HiFi in plaats van Home Theater?

Gestart door cz79, februari 18, 2011, 07:44:48

Vorige topic - Volgende topic

joep

Ik zal een gebruiksaanwijzing schrijven voor de HiFi liefhebber hoe je moet upgraden.

Maar hier alvast punt één:

Vannacht ga jij uit bed als de baby aan het huilen is. Omdat zij al zoveel om handen heeft.  :angel: :angel: :angel:

cz79

Ik hoop dat als ik dit doe dat ik overdonderd wordt met verschil in weergave tussen de PM17 en de SR7500 (stereo weergave)

Vlearmoes

Citaat van: cz79 op februari 18, 2011, 21:03:59
Ik hoop dat als ik dit doe dat ik overdonderd wordt met verschil in weergave tussen de PM17 en de SR7500 (stereo weergave)

Dat wordt je !!  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

Dat denk ik ook, kijk maar naar de ervaringen van marantz81

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Waar kan ik zijn ervaringen vinden? Heeft hij die gepost hier op het forum?

Ik vind het echt moeilijk.... frusty

Marantz 81

zeker waar die Yamaha is voor het geld echt een goede versterker en daarvoor al het e.e.a gehad

maar toen ik die PM15S1 kocht toen was ik toch wel errug blij  notworthy

zie een mooie pm17 te vinden  byebye

Marantz 81

in men sets van leden staat genoeg in  :-)

cz79

Ik heb al contact met iemand voor een mooie PM17, 500 euro moet die kosten.

cz79

Ik heb zojuist gemaild dat ik de PM17 wil kopen, nu maar afwachten.

Maar mijn verwachtingen zijn hoog vwb de PM17

Marantz 81

JohnWx

als je weet waar je op moet letten zijn er misschien kleine verschillen maar je gaat niet achter overvallen van jeetje wat een verschil
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Ik mag toch hopen dat er een groot verschil is tussen stereo geluid uit een SR7500 en een PM17.
Stijl achterover is mischien wel wat extreem maar 'kleine verschillen'?

JohnWx

Citaat van: cz79 op februari 19, 2011, 06:48:17
Ik mag toch hopen dat er een groot verschil is tussen stereo geluid uit een SR7500 en een PM17.
Stijl achterover is mischien wel wat extreem maar 'kleine verschillen'?

hoop doet vrezen ik denk als je blind gaat luisteren dat jij de versterker niet kan onderscheiden van de receiver

als er echt van die grote verschillen zouden zijn dan word er geen receiver meer verkocht dan is het verschil zo groot als ik alles moet geloven

er word ook vaak overdreven als of er een gordijn weg gaat etc. etc. het korte termijn geheugen van mensen heet ook niet voor niets "kort" en er zullen absoluut mensen zijn die nuances kunnen ontdekken maar dan hebben we het over een hele andere prijs segment

dat zou dus beteken dat we altijd naar troep hebben zitten luisteren als je alle belevingen van nieuwe aankopen moet geloven

bij blinde testen ABX is er bewezen dat er nog nooit iemand zijn eigen versterker er uit heeft gehaald 

speakers hebben een eigen karakter een versterker versterkt alleen anders had hij wel EQ geheten

ik zeg dit niet om over te komen dat ik alles weet of het heb uit gevonden alleen na 15 jaar dagelijks ermee bezig te zijn geweest (inkoop / verkoop) zijn de verschillen zo klein dat je na een kopje koffie niet meer weet hoe iets precies klonk

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Mijn bescheiden mening is dat het verschil duidelijker zal zijn dan JWX het hier omschrijft. Kun je je reciever niet mee nemen als je om die PM17 gaat?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vlearmoes

Ik blijf erbij  , nu luisterend naar de musical van War of the Worlds met al een uur kippevel,  dat HT een boel extra geeft    niet alleen voor je oren maar ook visueel  :angel: :angel:

Kom eens luisteren en kijken bij iemand die zijn HT leuk op orde heeft stereo mannen !!   :yes:

Ook hier staat er de deur voor open.
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v