Ik heb geen weegschaal, maar kolere wat weegt dat bakbeest
. Moeilijk te schatten hoeveel exact, maar met 15 kg zal je mooi in de buurt komen denk ik.
Het front is een halve centimeter dik metaal, dat richting de randen een centimeter dik wordt. De koelribben zijn krankzinnig massief.
Enkele data:
90-100 WPC @8 ohm, both channels driven, 1 kHz, less than 0.03% distortion
load (speaker) impedance Zl: 4-16 ohm
Selectable output impedance Zo: 0.08-8ohm => tunable damping factor.
damping factor = Zl/Zo dus je kan bij 16 ohm speakers tot dampingsfactor 200 gaan.
De VU meters zijn in te stellen tussen nominale, 10voudige en 100voudige gevoeligheid. OP honderdvoudige gevoeligheid heb je zelfs bij gewoon volume mooi gewapper
. De levels zijn apart regelbaar, 2 set speakers, headphone. En de nodige zekeringen. Ik weet niet of er ook een relaisveiligheid in zit.
Als je aan 8 ohm 2*100 WPC levert, dan trekt hij zo'n 800W. Ik weet niet hoe veel watt hij aan 4 ohm kan geven.
Zolang hij minder dan 1WPC moet leveren, wordt hij niet eens voelbaar warm, ongelooflijk! Zelfs boven die reuzetrafo blijft het koud. De Sc-6 preamp daarentegen heeft een aangenaam warm frontje van gewoon aan te staan. Ik weet niet hoe krankzinnig je met de Technics moet doen om een warm front te krijgen, dat heb ik nog nooit gehad! Nuja, die Sc-6 is dan ook een klasse A bak. Maar de EQ-10 wordt evengoed handwarm. Die technics is gewoon de ultieme koele kikker
.
Hij past optisch niet in de set, maar hij klinkt ongelooflijk! Tenzij je veel geluk hebt kost hij je wel een ribje uit je lijf
. Dit model SE-9200 is relatief zeldzaam. Ik ben er trots op! Die looks daar passen we wel een mouw aan (ik bedoel niet overspuiten ofzo, geen paniek!
)