Ik heb hem nog niet in mijn bezit, dus nog niet gehoord. Vandaar ook de zin "hopelijk klinkt hij net zo schitterend als beweerd wordt".
De MASH bezitters op audiofreaks zijn nogal lyrisch over deze spelers. Volgens "Tifosi" klinkt zelfs zijn PG200A (1e generatie MASH, 2e in de reeks tov 4e generate, 4e in de reeks bij mij) model beter dan zijn Marantz 67 MkII met (J/K) modificaties.
De prijsklasse heb je helemaal goed: 200 dollar in 1994. In die jaren kostten de middenklasse Technics MASH spelers veel minder vergeleken met enkele jaren ervoor, toen je voor een gelijkaardig model nog makkelijk 300 dollar betaalde (de 222 bijvoorbeeld).
Wat een "superspeler" is is natuurlijk relatief. Ik heb het niet over de echte exoten, die zullen er wel rondjes om heen lopen.
Maar hoe zijn klank door anderen omschreven wordt, moet je toch al met een stevige speler op tafel komen om merkbaar beter geluid neer te zetten. Hoe goed het dan exact is, weet ik natuurlijk niet. Wat ik bedoelde met een vervangende superspeler was eentje die 2ehands normaal richting 200? en meer gaat, maar dan goedkoop zodat ik het kan betalen
. Dus merkbaar nog een hele klasse hoger.
Maar hoe het omschreven wordt, zit ik prijs/kwaliteit zeer goed. Ik weet dat dit geen superdeluxe high end speler is hoor, wat wil je voor 26?
Ik ben benieuwd naar volgende week!