot de conclusie dat mijn monitors gebiwired toch iets beter doorkomen.
Het geluid ie over het laag/midden toch iets voller en de bas komt veel beter door dan het boemerige geluid van eerst.
Wat veel doet is ook het gebruiken van banaanpluggen die ook behoorlijk het geluid kunnen beinvloeden en ik gebruik ze alleen bij de versterker omdat ze daar het dichtste bij de bron zitten.

Dat is dus ook exact wat ik ervaar met het biwiren van mijn luidsprekers!