Andere merken in mijn sets.

Gestart door celicav8, oktober 18, 2005, 14:35:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

celicav8

Mijn 1e set bestaat uit:
Marantz PM-84 versterker
Marantz ST-450 tuner
Sony PS-X555ES  draaitafel
Sony PS-2250 draaitafel
Thorens TD150mkII/B draaitafel
Nakamichi LX-5 cassettedeck
Akai GX-630DB tapedeck
Teac A-3300S/2T tapedeck
Akai GX-4000D tapedeck
Akai DS-5 tapedeckswitch
Pioneer PD-SO6 cd-speler
Denon DA-500 dac
Daytek M705M dvd-speler
Tawo Audio 603 luidsprekers

Mijn 2e set (in de studeerkamer) bestaat uit:
Harman/Kardon PM665Vxi versterker
Harman/Kardon TU-920 tuner
Pioneer PL-12D draaitafel
Harman/Kardon TD-292 cassettedeck
Technics RS-BX626 cassettedeck
Akai GX-630D tapedeck (Akai 1721W en Teac A-1200 in reserve)
Sony MX-555 mixer/tapeswitch
Harman/Kardon HD-800 cd-speler
Infinity Delta 30 luidsprekers

TurboMarco

Mijn slaapkamerset bestaat uit:

Marantz PM251 versterker.
Sony CDP-C335 CD wisselaar.
Pioneer DV-717 dvd.
Teac V-680 cassette deck
Magnat Sonobull 35 luidsprekers

Verder heb ik in mijn eerste set een Panasonic dvd :D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stereo Kabouter

In mijn stereo heb ik een Denon DMD1000 minidisc speler in goudkleur. Past niet helemaal perfect erbij nl ietsje smaller en donkerder van kleur (champagne van Marantz).

Speakers zijn alle van Mordaunt Short waar ik zeer tevreden over ben i.s.m. Marantz.

Nicolas

Mijn doel is om voorversterker, eindversterker, EQ, cassettedeck en tuner van Marantz te hebben.

Draaitafel wordt waarschijnlijk een Technics SL-1200 mkII in de (verre) toekomst, tenzij ik een Marantz 6300 of 6370Q vind die nog betrouwbaar is ook :).

Qua CD speler ben ik er niet uit.  Ik heb vandaag een Technics SL-GP 440A MASH cd-speler gekocht. Volgende week komt hij binnen.  Hopelijk klinkt deze zo schitterend (voor zijn prijsklasse) als beweerd wordt! In dat geval upgrade ik de CD speler enkel als ik echt een supermodel tegenkom.



Als ik hem zelf bezit maak ik een mooiere foto :).  Hij zou nog in zeer goede staat moeten zijn.
Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

TurboMarco

Citaat van: Nicolas

Qua CD speler ben ik er niet uit.  Ik heb vandaag een Technics SL-GP 440A MASH cd-speler gekocht. Volgende week komt hij binnen.  Hopelijk klinkt deze zo schitterend (voor zijn prijsklasse) als beweerd wordt! In dat geval upgrade ik de CD speler enkel als ik echt een supermodel tegenkom.



Heb je deze Technics wel eens beluisterd?,uit je post maak ik op van niet :)
Over welk supermodel cd speler heb je het dan die evt de Technics zou kunnen vervangen?

De prijsklasse van de SL-GP440 lag volgens mij rond de FL 350,- tot 400,- ouderwetse guldentjes,met alle respect daar heb je tegenwoordig echt geen super cd speler voor nodig om die te overtreffen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Nicolas

Ik heb hem nog niet in mijn bezit, dus nog niet gehoord.  Vandaar ook de zin "hopelijk klinkt hij net zo schitterend als beweerd wordt".

De MASH bezitters op audiofreaks zijn nogal lyrisch over deze spelers.  Volgens "Tifosi" klinkt zelfs zijn PG200A (1e generatie MASH, 2e in de reeks tov 4e generate, 4e in de reeks bij mij) model beter dan zijn Marantz 67 MkII met (J/K) modificaties.

De prijsklasse heb je helemaal goed: 200 dollar in 1994.  In die jaren kostten de middenklasse Technics MASH spelers veel minder vergeleken met enkele jaren ervoor, toen je voor een gelijkaardig model nog makkelijk 300 dollar betaalde (de 222 bijvoorbeeld).

Wat een "superspeler" is is natuurlijk relatief.  Ik heb het niet over de echte exoten, die zullen er wel rondjes om heen lopen.

Maar hoe zijn klank door anderen omschreven wordt, moet je toch al met een stevige speler op tafel komen om merkbaar beter geluid neer te zetten.  Hoe goed het dan exact is, weet ik natuurlijk niet.  Wat ik bedoelde met een vervangende superspeler was eentje die 2ehands normaal richting 200? en meer gaat, maar dan goedkoop zodat ik het kan betalen :).  Dus merkbaar nog een hele klasse hoger.

Maar hoe het omschreven wordt, zit ik prijs/kwaliteit zeer goed.  Ik weet dat dit geen superdeluxe high end speler is hoor, wat wil je voor 26? :D

Ik ben benieuwd naar volgende week!
Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

TurboMarco

Tja wat voor de een beter klinkt is voor de ander achteruitgang :D
Ik heb zelf een CD67ose zonder mods gehad en ik vond deze veel mooier klinken dan een SL-GP480 die ook geroemd word,dat de spelers anders klinken is meer dan duidelijk maar welke de betere (in die zin dat het beter bij je past) bepaal jijzelf en niemand anders,dus om tot een goed oordeel te kunnen komen moet je zowel speler A als speler B goed beluisterd hebben.

Voor het bedrag dat jij de speler gekocht heb kan je in ieder geval geen buil vallen 8)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stereo Kabouter

Voordat ik ben overgestapt naar Marantz een aantal jaren terug, heb ik altijd Technics gehad (jammer dat dit merk niks meer doet in consumenten audio).
Was altijd zeer te spreken over hun voor-/eindversterkers. Ik zelf had de SUA-10 of zoiets met van die grote verlichte VU meters erin. Pracht bakken met dito geluid EN power.
CD spelers was ik wat minder te spreken over. Niet qua geluid maar duurzaamheid. Na 2 a 3 jaar waren altijd de lasers kapot bij relatief dagelijks gebruik. Hier stond Technics om bekend. Zelfs de laatse cd speler die ze hebben gemaakt (SLP-7) heb ik gehad en was kadeuk na 2 jaren.

Nicolas

Laat ons hopen dat deze het dan wat braver uithoudt.

Mrs Nicolas heeft een Panasonic discman (zelfde moederbedrijf toch he), en die doet het al jaren goed.

Ik weet niet of ze hem werkelijk dagelijks gebruikt, maar toch erg vaak.

Of de technics CD speler voor mij naar mijn smaak klinkt zal ik moeten afwachten.  Algemeen hou ik van de directe technics sound, maar goed we zien wel.

Beter dan mijn huidige speler zal het alleszins zijn :D.
Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

Maurice

Zelf heb ik ook jarenlang plezier gehad van een panasonic discman.
Technics heb ik nooit gehad, ken de sound ook niet, maar als jij er van houdt en het past in je set dan is het toch mooi?
Ik wens je veel plezier ermee en ik hoop dat je er lang van mag genieten!

Technics gebruikt volgens mij Sony-loopwerken, die moeten volgens mij toch ook wel redelijk te krijgen zijn. Dus als het loopwerk het begeeft, dan kun je ook wel weer een andere vinden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Nicolas

Met een beetje geluk heb ik de speler morgen!

Sommige Technicsen gebruiken flips loopwerken. Ik weet niet wat hier in zit.
Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

Maurice

Citaat van: NicolasMet een beetje geluk heb ik de speler morgen!

Sommige Technicsen gebruiken flips loopwerken. Ik weet niet wat hier in zit.
#-o
Spannend!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Nicolas

Ik heb de speler ondertussen.  Hij ziet er mooi uit, en ik vind hem heel goed klinken!  Ik hoor gevoel, realisme, details en verschillen tussen muziek die ik vroeger nooit hoorde.

Bovendien is deze speler veel minder trilgevoelig.



Zoals je op de foto kan zien, quasi nieuwstaat  :P

Deze staat nu dus in mijn (deels marantz) set.
Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

Maurice

Citaat van: NicolasIk heb de speler ondertussen.  Hij ziet er mooi uit, en ik vind hem heel goed klinken!  Ik hoor gevoel, realisme, details en verschillen tussen muziek die ik vroeger nooit hoorde.

Bovendien is deze speler veel minder trilgevoelig.



Zoals je op de foto kan zien, quasi nieuwstaat  :P

Deze staat nu dus in mijn (deels marantz) set.

Gefeliciteerd!

Mooi dat ie ook een hoorbare verbetering oplevert, dan kun je gelijk je muziek weer opnieuw ontdekken. Mogelijk heb je nu ook dat cd's die eerst saai klonken (qua geluid) nu veel beter klinken doordat er meer detail is.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Nicolas

En Californication (Peppers) klinkt nu enerverend omdat de stem clipt (of gelimiteerd is), en dat hoorde ik voordien niet.

maar algemeen klinkt het nu beter en interessanter inderdaad.  Oldfield verzamelaars zijn enorm opgeknapt, en The Box deel II (orbital single) zuigt je helemaal in de muziek!
Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer