De set van QuattroNL - Totem Mite wordt Dreamcatcher

Gestart door QuattroNL, maart 05, 2011, 15:35:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: QuattroNL op september 14, 2012, 12:47:41


Wat me trouwens opviel is dat de voorkant van deze premium lijn anders is dan de standaard range, en dan met name de schuine kanten links en rechts. Zie bijv:

Zou Premium willen zijn maar is het niet  :wink: daarbuiten is de Range lijn ook al goed en mooi

Cornelis1921

Citaat van: Marantz 81 op september 14, 2012, 23:51:44
Zou Premium willen zijn maar is het niet  :wink: daarbuiten is de Range lijn ook al goed en mooi
:yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

QuattroNL

Zo, de buit is binnen. Wat een massief apparaat zeg!
Eerste indrukken: helder, sprankelend, veel meer detail.
De klankkleur is wel anders, al is dat logisch. Moet er wel even aan wennen.

Met de Rogers lag er een deken over het geluid bleek met de Totems.
Nu met een andere versterker is de laatste vitrage van het geluid weg.

Straks nog even spelen met andere ls- en interlinkkabels, eens kijken wat de PM allemaal bloot kan leggen.
Vanmiddag meer...
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Exxar

Veel plezier met het blootleggen van de kwaliteiten van de PM15S2, maar pas wel op, hij is nogal verslavend!  :wink:

Whisper.nl

Met een passend ls snoer en de PM15S2 krijg je de Totem Arro best wel aan het zingen.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: QuattroNL op september 15, 2012, 13:04:55
Zo, de buit is binnen. Wat een massief apparaat zeg!
Eerste indrukken: helder, sprankelend, veel meer detail.
De klankkleur is wel anders, al is dat logisch. Moet er wel even aan wennen.

Met de Rogers lag er een deken over het geluid bleek met de Totems.
Nu met een andere versterker is de laatste vitrage van het geluid weg.

Straks nog even spelen met andere ls- en interlinkkabels, eens kijken wat de PM allemaal bloot kan leggen.
Vanmiddag meer...
Ben benieuwd, have fun :yes:.

QuattroNL

#141
Hier alvast wat picca's van het geheel. 3x Marantz, 1x Oppo. 't Ken slechter :schater:
'k Hoop wel dat de PM zo z'n warmte genoeg kwijt kan  :?

Heb nu als speakerkabel de W&M LS01. Heb de LS02 ook nog liggen, die leg ik straks nog even tussen want ik meende daar wel verschil in te kunnen horen. En ja, er zal ongetwijfeld nog meer winst te halen zijn met nog wat andere kabels, komt wel.

Nu weer even verder met genieten...
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

xander32

Citaat van: QuattroNL op september 15, 2012, 14:24:16
Hier alvast wat picca's van het geheel. 3x Marantz, 1x Oppo. 't Ken slechter :schater:
'k Hoop wel dat de PM zo z'n warmte genoeg kwijt kan  :?

Nu weer even verder met genieten...
... indien je geen achterwand in de kast hebt komt het goed, anders doe je m.i. de PM geweld aan  :|...

QuattroNL

Citaat van: xander32 op september 15, 2012, 14:27:51
... indien je geen achterwand in de kast hebt komt het goed, anders doe je m.i. de PM geweld aan  :|...
Het is gelukkig een open kast.
Ik hou de temp wel ff in de gaten.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

xander32

Citaat van: QuattroNL op september 15, 2012, 14:29:39
Het is gelukkig een open kast.
Ik hou de temp wel ff in de gaten.
Dan komt het wel goed hoor  :yes:, bij mij heeft die slecht iets meer ruimte, maar zelfs na een paar uur flink werken krijgt ie het nog niet warm :-).

Voor nu: genieten!

Whisper.nl

Citaat van: QuattroNL op september 15, 2012, 14:24:16
Hier alvast wat picca's van het geheel. 3x Marantz, 1x Oppo. 't Ken slechter :schater:
'k Hoop wel dat de PM zo z'n warmte genoeg kwijt kan  :?

Heb nu als speakerkabel de W&M LS01. Heb de LS02 ook nog liggen, die leg ik straks nog even tussen want ik meende daar wel verschil in te kunnen horen. En ja, er zal ongetwijfeld nog meer winst te halen zijn met nog wat andere kabels, komt wel.

Nu weer even verder met genieten...

Hoi Quatro,

Mijn indruk bij de W&M Ls01, die neigt naar de "warme" kant.
Als dat je voorkeur heeft ? Perfect natuurlijk.

Met de ls van Van Damme en NordOst Flatline hoorde ik meer detail maar dat klinkt dan weer slanker.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Exxar

Bij mij krijgt de PM15S2 vooral warm bovenaan aan de verste rechterkant (als je voor het toestel staat). Zo ergens waar de printplaat voor de cd- en/of platenspeleraansluiting zit.

Je hebt wel een mooi gevulde kast hoor notworthy

QuattroNL

Hoooooogste tijd weer voor een update!  :oops:

Zometeen een 2e hands SR5005 ophalen.
Deze gaat m'n good old SR7200 vervangen.

Voorgeschiedenis: ik heb onlangs eens, voor de gein, de 7.1 analoge output van m'n Oppo BR speler aangesloten op m'n SR7200. Dat gaf bij BR's met HD-audio een wereld van verschil!  :yes:
Maarja, had last van lip sync wat niet bij te regelen was.
Wil ook al een tijd een nieuwe mediaspeler (van Popcorn -> Dune) en wil ook daar het HD-audio geluid.
Oplossing: receiver met HDMI.
Toevallig kwam er een op het zusterforum voorbij. Voor weinig, uiteraard  :schater:
Leuke bijkomstigheid: ik kan dan eindelijk eens meemaken wat ADSY doet  pompom
Daarbij past het uiterlijk ook veel beter bij m'n zwarte PM15.

Opzich is een 5005 een instappertje maar de nadruk ligt bij mij toch op stereo en ik was al tevreden met m'n oude SR dus dit wordt met al dat HD-audio geluid en ADSY alleen maar beter.
Morgen maar eens gaan spelen  HB
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

QuattroNL

Ondertussen toch maar m'n Oppo BDP83 BR-speler te koop gezet.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129214.msg2321039#msg2321039

Jammer, is een erg mooi apparaat (onovertroffen in zijn klasse) maar ik gebruik 'm nauwelijks  nopompom
In plaats daarvan koop ik een mooiere streamer, een Dune. Die kan BR iso's afspelen en HD-audio doorgeven  HB
Die enkele BR's die ik heb speel ik dan wel via de PS3 af  shutup
(en ja, daar zal ik zeker op achteruit gaan).

keuzes, keuzes...
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

xander32

Citaat van: QuattroNL op december 21, 2012, 09:43:22
Hoooooogste tijd weer voor een update!  :oops:

Zometeen een 2e hands SR5005 ophalen.
Deze gaat m'n good old SR7200 vervangen.

Voorgeschiedenis: ik heb onlangs eens, voor de gein, de 7.1 analoge output van m'n Oppo BR speler aangesloten op m'n SR7200. Dat gaf bij BR's met HD-audio een wereld van verschil!  :yes:
Maarja, had last van lip sync wat niet bij te regelen was.
Wil ook al een tijd een nieuwe mediaspeler (van Popcorn -> Dune) en wil ook daar het HD-audio geluid.
Oplossing: receiver met HDMI.
Toevallig kwam er een op het zusterforum voorbij. Voor weinig, uiteraard  :schater:
Leuke bijkomstigheid: ik kan dan eindelijk eens meemaken wat ADSY doet  pompom
Daarbij past het uiterlijk ook veel beter bij m'n zwarte PM15.

Opzich is een 5005 een instappertje maar de nadruk ligt bij mij toch op stereo en ik was al tevreden met m'n oude SR dus dit wordt met al dat HD-audio geluid en ADSY alleen maar beter.
Morgen maar eens gaan spelen  HB
Betreft looks iig. een mooie upgrade, enjoy it!