HiFi in plaats van Home Theater?

Gestart door cz79, februari 18, 2011, 07:44:48

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

zolang mensen nog geen Denon van een Marantz blind kunnen onderscheiden of een Arcam

zal het wel niet zo los lopen met de echte verschillen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

lo

Verdulleme heeft ie weer snel een aantal "nudies" gevonden van mijn ex en mijn huidige liefde.
Tsja als je dit zo bekijkt........ :kwijl:
Wie van de 2¿¿¿¿¿¿¿

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op februari 20, 2011, 23:02:09
Verdulleme heeft ie weer snel een aantal "nudies" gevonden van mijn ex en mijn huidige liefde.
Tsja als je dit zo bekijkt........ :kwijl:
Wie van de 2¿¿¿¿¿¿¿

groet,

lo

doekje erbij ?

laat me maar lullen mensen hoor moet ergens heen met me  frusty frusty frusty frusty

TurboMarco

Citaat van: jwx op februari 20, 2011, 22:43:33
Dat kan ik begrijpen de dynamiek door een verandering van de dempingsfaktor van de versterker
Demping factor heeft geen moer met dynamiek te maken ,een combinatie van rendement vd luidsprekers en het maximale vermogen tot op het moment dat een versterker gaat clippen heeft er meer mee te maken .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op februari 20, 2011, 23:06:59
Demping factor heeft geen moer met dynamiek te maken ,een combinatie van rendement vd luidsprekers en het maximale vermogen tot op het moment dat een versterker gaat clippen heeft er meer mee te maken .

denk het wel

als je een lage inwendige weerstand heb je een strakkere controle op het in en uit gaan van je woofer dus controle dus zoals veel mensen het omschrijven "dynamiek"

ligt er aan wat je onder dynamiek verstaat

TurboMarco

Ik snap niet wat je bedoelt met "een lage inwendige weerstand" ?
Een weerstand inwendig van wat ?
Demping factor van 50 volstaat ,en een ander woord voor demping factor is tegen-koppeling en kan afhankelijk van de fabrikant opgegeven worden aan 20khz ,en als dat getal zo hoog mogelijk word opgegeven staat dat erg interessant maar het zegt geen drol over dynamiek .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op februari 20, 2011, 23:20:55
Ik snap niet wat je bedoelt met "een lage inwendige weerstand" ?
Een weerstand inwendig van wat ?
Demping factor van 50 volstaat ,en een ander woord voor demping factor is tegen-koppeling en kan afhankelijk van de fabrikant opgegeven worden aan 20khz ,en als dat getal zo hoog mogelijk word opgegeven staat dat erg interessant maar het zegt geen drol over dynamiek .

wat versta jij onder dynamiek dan ? ik versta er onder controle in het laag

lage inwendig factor is het zelfde als hoge dempingsfaktor

en 50 is het minimale als je al met dunnere kabels gaat werken en langere afstanden

TurboMarco

Citaat van: jwx op februari 20, 2011, 23:23:40

wat versta jij onder dynamiek dan ? ik versta er onder controle in het laag

lage inwendig factor is het zelfde als hoge dempingsfaktor

en 50 is het minimale als je al met dunnere kabels gaat werken en langere afstanden
Je gaat anders wel voorbij aan de werking van een versterker door dynamiek aan controle te koppelen en daar de tegenkoppeling als verantwoordelijke toe te dichten .
We hebben deze discussie eerder gevoerd en ik heb zelfs Breem erbij gehaald (wat jij trouwens graag erbij haalt ) ,en zelf op andere forums geef je te kennen dat je eigenlijk van die materie bar weinig af weet ,op zich is dat niet het probleem hoor want we leren allemaal wat bij ,maar wat mensen met een technische achtergrond ook zeggen met een goede onderbouwing je geeft er uiteindelijk toch weer een eigen draai aan.

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op februari 20, 2011, 23:33:50
Je gaat anders wel voorbij aan de werking van een versterker door dynamiek aan controle te koppelen en daar de tegenkoppeling als verantwoordelijke toe te dichten .
We hebben deze discussie eerder gevoerd en ik heb zelfs Breem erbij gehaald (wat jij trouwens graag erbij haalt ) ,en zelf op andere forums geef je te kennen dat je eigenlijk van die materie bar weinig af weet ,op zich is dat niet het probleem hoor want we leren allemaal wat bij ,maar wat mensen met een technische achtergrond ook zeggen met een goede onderbouwing je geeft er uiteindelijk toch weer een eigen draai aan.

Je hebt helemaal gelijk met je woorden als moer en drol

Wat ik er graag bij haal heeft hier toch niks mee te maken ?

Vreemde reaktie van je maar wat wil je nu ? dat jij alle kennis zogenaamd heb en ik niet prima

En ik stel me graag onnozel op dan komen de zogenaamde toppers vanzelf waarvan jij er absoluut ook 1 van bent

Marantz 81

Citaat van: jwx op februari 20, 2011, 22:44:13
En waarom denk je dat mensen duur uit zijn ?

Je bent een aardig forum lid maar vaak roep je maar wat met dat is beter dat is slechter maar waarom dan ? en wat doet het anders dan alleen maar te zeggen dat heb ik zo gehoord

omdat ze steeds beter willen , wat ik wel vindt is dat de verschillen steeds kleiner worden naarmate de bedragen omhoog gaan, technisch inhoudelijk weet ik de basis maar niet precies hoe een versterker in elkaar zit wel dat er verschillen kunnen zijn in hoe het  klinkt en de controle die ze hebben over de speakers , ik heb er een hoop over gelezen en veel verschillende versterkers gehad ,ook in de auto van verschillende merken

dat ze ieder jaar met een nieuw model komen dat het voor het grootste gedeelte marketing is weet ik ook wel  :wink:

TurboMarco

Sorry ik was vergeten een antwoord te geven op je vraag.

"wat versta jij onder dynamiek dan ?"

De opname  :-) ,zet maar eens een sinus toon op versterker A met D-F 50 en vervolgens op versterker B met een D-F 1000 ,je hoort dan op beide versterker precies het zelfde .

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op februari 20, 2011, 23:41:42
Sorry ik was vergeten een antwoord te geven op je vraag.

"wat versta jij onder dynamiek dan ?"

De opname  :-) ,zet maar eens een sinus toon op versterker A met D-F 50 en vervolgens op versterker B met een D-F 1000 ,je hoort dan op beide versterker precies het zelfde .

Ja ik heb alle cd's van deze band  frusty

Jij luistert er graag naar zo te merken  vaak ?

lo

Citaat van: jwx op februari 20, 2011, 23:11:52
denk het wel

als je een lage inwendige weerstand heb je een strakkere controle op het in en uit gaan van je woofer dus controle dus zoals veel mensen het omschrijven "dynamiek"

ligt er aan wat je onder dynamiek verstaat

Ik heb er absoluut geen verstand van, maar heb "ergens wel eens gelezen" dat een hogere dempinsfactor synoniem is voor een hogere "weerstand" in de versterker die dus de units van de speakers(s) dempt. Ik vertaal het maar even als rem waardoor de unit niet "naijlt". Hierdoor zul je dus een "gecontroleerdere" opvolging van het aangeboden signaal van de versterker krijgen. Mijns insziens heeft dat niet zoveel met de dynamiek te maken die ik bedoel maar meer met controle, misschien wel vooral in het laag omdat je daarbij grotere conus uitslagen hebt. Dynamiek waarover ik het heb is het vermogen om direct en onmiddelijk krachtige impuls te geven, waardoor grote volume verschillen in de opname direct en onmiddelijk worden omgezet in muziek, geluid, herrie.....

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.