The best cable.....................

Gestart door obiwan, februari 21, 2011, 17:08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Het is een beetje hetzelfde als in een discussie over welk merk bier je het lekkerst vindt zeggen dat je niet van bier houdt. Het voegt weinig toe aan de discussie.
En het is niet dat het een keer gebeurt, het is schering en inslag als ik de verschillende topics over kabels hier lees.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Vind het vergelijk met bier niet op gaan. Hij gebruikt wel kabels (drinkt dus wel bier) en heeft ook wel verschillende kabels geprobeerd in zijn audiofiel bestaan. Daar heeft ie nooit verschil in kunnen ontdekken en dat vermeld hij dan.

In jouw bier voorbeeld zou rene nooit geen kabels hebben gebruikt en geprobeerd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Nou ja, ik vind het in ieder geval een beetje kinderachtig om steeds maar je stokpaardje te berijden, nl. er is geen verschil tussen kabels, als mensen gewoon ervaringen willen uitwisselen.
En aan de reacties in dit topic zie ik dat ik niet de enige ben. Marco wil graag van het gezeur af zijn en 211 begint er van te zuchten.
Laten we het maar weer over die ten Damme kabel hebben...
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

TurboMarco

Citaat van: f.luisteraar op maart 04, 2011, 14:16:16

Laten we het maar weer over die ten Damme kabel hebben...
Of welke kabel dan ook  :wink:
De WBT's vind ik zowiezo kapitaalvernietiging ,de Neutrik's zijn een stuk goedkoper en doen het werk net zo goed ,maar er zijn nog veel goedkopere alternatieven die net zo goed zijn en dan kom je op het punt waar doet de zogenaamde "the best cable" zijn naam eer aan .
Mijn inziens is dat de prijs/kwaliteit verhouding ,dus in de eerste plaats de connectoren en op de 2e plaats de signaaloverdracht en die geschied vrijwel altijd met een coaxkabel ,en bij de getoonde van Damme interlinks zijn die ook niet anders opgebouwd en dan denk ik dat een zelfbouw kabel de moeite van het solderen wel loont en dat die dan als de beste kabel gezien mag worden ,want je betaald immers enkel de materiaalkosten en het kost je een klein beetje van je tijd .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Citaat van: f.luisteraar op maart 04, 2011, 14:16:16
Nou ja, ik vind het in ieder geval een beetje kinderachtig om steeds maar je stokpaardje te berijden, nl. er is geen verschil tussen kabels, als mensen gewoon ervaringen willen uitwisselen.
En aan de reacties in dit topic zie ik dat ik niet de enige ben. Marco wil graag van het gezeur af zijn en 211 begint er van te zuchten.
Laten we het maar weer over die ten Damme kabel hebben...
Misschien kun jij me het verschil laten horen in kabels, ik zou zeggen kom langs en demostreer het. Ik heb het niet aan m'n oren en heb een goed op elkaar afgestemde installatie, daar kan het niet aan liggen.
Of andere mensen zuchten of blazen, van het gezeur af willen, daar kan ik mee leven.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: obiwan op maart 04, 2011, 10:31:15
Graag gedaan! notworthy Ik ben zelf nog steeds verbijsterd over het geluid. Onvoorstelbaar goed. En dat na zoveel dure kabels te luisteren gehad. Het is alsof met de Van Damme alles precies goed valt.
Ga nu ook de Van Damme interlink proberen. Niet met die dure WBT pluggen, maar deze:
http://cgi.ebay.com/Audiophile-Phono-Interconnect-Neutrik-ProFi-0-8M-/380176886230?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&hash=item58844ee9d6

Connect-audio daar heb ik m'n ls gehaald.
Mail > binnen een uurtje antwoord.

Ik zit te denken aan een XLR van Van Damme.
Twijfel nog. Ik ga er nog een nachtje over slapen.


GRoet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: Marco op maart 04, 2011, 14:47:25
Of welke kabel dan ook  :wink:
De WBT's vind ik zowiezo kapitaalvernietiging ,de Neutrik's zijn een stuk goedkoper en doen het werk net zo goed ,maar er zijn nog veel goedkopere alternatieven die net zo goed zijn en dan kom je op het punt waar doet de zogenaamde "the best cable" zijn naam eer aan .
Mijn inziens is dat de prijs/kwaliteit verhouding ,dus in de eerste plaats de connectoren en op de 2e plaats de signaaloverdracht en die geschied vrijwel altijd met een coaxkabel ,en bij de getoonde van Damme interlinks zijn die ook niet anders opgebouwd en dan denk ik dat een zelfbouw kabel de moeite van het solderen wel loont en dat die dan als de beste kabel gezien mag worden ,want je betaald immers enkel de materiaalkosten en het kost je een klein beetje van je tijd .

Mooi verwoord Marco.

Tip koop es een paar meter en probeer deze ff uit. Zal je zeker geen buil aan vallen.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

Citaat van: renes59 op maart 04, 2011, 14:57:03
Misschien kun jij me het verschil laten horen in kabels, ik zou zeggen kom langs en demostreer het. Ik heb het niet aan m'n oren en heb een goed op elkaar afgestemde installatie, daar kan het niet aan liggen.
Of andere mensen zuchten of blazen, van het gezeur af willen, daar kan ik mee leven.

Wat heeft dat voorzin? Stel dat er iemand komt en kabels mee neemt. Dan zegt diegene van...kijk hoor je dat dan niet? Ik wel hoor. Ben je nog net zo ver. Blinde test is de enigste test die zou kunnen helpen. maar de kabel luisteraars willen daar toch niet aan. Dat heb ik hier op het marantz forum tenminste nog niemand zien durven doen terwijl dat toch erg makkelijk te organiseren is.

Ik luister liever naar muziek dan naar kabels tenminste. hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

#83
Wat dat voor zin heeft?, op een middag muziek luisteren na niet veel denk ik. Maar iemand die mij wil overtuigen van mijn ongelijk ga ik graag op in. Muziek is mijn hobby daar hoort dit ook bij, een middag slapl(u)llen over muziek is mooi werk.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

#85
Het komt zowiezo uit op een uitwisseling van muziek of kennis van muziek en daar gaat het om. En wie weet misschien word ik overtuigt. :yes:
Komt nog bij dat Van Damme een nieuwe fenomeen is hier, dat was Siltech maar daar horen we niets meer van.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op maart 04, 2011, 16:56:05
Het komt zowiezo uit op een uitwisseling van muziek of kennis van muziek en daar gaat het om. En wie weet misschien word ik overtuigt. :yes:
Komt nog bij dat Van Damme een nieuwe fenomeen is hier, dat was Siltech maar daar horen we niets meer van.

heb liever Siltech dan van Damme maar dat is het heb gehalte  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op maart 04, 2011, 16:56:05
Het komt zowiezo uit op een uitwisseling van muziek of kennis van muziek en daar gaat het om.
Alleen gaat dit topic gaat niet over muziek, maar over een luidsprekerkabel.
Wat je doet is derhalve topic-jacking. Je gebruikt het topic van een ander om jouw punt door te drukken. Namelijk dat het allemaal niets uit maakt die kabels en dat het om de muziek draait.
Dat je zegt best open te staan en dat ze je maar moeten komen overtuigen is ook niet waar, want het gaat je immers alleen om het slap ouwehoeren over muziek.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op maart 04, 2011, 15:16:58
Wat heeft dat voorzin? Stel dat er iemand komt en kabels mee neemt. Dan zegt diegene van...kijk hoor je dat dan niet? Ik wel hoor. Ben je nog net zo ver. Blinde test is de enigste test die zou kunnen helpen. maar de kabel luisteraars willen daar toch niet aan. Dat heb ik hier op het marantz forum tenminste nog niemand zien durven doen terwijl dat toch erg makkelijk te organiseren is.
Ik zou zeggen...luister hoor je dat dan niet.  :wink:
Wie zegt trouwens dat mensen die verschil horen tussen verschillende kabels niet naar muziek luisteren. Alsof alleen mensen die dat verschil niet horen dat doen.  :roll:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

#89
Citaat van: f.luisteraar op maart 04, 2011, 18:12:29
Alleen gaat dit topic gaat niet over muziek, maar over een luidsprekerkabel.
Wat je doet is derhalve topic-jacking. Je gebruikt het topic van een ander om jouw punt door te drukken. Namelijk dat het allemaal niets uit maakt die kabels en dat het om de muziek draait.
Dat je zegt best open te staan en dat ze je maar moeten komen overtuigen is ook niet waar, want het gaat je immers alleen om het slap ouwehoeren over muziek.
Ik heb jou ook nog niet kunnen betrappen op een bijdrage die er toe doet. Het enigste wat je tot nu toe hebt gedaan is reageren op post van mij om dan te zeggen dat het eigenlijk niks is wat ik te melden heb. Dat je het er niet met eens bent. Ik heb het tenminste nog over kabels jij alleen maar over mijn bijdragen.
Ik zou zeggen doe eens een constructieve bijdrage hier, geef het goede voorbeeld. Vertel een verhaal in dit topic over de kabels die jij gebruikt en welke je ooit hebt vergeleken, misschien zit daar Van Damme bij.
Heb er trouwens een hekel aan persoonlijk aangevallen te worden op een forum  dat gaat van kwaad tot erger, doe dat per PM.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.