Mission Volare 63 op spikes ?!

Gestart door Radiant, februari 09, 2011, 12:42:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Radiant

Wat de titel al aangeeft. Ik heb de spikes 1-2-3 niet voorhanden (te goed opgeborgen waarschijnlijk),  maar mijn vraag aan jullie is, wat te doen ?!
Ik heb vloerbedekking, met daaronder gewoon vloerplaten. Wat is dan eerder aan te raden, wel of geen spikes ?!

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

mountainbiker

Ik heb mijn Mission speakers gewoon op bierviltjes van het merk Heineken staan ( word niet op prijs gesteld trouwens hier in Tukkerland waar Grolsch het merk is). Is veel goedkoper en je beschadigd de ondergrond niet.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Radiant

Dus met bierviltjes haal je hetzelfde resultaat ?!

gerard

Als je zat bier op hebt hoor je echt geen verschil meer  clown1

Ik ben ook voor de spikes
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Radiant

Haha....bierviltjes,spikes,gewoon op de vloer.... :-D

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

Ben geen voorstander van spikes.
Uit persoonlijk ervaring, bij mijn speakers was dat te schel / irritant in het hoog.
Had ook drie verstelbare spikes met bodem plaat. Was niet fijn om te horen.

Dan eerder gewoon op de vloer.

Als je er toch wat onder wilt doen gaat mijn voorkeur uit naar dempers.

Groet Whisper


De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op februari 09, 2011, 16:56:55
Ben geen voorstander van spikes.
Uit persoonlijk ervaring, bij mijn speakers was dat te schel / irritant in het hoog.
Had ook drie verstelbare spikes met bodem plaat. Was niet fijn om te horen.

Dan eerder gewoon op de vloer.

Als je er toch wat onder wilt doen gaat mijn voorkeur uit naar dempers.

Groet Whisper

vilt plakkers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

gerard

Citaat van: jwx op februari 09, 2011, 18:50:57
vilt plakkers
Wat heeft dat voor nut als je vloerbedekking hebt??


Mooie luidsprekers trouwens  :-)
Op spikes staan ze een stuk stabieler/steviger als je de boel stevig aandrukt (punten in de houten vloer).
Los op de vloerbedekking staan ze minder stevig, wat het geluid niet ten goede komt.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Citaat van: gerard op februari 09, 2011, 19:28:19
Wat heeft dat voor nut als je vloerbedekking hebt??


Mooie luidsprekers trouwens  :-)
Op spikes staan ze een stuk stabieler/steviger als je de boel stevig aandrukt (punten in de houten vloer).
Los op de vloerbedekking staan ze minder stevig, wat het geluid niet ten goede komt.

die logica snap ik niet

punten in een houten vloer drukken ? dan ga je juist kontakt maken en komt het geluid niet ten goed waarom niet dan ?

los op de vloer bedekking staan ze minder stevig ? speakers zijn om naar te luisteren niet om ze stevig ergens neer te zetten

volgens mij heeft vloerbedekking een goede demping

vilt is puur alleen dat je geen schuifkrassen krijg als je gaat schuiven er kan altijd iets van zand liggen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Radiant

Citaat van: gerard op februari 09, 2011, 19:28:19
Wat heeft dat voor nut als je vloerbedekking hebt??


Mooie luidsprekers trouwens  :-)
Op spikes staan ze een stuk stabieler/steviger als je de boel stevig aandrukt (punten in de houten vloer).
Los op de vloerbedekking staan ze minder stevig, wat het geluid niet ten goede komt.

De luidspreker weegt 27 kilo. Dus zo "los" staat ie er toch ook niet op ?!

JohnWx

Citaat van: Radiant op februari 10, 2011, 00:27:46
De luidspreker weegt 27 kilo. Dus zo "los" staat ie er toch ook niet op ?!

Ja maar dat kan niet

Eerst kijken waar je gewicht kan weghalen en dan spikes hele lange dwars door de grond slaan staan ze lekker stevig  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

gerard

Citaat van: Radiant op februari 09, 2011, 12:42:01
Wat de titel al aangeeft. Ik heb de spikes 1-2-3 niet voorhanden (te goed opgeborgen waarschijnlijk),  maar mijn vraag aan jullie is, wat te doen ?!
Ik heb vloerbedekking, met daaronder gewoon vloerplaten. Wat is dan eerder aan te raden, wel of geen spikes ?!
Je krijgt van een aantal mensen hier reaktie die gebasseerd is op eigen ervaringen.
Ze staan dus nu zonder spikes op de vloerbedekking, vind je dat niet goed dan?

Citaat van: Radiant op februari 10, 2011, 00:27:46
De luidspreker weegt 27 kilo. Dus zo "los" staat ie er toch ook niet op ?!
Als het jezelf niet zoveel uitmaakt, waarom dan de vraag?


En loze opmerkingen dragen echt zinvol bij aan aan de vraag van Radiant  :roll:

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes