HiFi in plaats van Home Theater?

Gestart door cz79, februari 18, 2011, 07:44:48

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

lo

Citaat van: jwx op februari 20, 2011, 23:06:10
doekje erbij ?

laat me maar lolliestoklen mensen hoor moet ergens heen met me  frusty frusty frusty frusty

Ja graag, ik wordt er zo  :cry: (emotioneel) van bij die prachtige plaatjes.

En ja, we laten je in je waarde :yes: :-D. Wil je soms ook een doekje HB

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

des te lager de impedantie van de speakers is , des te meer ( stroom / vermogen ) moet de versterker leveren

JohnWx

Citaat van: lo op februari 20, 2011, 23:45:00
Ik heb er absoluut geen verstand van, maar heb "ergens wel eens gelezen" dat een hogere dempinsfactor synoniem is voor een hogere "weerstand" in de versterker die dus de units van de speakers(s) dempt. Ik vertaal het maar even als rem waardoor de unit niet "naijlt". Hierdoor zul je dus een "gecontroleerdere" opvolging van het aangeboden signaal van de versterker krijgen. Mijns insziens heeft dat niet zoveel met de dynamiek te maken die ik bedoel maar meer met controle, misschien wel vooral in het laag omdat je daarbij grotere conus uitslagen hebt. Dynamiek waarover ik het heb is het vermogen om direct en onmiddelijk krachtige impuls te geven, waardoor grote volume verschillen in de opname direct en onmiddelijk worden omgezet in muziek, geluid, herrie.....

groet,

lo

ik heb me laten vertellen juist een lagere weerstand om dan het signaal zo strak mogelijk door te geven en dan heb je nog te maken met het wisselfilter als dat niet goed ontworpen is krijg je ook wat verlies van het "strakke"signaal

maar als je het precies wilt weten zou ik het navragen bij Ing. Marco
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 20, 2011, 23:48:03
des te lager de impedantie van de speakers is , des te meer ( stroom / vermogen ) moet de versterker leveren

? zou het navragen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

JohnWx

Citaat van: Marco op februari 20, 2011, 23:45:45
zucht....  :gaap:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dynamiek_%28muziek%29

ja maar welke van de 4 cd's  byebye :gaap: :zzz:

lees net als er weinig dynamiek is dat dan waarschijnlijk de pianist zwakke polsen heeft  :gaap:

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op februari 20, 2011, 23:48:03
En dat doen vrijwel alle versterkers dan ook ,op een paar uiterst brakke ontwerpen na dan  :wink:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

Citaat van: jwx op februari 20, 2011, 23:53:11

ja maar welke van de 4 cd's  byebye :gaap: :zzz:
Vanaf hier laat ik je maar even een tijdje links liggen ,ik heb namelijk geen zin om mijn tijd te verdoen aan mensen met een plaat voor de kop  byebye

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marantz 81

zijn ze de Condensatoren vergeten in te bouwen :schater:

JohnWx

lo

Citaat van: jwx op februari 20, 2011, 23:49:21

ik heb me laten vertellen juist een lagere weerstand om dan het signaal zo strak mogelijk door te geven en dan heb je nog te maken met het wisselfilter als dat niet goed ontworpen is krijg je ook wat verlies van het "strakke"signaal

maar als je het precies wilt weten zou ik het navragen bij Ing. Marco

Vanuit de versterker kant heb je gelijk, daar moet (denk ik) de weerstand van het signaal zo laag mogelijk zijn. Omgekeerd, van de speaker naar de versterker, moet de weerstand zo groot mogelijk zijn (dempingsfactor) Als een unit een signaal heeft gehad, zeg 1 sinus, dan moet die unit nadien tot stilstand komen. Dat doet hij door dat de spreekspoel in de magneet een spanning en stroompje op wekt door zijn eigen beweging. Dit stroompje biedt de unit dus aan, aan de versterker. Als de versterker een lage dempingsfaktor heeft "deint" de unit misschien nog wel een aantal sinussen na, bij een hogere dempinsfaktor staat hij sneller stil (controle). Misschien heeft Marco wel het juiste woord gebruikt "tegenkoppeling".

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: Marco op februari 20, 2011, 23:55:10
Vanaf hier laat ik je maar even een tijdje links liggen ,ik heb namelijk geen zin om mijn tijd te verdoen aan mensen met een plaat voor de kop  byebye

Je hebt helemaal gelijk zou ik vroeger ook doen aan mensen die niks nuttigs te melden hebben alleen doe ik het wel keur mensen niet af op hun tekortkomingen

kom er maar in LO en Marantz 81  :schater:

Marantz 81

Citaat van: jwx op februari 20, 2011, 23:55:50
nee de kenners

:roll:  er zijn nog zoveel meer formule,s

en gaat ook om de snelheid en hoe lang je hem kan belasten met lage impedantie,s 

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 20, 2011, 23:59:18
:roll:  er zijn nog zoveel meer formule,s

en gaat ook om de snelheid en hoe lang je hem kan belasten met lage impedantie,s

jij komt uit je schulp je bent een pleegzoon van Kennie