HiFi in plaats van Home Theater?

Gestart door cz79, februari 18, 2011, 07:44:48

Vorige topic - Volgende topic

Stadium III

Daar komen jullie vaneigens achter wat anouk heeft afgedwongen !

Maar goed ! back ontopic  :evil:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Whisper.nl

Citaat van: jwx op februari 18, 2011, 10:17:10
Accuphase 205 206 komen nog wel is langs

neem contact op met LO en Whisper die zijn ook Accuphase aanhangers

E 205 en E 206 zijn mooie apparaten.
Beide gehad en functioneerde probleemloos ondanks hun leeftijd.
Alleen de E 206 had een service beurt(je) nodig. vervuilde relais.

Het geluid wat eruit komt is ook uitstekend.
Een E205 zou tussen de € 450 a € 475 kunnen
Een E206 zou tussen de € 475 a € 500 kunnen.

Moet je nog een leuke match hebben met de speakers.
De Rogers LS3A en de E-206 vond ik een heel prettige combi.
Mooi midden sprakelend hoog (door de speakers) mis je een stevig laag.
Schat zelf in dat ie met een bijpassende speaker ook wel zal laten horen.

Groet Whisper  byebye

> http://www.accuphase.com/history.html
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ik zie net ook een Marantz PM8200, deze ligt heel leuk qua prijs om eens wat te proberen, maar kan ik deze vertsreker ook als voorversterker gebruiken (dus cd en luidsprekers FL en FR op de PM) en dan enkel voor surround (met de  bijbehorende luidsprekers) de SR7500 blijven gebruiken?

Als dit mogelijk is hoe moet ik de versterkers op elkaar aansluiten?

Stadium III

Dit is mogenlijk

De pre out pakken van de SR 7500 L&R en die naar de PM sturen dit gebruik je alleen bij films of muziek bd/dvd enz

Verder alleen rekening houden met de 2 volume regelingen maar hier kun je een handigheid in krijgen

5.2.4

cz79

Super, en dan gewoon de cd uitgangen direct naar de PM8200, als ik dan dus film wil kijken dan zet ikk beide versterkers gewoon aan?
Waar sluit ik de kabel vanaf de SR7500 pre out op aan dan? CD-R/Tape in op de PM8200? en dan met de selector de betreffende ingang selecteren (op de PM)?

Marantz 81

de pm7001 die ik gehad heb ,kon je de voor en eindversterker scheiden d.m.v schakelaar achterop

zo kon je hem achter een SR hangen en alleen als eindversterker gebruiken bij films

en bij stereo de schakelaar weer om op de pm7001 en cd,s luisteren

heb dit zelf nooit gedaan maar de mogelijkheid was er wel  byebye

de Pre out vanaf je SR  moet je aansluiten op de Pre In van de stereo versterker

Stadium III

Citaat van: cz79 op februari 20, 2011, 17:04:57
Super, en dan gewoon de cd uitgangen direct naar de PM8200, als ik dan dus film wil kijken dan zet ikk beide versterkers gewoon aan?
Waar sluit ik de kabel vanaf de SR7500 pre out op aan dan? CD-R/Tape in op de PM8200? en dan met de selector de betreffende ingang selecteren (op de PM)?

Idd zo kun je het den jah

Je zou dan eventueel bij het inregelen van de SR 7500 de PM 8200 volume regeleling op 1 stand zetten en die altijd gebruiken

Als je dit doe klopt het altijd

5.2.4

cz79

Waar zit die pre in dan, ik heb hem nog niet gezien op deze versterker.

Marantz 81

Citaat van: cz79 op februari 20, 2011, 17:14:48
Waar zit die pre in dan, ik heb hem nog niet gezien op deze versterker.

dan zal die hem wel niet hebben

kun je beter opzoek gaan naar een Pm7001 

dan heb je het probleem niet met 2 volume regelingen ,lijkt mijzelf vrij irritant

Marantz 81

cz79

de vraag ten eertse is of het wat gaat toevoegen in mijn huidige setup

cz79

Ik zie idd net bij de Pm7001 (KI) dat er een 'main in' ingang achterop zit maar regel ik het volume dan met de PM, indien er een Sr7500 op de main in aangesloten is?
En op welke stand zet ik de selector dan of maakt dat in het geval van pre out (SR) ---> main in (PM), niet meer uit?

Stadium III

ff handleiding zoeken van de PM dan kun je kijken hoe het werkt

5.2.4

Marantz 81

http://www.gebruikershandleiding.com/Marantz-PM-7001/handleiding-5-6531.html   :yes:

ik ben toen van een SR5002 naar PM7001 gegaan en had toen een CD5001  was voor mij echt een wereld van verschil met muziek luisteren  :kwijl:

de KI versie heeft ook een betere voeding ,en is nog muzikaler  notworthy is echt mooie versterker  :yes:

hoe het verder zit met de instellingen van je SR7500 weet ik niet ,als je dan daarvan de PRE OUT gaat gebruiken zou ik even je manual nalezen of misschien dat er hier HT mensen zijn die het je zo kunnen vertellen

omdat je alleen Links en Rechts ( Front ) wil uitsturen naar de Pre Out , of misschien het je SR7500  wel 5 of 7 pre outs ?

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 20, 2011, 19:58:59
http://www.gebruikershandleiding.com/Marantz-PM-7001/handleiding-5-6531.html   :yes:

ik ben toen van een SR5002 naar PM7001 gegaan en had toen een CD5001  was voor mij echt een wereld van verschil met muziek luisteren  :kwijl:

de KI versie heeft ook een betere voeding ,en is nog muzikaler  notworthy is echt mooie versterker  :yes:

hoe het verder zit met de instellingen van je SR7500 weet ik niet ,als je dan daarvan de PRE OUT gaat gebruiken zou ik even je manual nalezen of misschien dat er hier HT mensen zijn die het je zo kunnen vertellen

omdat je alleen Links en Rechts ( Front ) wil uitsturen naar de Pre Out , of misschien het je SR7500  wel 5 of 7 pre outs ?

muzikaler ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject