Marantz UD5005 ervaringen tot nu toe

Gestart door sandori5, januari 06, 2011, 20:04:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sandori5

 Hallo allemaal dit is mijn eerste bericht hier
Ik heb 27/12 de UD5005 aangeschaft, mijn eerste ervaringen zijn wat prestaties betreft zeer positief.
Mijn set bestaat uit een SR 6003, monitor audio silver RX1 als front, Bronze center en bronze1 achter.
Rel Quake als Sub, verder draait er ook een Rega P2 draaitafel via een NAD pp2 op de Sr 6003 aangesloten.
Maar goed de UD 5005, Cd is analoog aangesloten en het geluid doet niet veel onder voor mijn oude NAD c321.
Blu-Ray beeld en geluid in een woord geweldig, draaide hiervoor met een panasonic dmp 30 en die verbleekt toch aardig, beeld van de Marantz heeft meer licht er zit zelfs een soort van diepte in, Hd geluid leeft nu echt.
Met de pana had ik nog het idee van is dit alles, nu hoor ik voor het eerst naar mijn idee echt Hd geluid.
Dvd en de "oude" dolby en dts zijn gewoon in orde.
Heel positief is dat SACD nu eindelijk als bitstream naar de receiver gezonden kan worden is geweldig, het bassmanagement van de receiver doet het werk nu en je kunt de ingemeten waarden gebruiken.
Het klinkt geweldig, nooit gehoord op deze manier via de 7.1 input die in het verleden gebruikt werd.
Verder is de speler wel gevoelig voor de stand van de stekker in de contactdoos, in de ene positie levenloos , omgedraaid laat de speler vervolgens horen wat hij kan.
Ik heb bij mijn vorige spelers nooit zo duidelijk het verschil kunnen horen.
Toch puntje van kritiek, als je een blu-ray op pauze hebt gehad staat de speler in een soort slaapstand je moet dan 2x op play drukken voordat hij gaat spelen, doe je dit te snel achter elkaar dan heb je 5 sec geluid en dan 10 sec niet, naar mijn idee buffert de speler dan niet voldoende.
Als je een paar seconden wacht heb je het probleem niet.
Maar ondanks dit kan ik de speler een ieder aanraden die op zoek is naar een universele speler, de prijs/kwaliteit verhouding is echt geweldig.Naar mijn idee is de 5005 iets beter geworden als misschien de bedoeling is geweest van Marantz.
Vooral het fei dat de UD 5005 SACD al het originele DSD signaal {in tegenstelling tot de duurdere 8004 en 9004) is naar mijn idee toch wel een groot pluspunt.
Tot zover mijn eerste indrukken, ik hoop dat  een aantal mensen hier op het forum er wat aan hebben, en ik benieuwd naar ervaringen van andere die deze speler in bezit hebben.

pameijer

Waar ik zelf erg nieuwsgierig naar ben zijn de streaming eigenschappen. Heb je de UD5005 in je netwerk opgenomen?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

still life

welkom, en mooie review..

heb je de ud op de receiver ingeplugd, of op een apart stekkerblok?
en hoe zijn de laadtijden, heb al gelezen van zo'n 25 sec koude start..

kan het binnenkort zelf ervaren, maar vraag het nu vast.. clown1
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

sandori5

Ik heb de speler op een apart blok ingeplugd.
De geschakelde uitgang achterop de receiver vertrouw ik niet zo en als je de receiver op standby zet dan gaat de speler helemaal uit en dan doort opstarten nog iets langer.
Opstart vanuit standby inderdaad ongeveer 25 sec.
Inlezen blu-ray verassend snel, Avatar bijvoorbeeld speelde in minder dan de helft van de tijd die ik bij mijn pana nodig had.

Taxus7

Ik heb de ud5005 nu ook zo'n drie weken en ik ben erg enthousiast. Beeld en geluid zijn erg goed. Echter ook een paar tegenvallers, streamen is zeer beperkt qua formaten wat deze aankan.  Selecteer je een formaat wat de ud5005 niet kent, loopt deze vast. Ondertitels zijn of niet leesbaar of worden roze ! Ik heb nu een aparte mediaplayer gekocht. De laadtijd van bluray discs of dvd is toch langer dan in de vooraankondigingen werd gesuggereerd. Ik kan de UD5005 niet aankrijgen, zonder eerst de sr6005 aan te zetten. Deze volgorde is dus esentieel. Samengevat, verwacht niet veel van de streaming mogelijkheden, voor de rest een super apparaat.

WimPeu

De interne streaming van BR spelers en Receivers valt (bijna) altijd zwaar tegen. In de folder lijkt het allemaal te mooi om waar te zijn maar ik denk dat ze slechts te bedoeling hebben om als verkoop argument te dienen omdat streaming steeds hotter wordt. Als je er aan geroken hebt met bv een UD dan hebben ze liever dat je naar de winkel terug gaat en de NA 7004 aanschaft. Waaromzou een SR een perfecte media streamer zijn? Dan verkopen ze geen BR en CD speler meer. Ze zijn toch niet gek! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

sandori5

Ik heb hier mijn eigen bescheiden mening, over met een een suzuki swift kan je door de sahara rijden met een landrover ook maar welke van de twee doet het beter.
streamen kan met een ud , maar een speler die er specifiek voor ontworpen is zal het altijd beter doen.

WimPeu

Citaat van: sandori5 op januari 07, 2011, 19:12:33
Ik heb hier mijn eigen bescheiden mening, over met een een suzuki swift kan je door de sahara rijden met een landrover ook maar welke van de twee doet het beter.
streamen kan met een ud , maar een speler die er specifiek voor ontworpen is zal het altijd beter doen.


Laten ze dan die wassen neus niet in die dingen bouwen. Je ziet het hier ook op het forum veel, mensen die een UD willen kopen of een streamende SR en dit streamen wel degelijk mee nemen in hun besluit van wel of niet deze specifieke speler. Vaak mensen die nog nooit iets gestreamd hebben. Hoge verwachtingen worden geschapen. Eenmaal thuis blijkt het dan weer vies tegen te vallen en hadden ze net zo goed een goedkopere speler kunnen kopen. Elke BR speler vanaf 100,- euri geeft een prachtig beeld en via HDMI een geweldig geluid. Daar hoef je echt geen Marantz voor 500,- euro voor te kopen. Knappe mensen die blind het verschil tussen een LG van 100 of een Marantz van 500 euro aan kunnen geven.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

sattie

De nieuwe 3D firmware is vanaf vandaag beschikbaar, de speler gewoon via ethernet aansluiten en updaten via het menu.
Zie handleiding. Volg goed de instructie op het scherm.

AlchemistII

Citaat van: Taxus7 op januari 07, 2011, 12:25:18
.....Ik kan de UD5005 niet aankrijgen, zonder eerst de sr6005 aan te zetten. Deze volgorde is dus esentieel. Samengevat, verwacht niet veel van de streaming mogelijkheden, voor de rest een super apparaat.

- volgorde = HDMI control staat kennelijk aan. Uitzetten = opgelost
- Mediaplayer = mee eens. Voor schijfjes gebruik ik de UD5005, voor de rest een AC Ryan Playon HD. Beide via de SR7005 (evt) geupscaled naar 1080p = super beeld & geluid.

pameijer

Laatste vraagje: is de UD5005 regiovrij? Ik kan hier op internet niets over vinden, en bestel zelf wel af en toe regio DVD's op Amazon.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

joep

Hebben jullie dit al gezien? Even bladeren en er staat een test van de UD5005 te lezen.

http://spezial.magnus.de/e-paper/stereoplay/

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

AlchemistII

Citaat van: pameijer op januari 14, 2011, 20:51:22
Laatste vraagje: is de UD5005 regiovrij?
Nee. Zowel DVD als BD met regiocode.....
Nog niet gezocht of er codes trucjes e.d. zijn om regiovrij te maken. Rippen lost dit natuurlijk ook snel op.

AlchemistII

Citaat van: joep op januari 15, 2011, 15:46:01
Hebben jullie dit al gezien? Even bladeren en er staat een test van de UD5005 te lezen.
http://spezial.magnus.de/e-paper/stereoplay/
Sluit me aan bij de hele review:
- beeld = super
- geluid (HDMI) = super
- prijs/kwaliteit = super
- geluid van loopwerk bij afspelen BD's (licht) hoorbaar (geen idee hoeveel geluid andere BD spelers maken)

Een 7005/7006 kopen heeft dus ook echt alleen zin als je per se analoog meerkenaals output nodig hebt.
UD 5005 = AANRADER