De set van Gentleman

Gestart door Gentleman, januari 18, 2011, 23:04:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

gerard

Mooie luidsprekers, en een goeie combi met Nordost   :wink:

Een goede set laat deze luidsprekers alleen maar beter klinken, lijkt me een fijne set zo  :yes:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Gentleman

Citaat van: gerard op november 11, 2011, 23:25:54
Mooie luidsprekers, en een goeie combi met Nordost   :wink:

Een goede set laat deze luidsprekers alleen maar beter klinken, lijkt me een fijne set zo  :yes:

Amen

Scheelt weer. Na een jaar zijn de luidsprekers de enige nog van de oorspronkelijke set. Ben zeker tevreden nu.

Misschien, heel misschien nog een andere oplossing vinden voor het streamen. Nu via Airport express. Ondanks de lossless formaat toch niet het beste kwaliteit.

Gentleman


still life

Citaat van: Gentleman op november 12, 2011, 09:48:03


wou die opstelling al eerder voorstellen  8-)
alleen het audiorack wat centraler tss de speakers & de rx6 rechtuit vs ingedraaid..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

xander32

#79
Citaat van: Gentleman op november 11, 2011, 22:01:09
Citaat van: xander32 op november 11, 2011, 18:52:09
Mooie upgrade`s hoor!
Helaas is hiermee de voornaamste schakel in de keten de zwakste geworden; de speakers :roll:.

Sander.

Wat bedoel je? Dat deze nu te kort komen?
Zie ook de reacties van Marvin en Marantz 81. Niets mis met de MA`s, echter worden deze met de komst van de nieuwe componenten superieur aangestuurd.

Wat ik bedoel is dat ik van mening ben dat de mooiste keten (lees; de meest afgewogen, in balans zijnde) die is bestaande uit schakels van allen zoveel mogelijk van een gelijke kwaliteit, dat men daarmee het beste eindresultaat zal behalen. En in dat licht schat ik jouw versterker en bron hoger in dan jouw speakers.

Echter wil dat niet zeggen dat de MA`s slecht zijn, dat deze niet voldoen, dat deze misstaan in jouw set. Maar mocht je in de toekomst (opnieuw) worden aangetast door "het virus" zou ik m`n euris (of guldens :roll:) steken in andere speakers.


Maar voor nu: gaan genieten, prachtige set !!!


Sander.

jowa

Hele mooie set  pompom

Advies:  lekker de komende tijd eerst van de muziek genieten voordat je mogelijk weer een upgrade gaat doen.
De MA's zijn hele mooie luidsprekers die ook op duurdere sets goed mee schalen.

QuattroNL

Probeer eens de rechterspeaker en de lamp om te draaien.
Imho staan de speakers nu te dicht bij elkaar (al weet ik niet wat je luisterafstand is).
Mogelijk ook wat spelen met niet-indraaien.
Maargoed, de ene speaker kan dat goed/beter hebben dan de ander dus da's uitproberen.

(my 0,02)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

lo

Eigenlijk zo min mogelijk tussen speakers in zetten.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Ja dat is hier ook een groot voordeel geweest, ook als ik het scherm naar beneden trek heb een ander geluidsbeeld.
Lijkt wat beter gefocused.

xander32

Citaat van: marvin op november 12, 2011, 15:30:57
Ja dat is hier ook een groot voordeel geweest, ook als ik het scherm naar beneden trek heb een ander geluidsbeeld.
Lijkt wat beter gefocused.
Ik bemerk hierin nu wel enige negatieve effecten dat de Pana er tussen in staat (i.p.v. een stukje verder terug aan de muur).


Sander.

Marantz 81

#85
Ik zou ook het audio rack recht onder de tv zetten ,speakers zo,n 70 cm van de achterwand

Afstand tussen de speakers is ook afhankelijk van de luisterafstand als die 3 meter is zou ik ze 2.3 meter uit elkaar zetten op het hart van de speakers ,en ze maar een klein stukje naar binnen draaien ,ze staan nu wel erg ver naar binnen gedraaid  :wink: daarna kun je nog experimenteren met in/uitdraaien afstand tussen de speakers en van de achterwand

Als de speakers te dicht bij elkaar staan wordt het stereo beeld kleiner ,te ver uit elkaar valt er een gat in het midden  byebye

lo

Speakers niet indraaien geeft bij mij ook een breder stereo beeld. Je kunt hier dus mee spelen afhankelijk van de onderlinge speakerafstand.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

#87
Citaat van: lo op november 13, 2011, 10:41:07
Speakers niet indraaien geeft bij mij ook een breder stereo beeld. Je kunt hier dus mee spelen afhankelijk van de onderlinge speakerafstand.

Ik schat in dat dit speaker en persoons gebonden is.

De Rogers (LS3/5a) heb ik van alles geprobeert. Echter indraaien en gericht op de sweetsport gaven een beeld die heel prachtig was.

De Arro en thans de Sttaf wordt aangeraden niet in de draaien.
(Gezien mijn vorige ervaringen met de Rogers toch proberen en luisteren)
Maar uiteindelijk blijkt het beste reultaat: recht naar voren geeft het mooiste beeld.

Maar dat hoeft bij jou speakers niet zo te zijn.

Gewoon, als iedereen van huis is, in-uitdraaien, ,naar voren halen. Lamp verplaatsen enz.
Gewoon van alles en nog wat uitproberen  en luisteren naar wat jij fijn vind. pompom

Bij mij thuis kijken ze er niet meer raar van op als de speakers weer eens anders staan.HLP
Dat zijn ze hier al aan gewend.

Veel plezier met het uitproberen.

Ach wat hebben we toch een leuke hobby. :yes:

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Gentleman

#88
Bedankt voor de tips.

Overal advies. Proberen, proberen, proberen.

Foto van geheel. Althans, kijk en luister gedeelte.
Bank kan nog 2 meter naar achteren als het nodig is.
Maar dit is lekker knus.



lo

Gezellige boel daar bij jou :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.