SR 7005 stroomverbruik

Gestart door BitByter, januari 18, 2011, 22:43:36

Vorige topic - Volgende topic

BitByter

Ik hoor dat de Marantz SR 7005 best wel veel vermogen verbruikt als deze aan staat. Dit ligt natuurlijk wat je er allemaal aan hangt. Bij standby natuurlijk zeer laag.
Maar bij normaal gebruik, tja wat is normaal?
Maar heeft iemand daar al ervaring mee?

Stadium III

Waarom kijk je er uberhoud naar?

Je koopt toch niet zon apparaat om hem standby te laten staan gewoon aanzetten en knallen ! HB
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

gerrit_smit

still life

gewoon wat bijkomende verwarming in huis tijdens deze koude dagen.. :-D
zal snel een paar 100W zijn of te vergelijken met een paar oude gloeilampen van 100W die branden?

er zijn toestellen in de handel om dat exact na te gaan..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

thepioneer

Een sr 7005 trekt max 750 watt uit het stopcontakt dus dat valt best wel mee. Ik zou in ieder geval heeeel erg blij zijn als mijn versterkers dit uit het stopcontakt zouden halen.

Als ik muziek luister dan verbruikt mijn installatie zo'n 2050 watt  clown1
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

BitByter

Citaat van: thepioneer op januari 19, 2011, 18:09:53
Een sr 7005 trekt max 750 watt uit het stopcontakt dus dat valt best wel mee. Ik zou in ieder geval heeeel erg blij zijn als mijn versterkers dit uit het stopcontakt zouden halen.

Als ik muziek luister dan verbruikt mijn installatie zo'n 2050 watt  clown1
Oké, dus 750 W maximaal is een gunstige waarde.

AlchemistII

750W?
7x125W max. uitgangsvermogen + overige electronica, zal eerder max 1kW zijn. Hij wordt in ieder geval lekker warm, ook bij zachtjes muzak (Sorry voor dit misbuik) spelen!

WimPeu

Dus jij draait met 7 kanalen aangeloten en continu vol open?  Daarbij, de opgegeven 125 watt is vaak gemeten met 1 speaker aangesloten. Hang je er 7 speakers aan dan stort ie behoorlijk in. Dit soort versterkers zijn niet zo stabiel dat ze al dat vermogen continu over alle uitgangen kunnen leveren. D'r zit tegenwoordig niet eens meer een ringkern in. Allemaal folder bla bla.

Maar wees gerust hoor deze dingen leveren vermogen genoeg, je moet de specs alleen met een korrel zout nemen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

Het commentaar van Wim klopt helemaal. Het vermogen wordt gemeten met 1 of 2 luidsprekers. Pioneer zet dit ook in hun instructieboekje.

Meer als 750 watt zou het niet worden of ze weten bij marantz niet wat ze bouwen  clown1
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Stadium III

Ga helemaal met Wim mee

Als je als 5 speakers gaat aansturen op aardig volume dan zal ie denk ik al van de 125 naar de 105 zakken

Mijn oude 7002 was een 110w per kanaal maar kwam maar op een schone 90w per kanaal uit

Dus jah dat is ook meer al voldoende maar goed 750w max zal ie wel aan zitten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

joep

Citaat van: WimPeu op januari 21, 2011, 23:25:42
Dus jij draait met 7 kanalen aangeloten en continu vol open?  Daarbij, de opgegeven 125 watt is vaak gemeten met 1 speaker aangesloten. Hang je er 7 speakers aan dan stort ie behoorlijk in. Dit soort versterkers zijn niet zo stabiel dat ze al dat vermogen continu over alle uitgangen kunnen leveren. D'r zit tegenwoordig niet eens meer een ringkern in. Allemaal folder bla bla.

Maar wees gerust hoor deze dingen leveren vermogen genoeg, je moet de specs alleen met een korrel zout nemen.

Nou dit moet toch echt wel kunnen met een paar kleine aanpassingen aan je set zoals Ken het hier laat zien.

http://www.audiovideo2day.eu/nl/article/3075/

lo

Mijn E-450 leverd 180W bij 8 ohm en 260W bij 4 ohm. Mijn speakers zijn 4 ohm. Als ik op een "mooi volume" speel dan geven mijn VU meters 1 - 10% aan. Dus zeg maar 10% van 2x260 Watt, pak hem beet een wat of 60. Daar zal ongetwijfeld nog iets bij komen op dat moment, reken effe grof op 100Watt. Valt mee toch?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

AlchemistII

Nee 7x vol open doe ik niet, de buren zijn dan niet meer zo aardig ben ik bang  :angel:
Wist niet dat-ie zo instort op 7 kanalen, de onzin van piekvermogens uitgestuurd op 1 kanaal met een bepaalde testtoon ken ik ook wel, maar van deze jongens had ik beter gedrag verwacht.
Heb 'm met name gekocht wegens video-mogelijkheden....

Geinig setje op die foto, sponsored by Essent?

WimPeu

Versterkers die 100% stabiel zijn zijn prijziger. Heb zelf een Classe EV gehad die 200 watt leverde bij 8 Ohm en dat gewoon verdubbelde bij 4 Ohm (400 watts dus :-o HB) en 800 bij 2 Ohm dippen, kijk dan heb je een stabiele versterker alleen kosten dit soort jongens al snel 4000 euri. De PM 11 is ook zo stabiel. Dus gewoon 3 keer een PM 11 + AV-processor kopen en je heb een behoorlijke stabiele surround set upje. clown1 Met een (maakt niet uit welke) receiver gaat je dat niet lukken. Hoeft ook niet, vraag dat maar aan Rob. HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES