Marantz PM5004 omruilen voor receiver?

Gestart door Gentleman, januari 18, 2011, 00:27:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

ik heb nog wel een spuitbus in de schuur staan  :schater:

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Gentleman

Zijn we weer.
Nu met een concrete vraag. Vandaag NR1601 bij mij om actie te ondernemen.

Voegt een PM7004 wat toe aan de bestaande set?
1 Dus de NR1601 icm PM7004?

2 Kan natuurlijk ook de NR1601 omruilen voor de PM, met een kleine bijbetaling.

JohnWx

ik denk dat er weinig verschil zit in de 5004 en de 7004 alleen wat vermogen


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Gentleman

Citaat van: jwx op februari 25, 2011, 08:54:59
ik denk dat er weinig verschil zit in de 5004 en de 7004 alleen wat vermogen

Onderwerp achterhaald. Gaat om het verschil tussen de nr1601 en de pm7004. Voornamelijk in geluid. Verschil in aansluitingen zijn op vele manieren op te lossen.

JohnWx

Citaat van: Gentleman op februari 25, 2011, 09:01:15
Onderwerp achterhaald. Gaat om het verschil tussen de nr1601 en de pm7004. Voornamelijk in geluid. Verschil in aansluitingen zijn op vele manieren op te lossen.

het zijn 2 verschillende apparaten

allebei plus punten

qua stereo zou ik voor de PM gaan alleen de SR heeft tuner hdmi , ander hoog speel gehalte

tis een lastige keuze
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Gentleman

Eindelijk begrip.

Had dit voor aanschaf moeten doen allemaal, maar goed.
Omdat ik voor mn 1601 iets meer dan de helft krijg, de vraag ook of het uitbreiden met een pm7004 tot verbeteringen leidt?

Dan hou ik de nr1601 voor de extra functies. Maar 2 apparaten en wellicht het gevolg dat de 7004 niets toevoegd, daar heb ik natuurlijk ook geen zin in.

JohnWx

je kan ook is een keer een "gewone" versterker lenen en kijken wat het doet met het geluid voor je, een marantz of denon of yamaha of iets anders uit de oude tijd



straks zeg je van jeetje mina had ik eerder moeten doen of je zegt van mmmmm het zal wel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: Gentleman op februari 25, 2011, 09:12:18
Eindelijk begrip.

Had dit voor aanschaf moeten doen allemaal, maar goed.
Omdat ik voor mn 1601 iets meer dan de helft krijg, de vraag ook of het uitbreiden met een pm7004 tot verbeteringen leidt?

heeft de nr wel pre-outs? dit zijn afgeslankte modellen dacht ik nopompom
kan 1 & ander meteen al uitsluiten qua uitbreiden..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Gentleman

Wezen luisteren. Verschil met een pm7004 is voor mij genoeg reden om stereo te gaan. Apparaten via (UPC, BR) hdmi op tv.
Tv audio middels analoog op pm.
Hij is besteld, dus helaas nog van kunnen genieten.

Marantz 81

Gefeliciteerd met de PM7004  pompom

heb je al geprobeerd om de speakers wat verder van de muur af te zetten ?

Stadium III

Tja wat een keuze's allemaal

De Pm 7004 zal zeker een leuke keuze zijn
Je zou eventueel een mooie 2e handse reciever erbij kunnen zetten met dezelfde vormgeving
Sr 6003 kan ook al een leuke optie zijn
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Gentleman

Citaat van: Marantz 81 op februari 26, 2011, 09:43:45
Gefeliciteerd met de PM7004  pompom

heb je al geprobeerd om de speakers wat verder van de muur af te zetten ?

Staan nu op spikes (op van die viltjes) en een halve meter van de muur. Helder, diep geluid.

Marantz 81

#73
ok  pompom  das ook wel de minimale afstand dat ze van de muur af moeten staan omdat ze ook een basspoort aan de achterzijde hebben en om diepte in het geluid te krijgen

eventueel kun je ook nog proberen ,met het indraaien van de speakers  byebye

WimPeu

Citaat van: still life op februari 25, 2011, 13:09:56
heeft de nr wel pre-outs? dit zijn afgeslankte modellen dacht ik nopompom
kan 1 & ander meteen al uitsluiten qua uitbreiden..

Heeft idd geen pre outs dus aankoop van een PM in deze opstelling is zinloos. byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES