Marantz PM5004 omruilen voor receiver?

Gestart door Gentleman, januari 18, 2011, 00:27:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Gentleman

yes. afgelopen weekend gekocht, dus was nog mogelijk.

het enige is dat mijn gevoel me het idee geeft dat ik stereo gezien, niet het juiste hebt gedaan, ondanks dat ik geen verschil kon horen.

maar dat is waarschijnlijk vanwege het al oude discussie over stereo versterkers en surround receivers.

JohnWx

Citaat van: Gentleman op januari 21, 2011, 10:43:29
yes. afgelopen weekend gekocht, dus was nog mogelijk.

het enige is dat mijn gevoel me het idee geeft dat ik stereo gezien, niet het juiste hebt gedaan, ondanks dat ik geen verschil kon horen.

maar dat is waarschijnlijk vanwege het al oude discussie over stereo versterkers en surround receivers.

Ik denk als je misschien A en B naast elkaar gaat vergelijken dat je ietsie pietsie verschil hoort maar is dat de versterker of dat het signaal bij de een 0,01% harder staat dan heb je al een verschil

Veel plezier


ps:geef mij maar een mooie echte receiver zoals de DENON DRA-1035 of de SONY ES STR-GX80es of de MARANTZ SR-82
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gentleman

Citaat van: jwx op januari 21, 2011, 10:51:23
Ik denk als je misschien A en B naast elkaar gaat vergelijken dat je ietsie pietsie verschil hoort maar is dat de versterker of dat het signaal bij de een 0,01% harder staat dan heb je al een verschil

Veel plezier


ps:geef mij maar een mooie echte receiver zoals de DENON DRA-1035 of de SONY ES STR-GX80es of de MARANTZ SR-82

Ik ging ook voor de SR5005, maar was "maar" 200 duurder dan de NR1601 en duurder die is op zijn beurt  weer 200 meer dan de PM5004. Dan kan je wel blijven gaan, want de SR6005 is weer maar 300 duurder.

JohnWx

Citaat van: Gentleman op januari 21, 2011, 11:01:11
Ik ging ook voor de SR5005, maar was "maar" 200 duurder dan de NR1601 en duurder die is op zijn beurt  weer 200 meer dan de PM5004. Dan kan je wel blijven gaan, want de SR6005 is weer maar 300 duurder.

Doen ze wel slim he die audioboeren met een goede line-up
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gentleman

Ben tevreden met de NR1601.

het verschil met de SR5005 is 50 watt. Waarin merk je dat bij "normaal"gebruik? kan je het geluid dan op minder db zetten met hetzelfde resultaat?

JohnWx

Citaat van: Gentleman op februari 16, 2011, 23:49:16
Ben tevreden met de NR1601.

het verschil met de SR5005 is 50 watt. Waarin merk je dat bij "normaal"gebruik? kan je het geluid dan op minder db zetten met hetzelfde resultaat?

niet helemaal waar maar ik snap je punt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gentleman

is het dan de moeite waard deze stap te nemen? of kan je deze stap beter overslaan vanwege de te kleine verschillen cq verbeteringen tov de NR1601?

Ik weet het echt niet.

JohnWx

Citaat van: Gentleman op februari 17, 2011, 11:35:50
is het dan de moeite waard deze stap te nemen? of kan je deze stap beter overslaan vanwege de te kleine verschillen cq verbeteringen tov de NR1601?

Ik weet het echt niet.

ik vind de 15/1601 mooier om te zien en qua klank zal het elkaar denk ik niet veel ontlopen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

mag je de SR5005 niet uitproberen thuis, of in de winkel vergelijken?
kun je zelf beoordelen of je het het extra vermogen ook te horen krijgt..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Gentleman

Citaat van: still life op februari 17, 2011, 12:08:02
mag je de SR5005 niet uitproberen thuis, of in de winkel vergelijken?
kun je zelf beoordelen of je het het extra vermogen ook te horen krijgt..

ongetwijfeld, maar als er eenduidige meningen hierover zijn, dan kan ik het laten rusten. Probeer me er te makkelijk van af te maken.
Helaas is dat niet het geval.

Gentleman

Weer wat dagen verder.

Wil graag wat opties voorleggen;
1 de NR1601 houden en op later moment een betere kwaliteit versterker kopen?
2 NR1601 ruilen voor SR 5005?
3 NR1601 ruilen voor "mindere" receiver en zwaardere versterker?

Alvast bedankt weer.



JohnWx

Citaat van: Gentleman op februari 18, 2011, 09:12:28
Weer wat dagen verder.

Wil graag wat opties voorleggen;
1 de NR1601 houden en op later moment een betere kwaliteit versterker kopen?
2 NR1601 ruilen voor SR 5005?
3 NR1601 ruilen voor "mindere" receiver en zwaardere versterker?

Alvast bedankt weer.

1 is een mooie optie maar een mooie versterker erbij hoeft niet veel te kosten mits het niet hoeft te voldoen aan bep. criteria zoals Marantz zelfde lijn kleur etc. etc.

2 zal je weinig van merken denk ik

3 kan maar wat is een mindere receiver ? alleen geen hdmi ? je koopt voor tussen de 50 en 100 leuke DTS receivers van Pioneer Yamaha SONY QS

of je kijkt uit naar een DSP processor voorversterker met ingebouwde eindversterkers voor rear en center en subwoofer waarmee je hele film beleving mee kan regelen

http://marantzforum.nl/forum/te-koop-gezocht/yamaha-dts-set-versterker-dvd-tuner/

heeft iemand te koop staan op het forum  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Citaat van: Gentleman op februari 18, 2011, 09:12:28
Weer wat dagen verder.

Wil graag wat opties voorleggen;
1 de NR1601 houden en op later moment een betere kwaliteit versterker kopen?
2 NR1601 ruilen voor SR 5005?
3 NR1601 ruilen voor "mindere" receiver en zwaardere versterker?

Alvast bedankt weer.
Optie 1 lijkt me een mooie. Anders blijf je aan het "inruilen"...
Wel eerst de rest van je speakers aanschaffen, anders heb je straks niet aan je surround receiver.  clown1
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Niber op februari 18, 2011, 10:57:09
Optie 1 lijkt me een mooie. Anders blijf je aan het "inruilen"...
Wel eerst de rest van je speakers aanschaffen, anders heb je straks niet aan je surround receiver.  clown1

En volgens mij kan ik absoluut genieten van een NR1601 je eigen heerlijke muziek erin en luisteren mmmmmmmmmmmmmmmmm
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.