Hallo allemaal dit is mijn eerste bericht hier
Ik heb 27/12 de UD5005 aangeschaft, mijn eerste ervaringen zijn wat prestaties betreft zeer positief.
Mijn set bestaat uit een SR 6003, monitor audio silver RX1 als front, Bronze center en bronze1 achter.
Rel Quake als Sub, verder draait er ook een Rega P2 draaitafel via een NAD pp2 op de Sr 6003 aangesloten.
Maar goed de UD 5005, Cd is analoog aangesloten en het geluid doet niet veel onder voor mijn oude NAD c321.
Blu-Ray beeld en geluid in een woord geweldig, draaide hiervoor met een panasonic dmp 30 en die verbleekt toch aardig, beeld van de Marantz heeft meer licht er zit zelfs een soort van diepte in, Hd geluid leeft nu echt.
Met de pana had ik nog het idee van is dit alles, nu hoor ik voor het eerst naar mijn idee echt Hd geluid.
Dvd en de "oude" dolby en dts zijn gewoon in orde.
Heel positief is dat SACD nu eindelijk als bitstream naar de receiver gezonden kan worden is geweldig, het bassmanagement van de receiver doet het werk nu en je kunt de ingemeten waarden gebruiken.
Het klinkt geweldig, nooit gehoord op deze manier via de 7.1 input die in het verleden gebruikt werd.
Verder is de speler wel gevoelig voor de stand van de stekker in de contactdoos, in de ene positie levenloos , omgedraaid laat de speler vervolgens horen wat hij kan.
Ik heb bij mijn vorige spelers nooit zo duidelijk het verschil kunnen horen.
Toch puntje van kritiek, als je een blu-ray op pauze hebt gehad staat de speler in een soort slaapstand je moet dan 2x op play drukken voordat hij gaat spelen, doe je dit te snel achter elkaar dan heb je 5 sec geluid en dan 10 sec niet, naar mijn idee buffert de speler dan niet voldoende.
Als je een paar seconden wacht heb je het probleem niet.
Maar ondanks dit kan ik de speler een ieder aanraden die op zoek is naar een universele speler, de prijs/kwaliteit verhouding is echt geweldig.Naar mijn idee is de 5005 iets beter geworden als misschien de bedoeling is geweest van Marantz.
Vooral het fei dat de UD 5005 SACD al het originele DSD signaal {in tegenstelling tot de duurdere 8004 en 9004) is naar mijn idee toch wel een groot pluspunt.
Tot zover mijn eerste indrukken, ik hoop dat een aantal mensen hier op het forum er wat aan hebben, en ik benieuwd naar ervaringen van andere die deze speler in bezit hebben.