Citaat van: cz79 op februari 19, 2011, 06:48:17
Ik mag toch hopen dat er een groot verschil is tussen stereo geluid uit een SR7500 en een PM17.
Stijl achterover is mischien wel wat extreem maar 'kleine verschillen'?
hoop doet vrezen ik denk als je blind gaat luisteren dat jij de versterker niet kan onderscheiden van de receiver
als er echt van die grote verschillen zouden zijn dan word er geen receiver meer verkocht dan is het verschil zo groot als ik alles moet geloven
er word ook vaak overdreven als of er een gordijn weg gaat etc. etc. het korte termijn geheugen van mensen heet ook niet voor niets "kort" en er zullen absoluut mensen zijn die nuances kunnen ontdekken maar dan hebben we het over een hele andere prijs segment
dat zou dus beteken dat we altijd naar troep hebben zitten luisteren als je alle belevingen van nieuwe aankopen moet geloven
bij blinde testen ABX is er bewezen dat er nog nooit iemand zijn eigen versterker er uit heeft gehaald
speakers hebben een eigen karakter een versterker versterkt alleen anders had hij wel EQ geheten
ik zeg dit niet om over te komen dat ik alles weet of het heb uit gevonden alleen na 15 jaar dagelijks ermee bezig te zijn geweest (inkoop / verkoop) zijn de verschillen zo klein dat je na een kopje koffie niet meer weet hoe iets precies klonk