Andere merken in mijn sets.

Gestart door celicav8, oktober 18, 2005, 14:35:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicolas

Nieuw in mijn set: een supervette 2*100W @ 8 ohm technics SE-9200 eindversterker!!

Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

Nicolas

En hier zie je hem samen met de Marantz preamp en equalizer:

Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

Maurice

Kolere wat een bakbeest!
Hmm, zal ook wel wat wegen.

Hoe is zijn impedantie handling?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Nicolas

Ik heb geen weegschaal, maar kolere wat weegt dat bakbeest  :D .  Moeilijk te schatten hoeveel exact, maar met 15 kg zal je mooi in de buurt komen denk ik.

Het front is een halve centimeter dik metaal, dat richting de randen een centimeter dik wordt.  De koelribben zijn krankzinnig massief.

Enkele data:

90-100 WPC @8 ohm, both channels driven, 1 kHz, less than 0.03% distortion

load (speaker) impedance Zl: 4-16 ohm

Selectable output impedance Zo: 0.08-8ohm  => tunable damping factor.

damping factor = Zl/Zo   dus je kan bij 16 ohm speakers tot dampingsfactor 200 gaan.

De VU meters zijn in te stellen tussen nominale, 10voudige en 100voudige gevoeligheid.  OP honderdvoudige gevoeligheid heb je zelfs bij gewoon volume mooi gewapper :).  De levels zijn apart regelbaar, 2 set speakers, headphone.  En de nodige zekeringen. Ik weet niet of er ook een relaisveiligheid in zit.

Als je aan 8 ohm 2*100 WPC levert, dan trekt hij zo'n 800W.  Ik weet niet hoe veel watt hij aan 4 ohm kan geven.

Zolang hij minder dan 1WPC moet leveren, wordt hij niet eens voelbaar warm, ongelooflijk! Zelfs boven die reuzetrafo blijft het koud.  De Sc-6 preamp daarentegen heeft een aangenaam warm frontje van gewoon aan te staan. Ik weet niet hoe krankzinnig je met de Technics moet doen om een warm front te krijgen, dat heb ik nog nooit gehad!  Nuja, die Sc-6 is dan ook een klasse A bak. Maar de EQ-10 wordt evengoed handwarm. Die technics is gewoon de ultieme koele kikker :D.

Hij past optisch niet in de set, maar hij klinkt ongelooflijk!  Tenzij je veel geluk hebt kost hij je wel een ribje uit je lijf :).  Dit model SE-9200 is relatief zeldzaam. Ik ben er trots op!  Die looks daar passen we wel een mouw aan (ik bedoel niet overspuiten ofzo, geen paniek! :D)
Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

Nicolas







Nu speel ik met deze: Technics SL-150 mkII + SMEIIIS+SME fluid damper+ShureV15V, allen in quasi nieuwstaat (mag nog even wat poetsen :)).

8) ?
Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

Maurice

Citaat van: Nicolas
Nu speel ik met deze: Technics SL-150 mkII + SMEIIIS+SME fluid damper+ShureV15V, allen in quasi nieuwstaat (mag nog even wat poetsen :)).

8) ?

Hmmm, ziet er gelikt uit!  =D>
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Nicolas

Ik wordt meer Mr Technics dan Mr Marantz :) Het spijt me zo :D

Maar mijn pagina op TheVintageKnob vertelt wat het voordeel is van de Sc-6 in mijn Technics set.

Die SL-150 mkII met SMEIIIs was volgens mij op enkele ?chte exoten (SP reeks combi's, SL-M types, sommige LT's...) na 1 van de weinige audiofiel verantwoorde pakketten van technics. De andere uit de reeks hadden een technics arm, en ik denk dat deze SMEIIIs toch nog een trapje hoger is.

(bij dit model had je de 1500mkII met Technics arm, en de 150 mkII zonder arm. Maar dit pakket van mij met SME er reeds op werd "vaak" (tov de 150 in totaal dan :)) verkocht. Je had er dan ook dat gelikte armboard bij  :P  ).
Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

Nicolas

Ondertussen is er een Technics M63 cassettedeck bijgekomen!

(enkel de DT en speakers staan niet op deze foto)

Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

theoldone

hey een technics liefhebber  :-D.

ik heb jaren met een technics set gedaan , moet zeggen dat het niet echt slecht was maar ook geen topper.
nu ben ik naar Nad gegaan en dat is toch wel andere koek .....lol.....ik weet het appels en peren.
de hele technics set gaat weg .....maar hier effe een fotootje van mijn technics en de nieuwe.



Maurice

Hee Oldie, staat die zooi niet eens in de woonkamer?

Een beetje muziek draai je toch beneden?  shutup clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

theoldone

Citaat van: Maurice op december 10, 2006, 22:28:04
Hee Oldie, staat die zooi niet eens in de woonkamer?

Een beetje muziek draai je toch beneden?  shutup clown1

mag nie van de vrouw is te groot allemaal.......ze heeft liever dat schijtsetje van pioneer  violent1

Nicolas

#26
Citaat van: theoldone op december 10, 2006, 15:22:04
hey een technics liefhebber  :-D.

ik heb jaren met een technics set gedaan , moet zeggen dat het niet echt slecht was maar ook geen topper.
nu ben ik naar Nad gegaan en dat is toch wel andere koek .....lol.....ik weet het appels en peren.


Met alle respect voor je Technics spullen, maar dat zijn dan ook niet de topmodellen. Ik heb hetzelfde cassettedeck gehad, en de M63 "loopt er rondjes omheen". Het verbaast me dan ook niet echt dat de NAD het eruit speelt. Het zelfde geldt voor de versterker. Mijn huidig Technics monster speelt mijn vorige technicsversterker er ook helemaal uit. Als je jouw NAD versterker naast je technics zet, zie ik een gelijkaardige verhouding :).

Onze cd-spelers zijn zo te zien gelijkaardig, die van mij is alleen 2 reeksen nieuwer en 1 modelletje lager (geen draaiknop). De klank ervan vind ik aangenaam. Ik moet wel betere speakers hebben om hem echt goed te kunnen beoordelen.

Hier een nieuwe reeks foto's van mijn DT, want de fotoserver van de vorige foto's ligt eruit:





notworthy notworthy notworthy

TTIWWP
Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

Nicolas

Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

theoldone

Hey nicolas.

Vandaar dat ik er ook heb staan ...appels en peren......idd.
Moet zeggen dat ik ook nooit een echte audiofreak ben geweest maar naar het luisteren van de spullen van Marco ben ik toch wel onder
indruk geraakt  en ben dus ook maar naar andere spullen gaan kijken en beluisteren.
Zoals je weet heeft Marco het een en ander staan qua setjes daar kreeg ik dus een goede indruk van hoe het zou moeten klinken.
Het grootste probleem van de Technics versterker is dat hij de Vector 2 speakers niet echt aan kan, op de pre amp met de Cd speler er direct er op ging het al wat beter maar het laag bleef een beetje afwezig.....
Met de voorversterking aan was het een "dof" geluid en daar houd ik nie van gezien mijn smaak in muziek ( zelfde als Marco overigens ) moet het juist een beetje
meer naar het het scheurende toe zeg maar.
de Vector's zijn speakers die echt een heel helder hoog hebben en een goed midden bereik.
De lage tonen komen er gewoon niet goed uit met de Technics vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar een "echte" versterker

Ik zal mijn oude Technics set nooit afzeiken omdat het een emotionele waarde heeft voor mij ..zijn toch al 17 jaar in mijn bezit.

Greets Mike

theoldone

Overigens mooie platenspeler die hebt ik ook nog gehad .......... :-D