Marantz PM5004 omruilen voor receiver?

Gestart door Gentleman, januari 18, 2011, 00:27:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Gentleman

Helaas is de PM7004 nog niet binnen bij mijn leverancier.

Al wel mn 40HX700 aangesloten op de NR1601, UPC middels HDMI aan de HX700 en al begonnen met het luisteren naar de UPC radio.

Kan alleen maar beter worden qua geluid. En omslachtig is het ook allemaal niet. 

Besloten om toch maar geen 249 aan de ST6003 uit te geven. Even doorsparen voor de NA7004.

WimPeu

Hoe ga je de PM nou integreren met de 1601?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Gentleman

Zoals je al aangaf, zijn deze niet te integreren, dus dat wordt omruilen.
Iets meer dan 200 bijbetalen, maar zie zelf geen andere optie.

Geen interesse in surround, vandaar dat een receiver voor mij niet interessant is. Alhoewel de aansluitmogelijkheden, wel verdomd handig zijn.

Gisteren heel de avons analoog radio via UPC geluisterd en
Youtube via de TV. Beviel me allebei goed.

Meer opties zijn er toch niet?
Nu een kwestie van de juiste kabels vinden.

Marantz 81

nee zo,n PM heeft geen digitale ingangen heeft ook geen meerwaade  :no:

gewoon analoog aanluisten met RCA  :yes:

in je UPC box en CD5004  zit een DAC  ( digital analoog converter )


Gentleman

Dus

UPC beeld HDMI naar TV
UPC geluid RCA naar PM

TV geluid RCA naar PM

CD geluid RCA naar PM

iTunes Airport RCA naar PM

DVD beeld HDMI naar TV
DVD geluid RCA naar PM



Janver

Klopt an sich.

Citaat van: Gentleman op maart 02, 2011, 11:06:50
Dus

TV geluid RCA naar PM


Wat wil je hiermee bereiken? Je krijgt al geluid van UPC & dvd speler?

Tv is volgens mij alleen nog maar voor beeldweergave.
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Citaat van: Janver op maart 02, 2011, 13:37:20
Klopt an sich.

Wat wil je hiermee bereiken? Je krijgt al geluid van UPC & dvd speler?

Tv is volgens mij alleen nog maar voor beeldweergave.

Brava tv of MTV of Sterren tv over je boxen


kom op Janver jij staat toch ook wel is zo in de kamer te stofzuigen met effe lekker hard een video clip aan



http://www.youtube.com/watch?v=cYYL1vybRU4

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Gentleman

Citaat van: Janver op maart 02, 2011, 13:37:20
Klopt an sich.

Wat wil je hiermee bereiken? Je krijgt al geluid van UPC & dvd speler?

Tv is volgens mij alleen nog maar voor beeldweergave.

Nodig voor het afspelen van geluid indien content op de tv bekeken wordt, zoals youtube, andere internet content.

Of kunnen de RCA's vanuit de bronnen die gekoppeld zijn aan de TV simpelweg vervangen worden door één RCA van TV naar PM?

JohnWx

Citaat van: Gentleman op maart 02, 2011, 13:47:58
Nodig voor het afspelen van geluid indien content op de tv bekeken wordt, zoals youtube, andere internet content.

Of kunnen de RCA's vanuit de bronnen die gekoppeld zijn aan de TV simpelweg vervangen worden door één RCA van TV naar PM?


Volgens mij wel en heeft elke huidige lcd/plasma een output van het signaal
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Janver

Citaat van: Gentleman op maart 02, 2011, 13:47:58
Nodig voor het afspelen van geluid indien content op de tv bekeken wordt, zoals youtube, andere internet content.

Of kunnen de RCA's vanuit de bronnen die gekoppeld zijn aan de TV simpelweg vervangen worden door één RCA van TV naar PM?

Punt 1: natuurlijk, even niet aan gedacht!

Punt 2: kan wel, maar ik wil zelf zo min mogelijk omwegen van de signalen dus daarom zou ik het niet doen. Je gaat dan ook uit van de DAC van de tv, als ik het goed heb!
Hier kan uw reclame staan!

Gentleman

Ok. Conclusie is om vanuit iedere bron (TV, DVD, UPC) een analoge aansluiting te verzorgen naar de PM

Hopen dat de PM genoeg analoge aansluitingen heeft.


Janver

6 inputs waarvan 1 phono, dus 5 voor je huidige componenten. Moet precies passen.
Hier kan uw reclame staan!

Gentleman

Pm7004 is eindelijk binnen. Morgen omruilen  hello


Marantz 81


Gentleman

Kost me wel 150 dit geintje. Niet zo slim, maar goed. Snel vergeten en van gaan genieten. Cd's staan al klaar.  HB

Analoog werkt prima....behalve dat nu de NR1601 (of andere surround receiver) wel verdomd handig is. Alles middels hdmi, dus één afstandbediening nodig om geluid te bedienen.

Na het omruilen van de pm een Harmony aanschaffen.