HiFi in plaats van Home Theater?

Gestart door cz79, februari 18, 2011, 07:44:48

Vorige topic - Volgende topic

cz79

PM17 voor 500 euro???

Gaat dit me gelukkig maken voor stereo? Ik heb veel lovende berichten gehoord over deze versterker.

lo

PM17 lijkt me een hele "mooie" versterker. Ik heb zelf de PM14 gehad, was ook een hele "mooie" versterker echter liet mbt dynamiek toch te wensen over ondanks zijn specs. (in mijn oren hè  :wink:) Ik denk dat de PM17 in de basis ongeveer dezelfde aard heeft. Helemaal niets mis mee trouwens. Misschien is de opvolger, de PM15, dynamischer?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Beste Lo,

ja wellicht maar daar hangt ook een ander prijskaartje aan, teveel op dit moment.

Leuke vraag voor je;

PM17MKII of Primare I21?

lo

:-D

Leuke vraag voor jou HB
Ik heb volgens mij nog nooit Primare beluisterd, of het moet al weer lang geleden zijn dat ik het niet meer weet. Ik heb ooit ook wel eens naar primare gekeken, toen ik mijn PM14 had. De foto's die je via hun website kunt bekijken, en ook op in kunt zoomen, zien er glad niet verkeerd uit. (Heel erg goed zelfs, lijkt een beetje op de bouwkwaliteit van accuphase). Het lijkt mij dat ze bij primare heel "mooie" versterkers maken. Echter beluisteren blijft het devies.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

bij hobo hifi staat er nog een zwarte 2de hands Primaire I21 te koop voor 699

ik heb nog een bijna nieuwe yamaha versterker te koop staan ,deze biedt veel waar voor het geld  byebye

cz79

Ik heb een 2dehands Pirmare I21 gezien voor 500 euro, maar nu twijfel ik een beetje tussen deze primare en de Marantz PM17, de PM17is ouder, maar was aanschaf volgens mij wat duurder en de Primare kost normaal rond de 1000 euro en krijgt redelijke recensies (slecht met dynamiek en treble is wat aan de hoge kant).

Ik denk dat de PM17 een goede match is aangezien ik ook al een SA7001 heb en die gaat voorlopig niet weg.
Ik koop het ook 2dehands dus is beluisteren in mijn setup niet echt een optie, meestal niet in ieder geval.

@Marantz 81 - Wat voor een Yamah heb je te koop staan?

Marantz 81

cz79

Ook interessant, maar niet voor mij, ik ben niet zo weg van Yamaha, uiterlijk en geluid niet (althans ik heb een hele tijd een Yamaha versterker gehad maar ik vind Marantz toch even iets beter klinken).

maar de pm17 en de Primare I21 hebben nu toch beiden wel mijn aandacht.
Nu moet ik een keuze gaan maken.

lo

PM17 is een schitterende versterker met geweldige looks. En je moet natuurlijk wel het forum steunen.......... redface :-D

groet,

lo

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Mooie is ie he? Maar ja dat is dus 250 euro meer dan ik nu heb (nou ja heb...als ik getrouwd wil blijven dan...)
Ik krijg nu 300 voor mijn SR7500 en nog eens 250 voor mijn luidsprekers (rears) dan zou ik genoeg hebben voor de PM17 (of de Primare), ik hoop dat ik daarmee een aanzienlijke verbetering ga krijgen in stereo geluid aangezien ik alles van HT aan het verkopen ben.

Als ik die PM15s1 voor 750 kan krijgen dan zie ik vanzelf weer een nog mooiere vertserker voor 900, etc etc.

Groot verschil trouwens als je in de versterkers kijkt...Had ik niet verwacht

cz79

Lolliestokken...met HiFi verkopers  puke puke puke

Misschien vanavond even lolliestokken met vrouwlief shutup

lo

Als je de PM17 koopt heb ik eventueel nog wel een bij passende CD spelert.............  redface euhhhhhh........ dat is trouwens niet de reden dat ik de 17 aan beveel hoor :-)

Ohhhh nee wacht effe...... je MOET stoppen met kopen......kopen......kopen...... HLP

Succes met je overwegingen.

groet,

lo