Hierbij wat ervaringen tot nu toe van mijn kant met de UD-5005.
Het instellen van de speler via het menu gaat erg gemakkelijk, gewoon goed weten van te voren wat je scherm wel/niet aankan en dat instellen.
Mijn speler maakt zeer weinig geluid, alleen als de speler de disk aan het inlezen is hoor je er wat van. Wat wel opvallend is de geur van elektronica als de speler aanstaan. Is al wel een stuk minder dan in het begin.
Het updaten van de speler is echt pieceofcake, ethernet kabel aansluiten tussen router en UD, DHCP op auto en je hebt een IP-adres, etc. daarna via Firmware Update de speler updaten, na de update even van de stroom af en klaar ben je.
Communicatie met de PC verloopt onverwacht behoorlijk goed. De PC werkt draadloos, de UD hangt bedraad aan de router. Ben nog wat aan het experimenteren met DLNA servers, kom ik op terug.
In het kort een indruk van de verschillende opderdelen in de UD:
- De UD als BD-speler: gewoonweg uitstekend, beter dan mij oude Sony. Kwaliteit hangt wel af van het source materiaal. Een BD als The Curse of the Golden Flowers is gewoonweg schitterend op BD.
- De UD als DVD-speler: ook zeer goed, m'n oude Sony kon ook al upscalen, de UD lijkt een betere engine te hebben, kwaliteit is iets beter.
- De UD als SACD-speler: zeer goede kwaliteit, de speler betrekt je in de muziek, geen luistermoeheid na lang luisteren.
- De UD als CD-speler: zeer goede kwaliteit, in vergelijk met de Densen wel de mindere, maar nog altijd zeer goed.
- De UD als media player: vanmiddag tijdelijk de UD aan het netwerk gehangen (komt nog een ethernetkabel naar de hoek waar de speler staat) en wat geëxperimenteerd met het streamen:
- afspelen van movies: als de speler het formaat ondersteund (logisch natuurlijk ), zoals AVI of MP4, goede kwaliteit. Zoals altijd hangt de output op het scherm sterk af van de kwalitieit van de source, ik heb AVI's van 800 MB en MP4's van 2.4 GB.
- afspelen van audio: dit loopt op dit moment nog niet lekker . Kan ook komen doordat ik ongeveer 400 GB aan audio op m'n PC heb staan . Kom ik nog op terug.
- afspelen van foto's: foto's in JPEG formaat worden gewoon goed weer gegeven.
Ik ben tot nu toe zeer te vreden over deze speler, zeer veel mogelijkheden die goed tot zeer goed werken
.
Het streamen werkt redelijk basic, ik ga nog wat experimenteren met de DNLA media servers.