The best cable.....................

Gestart door obiwan, februari 21, 2011, 17:08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: WimPeu op maart 04, 2011, 15:16:58
Stel dat er iemand komt en kabels mee neemt. Dat heb ik hier op het marantz forum tenminste nog niemand zien durven doen terwijl dat toch erg makkelijk te organiseren is.
Ik luister liever naar muziek dan naar kabels tenminste. hello
Ik luister met veel plezier naar muzikale kabels.

Ik heb drie soorten kabels in huis.
Jou idee vind ik best wel leuk.

Silver DIY. klinkt er mooi alleen ik begon me te irriteren bij b.v. een fluit die op mijn huidige set niet prettig overkomt.

W&M LS-01. Mooie kabel. Heel netjes afgewerkt. (te koop) Wie van iets warmer / donkerder geluid houd is dit een heel mooi snoer.

Van Damme Zoek je een snoer wat fris klinkt een hele boel detail laat horen die je voorheen niet van je cd hebt gehoort dan is dit je keuze.

Om de boel te kunnen aansluiten hebben we ongeveer 5 meter nodig.

Dus nog een (paar) snoeren erbij en we hebben een feest.

Wim, hou even een plekje op de 21 mei 2011 ingeruimt.
Kunnen we even wat rond luisteren enz enz .

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op maart 04, 2011, 20:03:23
Ik kom graag luisteren.

Verplicht snoertje met een minimum van 5 meter meenemen  HLP  clown1

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op maart 04, 2011, 19:53:26
Ik heb jou ook nog niet kunnen betrappen op een bijdrage die er toe doet. Het enigste wat je tot nu toe hebt gedaan is reageren op post van mij om dan te zeggen dat het eigenlijk niks is wat ik te melden heb. Dat je het er niet met eens bent. Ik heb het tenminste nog over kabels jij alleen maar over mijn bijdragen.
Ik zou zeggen doe eens een constructieve bijdrage hier, geef het goede voorbeeld. Vertel een verhaal in dit topic over de kabels die jij gebruikt en welke je ooit hebt vergeleken, misschien zit daar Van Damme bij.
Heb er trouwens een hekel aan persoonlijk aangevallen te worden op een forum  dat gaat van kwaad tot erger, doe dat per PM.
Ik heb zeker wel on topic bijdragen geleverd, misschien even goed het topic doorlezen.
Dat je het als persoonlijke aanval ziet is niet terecht. Ik reageer op de inhoud van je posts en die zijn niet on topic.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Citaat van: Whisper.nl op maart 04, 2011, 20:07:10
Verplicht snoertje met een minimum van 5 meter meenemen  HLP  clown1

Groet Whisper
Ik heb 2x5meter Monster Z1 in te brengen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

#95
En nu weer OT graag.

Zou het prettig vinden indien jullie je mening, indien niet over een Van Damme of ander ls snoer gaat , even via pm overbrengt.

Vast bedankt.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op maart 04, 2011, 20:19:10
Ik heb 2x5meter Monster Z1 in te brengen.

Dankje Rene

Wim:
Yes,  we hebben er nu vier (tenminster als er bij mij niet eentje is verkocht)

Wie volgt.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Mexicaanse Hond

#97
Ik ben wel benieuwd naar die van Damme-kabel. Ik heb die W&M 01 interlink en die is inderdaad aan de donkere kant, i.e. het hoog wordt wat afgeknepen.
Ik heb van luidsprekerkabels in die lengte alleen een merkloze 2 x 4mm koperkabel die ik eens gekocht heb via Marktplaats. De Linn, Audiolab, en van den Hul kabels heb ik niet in die lengtes.
Misschien leuk om ook het hele assortiment van de Gamma mee te nemen in een vergelijk?  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

Ik heb 2 X 4 mtr oehlbach 4mm2. Te kort hè :-D
Kan in niet meebrengen, de linkse heb ik vast gezet. Lijkt dit een beetje op die "van damme" ?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op maart 04, 2011, 20:25:17
Ik heb 2 X 4 mtr oehlbach 4mm2. Te kort hè :-D
Kan in niet meebrengen, de linkse heb ik vast gezet. Lijkt dit een beetje op die "van damme" ?

groet,

lo

Een hele prettige kabel. maar van Damme geeft nog meer detail Lo. notworthy

Voorbeeld ik heb Midori Bonzai Garden al jaren in huis.

Eerst gehoort op de Van de Medevoort (zilver ls) E 205 (idem) E 206 (Idem) E 306 (idem)
Overgestapt naar W&M recent Van Damme.

Shit wat hoor ik nu > links mussen o.i.d. in het midden hoorde ik gisteren een duif zachtjes op de achtergrond. Die had ik bij/met nog geen enkel set of snoer gehoord. Nu wel.
Een windgong. Nooit hehoord. Nu wel enz.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Had jij van die kabel hier al een link neergezet? Ik weet het effe niet meer met die "of-topic" vervuiling :-D

Misschien als je de volgende keer weer naar mij komt dat je dan jou kabels even mee wil brengen?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

#101
Citaat van: lo op maart 04, 2011, 20:37:44
Had jij van die kabel hier al een link neergezet? Ik weet het effe niet meer met die "of-topic" vervuiling :-D

Misschien als je de volgende keer weer naar mij komt dat je dan jou kabels even mee wil brengen?

groet,

lo

pagina twee van dit topic.

http://cgi.ebay.co.uk/Van-Damme-LC-OFC-4-0mm-Hi-Fi-Loudspeaker-Cable-/380278975637?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&hash=item588a64ac95

Of

hier heb ik 'm gekocht .

http://www.connect-audio.co.uk/categories.php?cat=Loudspeaker+Cables

prijzen zijn in ponden let daar ff op. Inclusief banana plug van Qued.
Die zijn m.i. € 32 per vier trek die er eens af. Dan kom je op een hele mooie prijs pm.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Je maakt me wel benieuwd, ik ben alleen al voorzin van een degelijke luidsprekerkabel, maar ik heb wel sinds kort de Van Damme Interlink, en deze doet precies wat jij zegt; ik hoor nu veel meer detail in de muziek en idd sommige toontjes en/of geluidjes die ik nog nooit heb gehoord die hoor ik dus sinds ik de Van Damme interlink tussen mijn cd-speler en versterker heb.

obiwan

Citaat van: lo op maart 04, 2011, 20:25:17
Ik heb 2 X 4 mtr oehlbach 4mm2. Te kort hè :-D
Kan in niet meebrengen, de linkse heb ik vast gezet. Lijkt dit een beetje op die "van damme" ?

groet,

lo

Sorry; maar ik had ook nog de Oehlbach 4 mm. Geen vergelijk met van Damme! Verschil van dag en nacht. Als je gewoon de kabels naast elkaar legt zie je al een enorm verschil, hoewel beide 4 mm.
De Oehlbach ligt bij mij bij het grof vuil...................

Mexicaanse Hond

Nog geen luistermoeheid? Dat wil nog wel eens gebeuren na een tijdje bij de nieuwste sensatie op audiogebied.
Mijn interesse is in ieder geval gewekt. Maar eens twee maal twee meter bestellen.  :yes:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers