SR 7005 stroomverbruik

Gestart door BitByter, januari 18, 2011, 22:43:36

Vorige topic - Volgende topic

henkg

Citaat van: BitByter op januari 18, 2011, 22:43:36
Ik hoor dat de Marantz SR 7005 best wel veel vermogen verbruikt als deze aan staat. Maar bij normaal gebruik, tja wat is normaal?
Dit was de vraag van de topic starter. (mijn interpretatie: wat is het energieverbruik bij normaal gebruik")
Nu lees ik hier allerlei replies over het maximaal te leveren vermogen. Tot 2000 Watt. Dat is een straalkacheltje op vol vermogen. Nu ben ik zeker geen audio-expert, maar wel iemand die wil wéten ..

Ik meet met een energiekostenmeter bij mijn NR1501, DD 5.0 Avatar actie-scene (sub verbruik meet ik niet mee):
- Volume laag: 30 Watt
- Volume gemiddeld hard ("film-niveau" zonder al teveel overlast te veroorzaken): 40 Watt.
- Volume echt hard (kan maar eventjes als ik mijn buren te vriend wil houden): 50 Watt.
CD: stand stereo. Behoorlijk (te) hard: 40 Watt.
(Speakers: geen satelliet-formaat, en niet echt gevoelig: gem. 87 dB)

Nu zal een SR7005 meer verbruiken. Maar meer dan max. 100 Watt (bij een acceptabel volume)?.

Meten is weten: Ben benieuwd naar andere metingen (met een energiekostenmeter!)

SR-5006 | 4x BA-A25; 1x BA-225C | BK Gemini II

gerard

Citaat van: AlchemistII op januari 21, 2011, 23:14:10
750W?
7x125W max. uitgangsvermogen + overige electronica, zal eerder max 1kW zijn. Hij wordt in ieder geval lekker warm, ook bij zachtjes muzak (Sorry voor dit misbuik) spelen!

Naar je luidsprekers gaan andere spanningen en stroom dan naar je versterker.
Er staat immers geen 230V op je luidsprekerkabels   :mrgreen:  :wink:

Dus kan je ook niet rekenen dat het opgenomen vermogen van de versterker overeen moet komen met wat er aan je luidsprekers word geleverd.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mike tol

beste,

ik heb de nr 1501 ik bruikleen gehad totdat de bestelde sr 7005 binnen was.
dit weekend de versterkers omgewisseld en nog want extra af moeten rekenen.
wat opvalt is dat de 1501 een 5.1 50watt versteker niet onder doet van de 125wat 7.1 sr 7005.
sterker nog de nr 1502 zorgde ervoor dat bij 60% volume open de speakers van de muur denderde (klipsch reference) terwijl de sr 7005 bij 60% volume open alleen de hoge tonen gieren maar bass en midde tonnen blijven achter. geen vol geluid ik zal zekker is een verbruiker wattage meter aan hangen om eens te kijken wat de versterker nou aan vermogen vraagt.

het is dat de 1501 niet de multi media specs in huis heeft ander had ik hem terug gebracht en voor 1000 minder de nr 1501 in huis gehaald.

stroomverbruik is naar mijn idee in hifi land nou niet echt een graag meter wat dus het werkelijke vermogen naar de speakers gaat.

JohnWx

Citaat van: mike tol op februari 06, 2011, 19:50:51
beste,

ik heb de nr 1501 ik bruikleen gehad totdat de bestelde sr 7005 binnen was.
dit weekend de versterkers omgewisseld en nog want extra af moeten rekenen.
wat opvalt is dat de 1501 een 5.1 50watt versteker niet onder doet van de 125wat 7.1 sr 7005.
sterker nog de nr 1502 zorgde ervoor dat bij 60% volume open de speakers van de muur denderde (klipsch reference) terwijl de sr 7005 bij 60% volume open alleen de hoge tonen gieren maar bass en midde tonnen blijven achter. geen vol geluid ik zal zekker is een verbruiker wattage meter aan hangen om eens te kijken wat de versterker nou aan vermogen vraagt.

het is dat de 1501 niet de multi media specs in huis heeft ander had ik hem terug gebracht en voor 1000 minder de nr 1501 in huis gehaald.

stroomverbruik is naar mijn idee in hifi land nou niet echt een graag meter wat dus het werkelijke vermogen naar de speakers gaat.

je haalt 2 dingen door elkaar maar het kan maar zo dat ze gelijkwaardig zijn qua versterken

als de 1501 wel alles in huis had was hij misschiem wel 800 euro duurder  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AlchemistII

Manual:
Opgenomen vermogen: 700W (0.2W standby, 4.0W standby CEC)
Rated Output: 7 x 125W (8 Ohm, 20 Hz - 20kHz, 0.08% THD)
Maximum Output: 7 x 195W (6 Ohm, 1 kHz, 10% THD)
Receiver kan alleen 6-8 Ohm hebben; dus de stroomreserve is wel beperkt.

Als ik dit lees, lijkt het er toch op dat Marantz de echte cijfers geeft als 7x125W. Narekenen van geleverd vermogen aan speakers naar opgenomen vermogen van lichtnet moet ik daarbij schuldig blijven.
Punt blijft dat-ie ook bij zeer relaxte volumes aardig wat warmte genereert.

Xplod

Citaat van: gerard op februari 01, 2011, 20:28:40
Naar je luidsprekers gaan andere spanningen en stroom dan naar je versterker.
Er staat immers geen 230V op je luidsprekerkabels   :mrgreen:  :wink:

Dus kan je ook niet rekenen dat het opgenomen vermogen van de versterker overeen moet komen met wat er aan je luidsprekers word geleverd.

nonono
En vanwaar komen de spanningen en stromen die naar je luidsprekers dan wel volgens jou ....
Natuurlijk komen die voor een deel uit de versterker. De overschot verdwijnt in warmte en nog wat dingen om de versterking te verzorgen.
Dat er geen 230V op staat dat had je toch al correct.

Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable