Dubbel bekabeling luidsprekers

Gestart door marantzhififan, maart 08, 2011, 20:05:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RP

En wat nog een mogelijkheid is om de bruggen tusseen de luidsprekeraansluitingen te vervangen voor luidsprekerkabel wat ook weer een ander geluidsbeeld kan geven.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

renes59

Langer stuk afstrippen en de kabel door beide aansluitspunten halen. Zijn de bruggen overbodig.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

mars

oi,

Ik was ook altijd van;.....Ik moet het ZELF proberen :yes:

Maar wat jij wil , heeft geen meerwaarde :no:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

renes59

Leg eens uit? Als je van die bruggen afwil is dit een goede manier.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

mars

oi,

tja het is idd een manier om van je bruugen af te komen.

Maar als je een goede kabel hebt , en je bruggen zijn dezelfde kabel. Dan hoort het snor te zitten.

MIJN ervaring, met deze tweak (paar maal gedaan) was geen merk bare verandering in weergave .

Maar nogmaals..MIJN ERVARING HE!!!...wil niet zeggen dat mijn ervaring regel is.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: mars op maart 22, 2011, 00:43:03
oi,

tja het is idd een manier om van je bruugen af te komen.

Maar als je een goede kabel hebt , en je bruggen zijn dezelfde kabel. Dan hoort het snor te zitten.

MIJN ervaring, met deze tweak (paar maal gedaan) was geen merk bare verandering in weergave .

Maar nogmaals..MIJN ERVARING HE!!!...wil niet zeggen dat mijn ervaring regel is.

we hebben dezelfde ervaring SOULMATE
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 :yes: De bruggen van mijn luidsprekers zijn beter dan de kwaliteit van mijn kabels met vergulde banaanstekers. Had ze ooit ook dubbel identiek aangesloten. Ook ik echter merkte geen verbetering t.o.v. een enkelvoudige bekabeling. Maar misschien heb ik geen 'golden hearing'.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

211

#22
...
Zolang je maar geniet....

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Zoldar

ik heb hier dezelfde ervaring mee. 2x zo veel kabel: 0 effect. dit was lang geleden. Setup: marantz cd52se mkII, NAD C370, B&W CDM 7SE en vdh snowline (bi wired)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

joep

Citaat van: renes59 op maart 21, 2011, 23:58:08
Langer stuk afstrippen en de kabel door beide aansluitspunten halen. Zijn de bruggen overbodig.

Moet je wel van laag naar hoog gaan. Dus eerst door de lage aansluitplug en dan naar de plug waar het hoog op staat.

Mexicaanse Hond

Citaat van: joep op maart 23, 2011, 14:19:47
Moet je wel van laag naar hoog gaan. Dus eerst door de lage aansluitplug en dan naar de plug waar het hoog op staat.
Oh, dat wist ik niet. Waarom is dat?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Citaat van: joep op maart 23, 2011, 14:19:47
Moet je wel van laag naar hoog gaan. Dus eerst door de lage aansluitplug en dan naar de plug waar het hoog op staat.
Heb ze andersom door de aansluitpluggen aangesloten, je raadt het al: ik hoor geen verschil. Laat ze daarom ook maar zo zitten zoals het nu is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Sander

Citaat van: renes59 op maart 23, 2011, 16:45:50
Heb ze andersom door de aansluitpluggen aangesloten, je raadt het al: ik hoor geen verschil. Laat ze daarom ook maar zo zitten zoals het nu is.

Ik zou bij de linker terminal boven beginnen en bij de rechter terminal onder. :-o


Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Mexicaanse Hond

Als je ze zo bevestigt, gaat het toch oxideren?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers