Marantz UD5005 ervaringen tot nu toe

Gestart door sandori5, januari 06, 2011, 20:04:45

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: Morrison op februari 05, 2011, 12:17:57
Misschien ben ik wel wat gevoeliger hiervoor. Bovendien kijk ik films/series niet altijd op hoog volume.

aaaahhhh een stille genieter
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: Morrison op februari 05, 2011, 12:17:57
Misschien ben ik wel wat gevoeliger hiervoor. Bovendien kijk ik films/series niet altijd op hoog volume.

jammer dat je niet verder gekomen bent met het vgl in die winkel.. nopompom

75dbc is overigens niet eens zo gek luid.. :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Morrison

Citaat van: still life op februari 05, 2011, 12:26:25
jammer dat je niet verder gekomen bent met het vgl in die winkel.. nopompom

75dbc is overigens niet eens zo gek luid.. :angel:

Inderdaad jammer, ik heb nog geen vergelijking kunnen horen, waardoor ik nog niet weet of het nu aan het apparaat ligt of aan mij ;)
Hij heeft ze in april dus weer op voorraad en dan kon ik even langskomen. Wanneer het dan erg veel scheelt kan hij sowieso teruggestuurd worden, maar hij verwachte eigenlijk dat hij 'm terug krijgt als 'prima'.
Marantz SR6004/UD5005
B&W 684,686,HTM62
BK XXLS 400
Pioneer 4280XD
Sonos ZP90

Stadium III

Welke regio zit je
Meschien een UD bezitter in de buurt waar je kunt luisteren
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Morrison

Citaat van: Stadium III op februari 05, 2011, 13:06:12
Welke regio zit je
Meschien een UD bezitter in de buurt waar je kunt luisteren

Woon in Limburg, werk in Eindhoven en ben wekelijks in Utrecht :)
Marantz SR6004/UD5005
B&W 684,686,HTM62
BK XXLS 400
Pioneer 4280XD
Sonos ZP90

Stadium III

Ik zit in Tilburg

Eindhoven tilburg is wel te rijden iig

5.2.4

Taxus7

Met de firmware update is het aan en uit probleem bij mij opgelost. Het hoorbare loopwerk is bij mij minimaal, niet storend in ieder geval. Beeld en geluid zijn perfect. Streaming valt tegen.

AlchemistII

Van streaming heb ik op voorhand niks verwacht. Als je ziet hoeveel problemen al die codecs al op een pc geven, weet je al dat ieder apparaat wat er niet specifiek voor gemaakt is (en regelmatig geupdate wordt) een probleem gaat krijgen.
Voor 150 euri heb je een leuke HD mediaplayer met dikke schijf er in die alle media kan afspelen.
Ik verwacht wel, dat de UD's dit over een paar jaar ook kunnen, maar nu dus nog niet.

JohnWx

Citaat van: Taxus7 op februari 05, 2011, 19:28:00
Met de firmware update is het aan en uit probleem bij mij opgelost. Het hoorbare loopwerk is bij mij minimaal, niet storend in ieder geval. Beeld en geluid zijn perfect. Streaming valt tegen.

Wat ik nu niet snap ?

zo een ding word gemaakt / ontworpen even testen alles dan moet hij toch goed zijn lijkt mij

en dan toch een update voor bv: aan uit ! of weet ik veel wat

Wil ook zo een ding maar dan zoek ik liever 2de hands op Ebay of zoiets naar een UD9004 8004 7004 of hebben die dat ook ! lees er weinig over
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Citaat van: jwx op februari 06, 2011, 11:34:28
Wat ik nu niet snap ?

zo een ding word gemaakt / ontworpen even testen alles dan moet hij toch goed zijn lijkt mij

Wil ook zo een ding maar dan zoek ik liever 2de hands op Ebay of zoiets naar een UD9004 8004 7004 of hebben die dat ook ! lees er weinig over

Het zal toch ook bij een andere BD speler blijven dat je aan de update blijft zitten

Verder LAN kabel eraan en geen problemen
Ik heb hier ook nog wat kinderziekte's met de UD maar goed ik heb er vertrouwen in dat dat allemaal opgeslost gaat worden

En het blijft wel eens leuk experimenteren

5.2.4

still life

Wil ook zo een ding maar dan zoek ik liever 2de hands op Ebay of zoiets naar een UD9004 8004

goed plan,
denk dat die beter gaan aansluiten op een stereo amp..

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Remco

Wat ik nu niet snap ?

Welkom in de wondere wereld van software! Vroeger - toen wij nog jong waren ;) - zat er vrijwel geen software in apparaten, de uitkomst van testen was daardoor erg voorspelbaar en dus kreeg je iets wat werkte zoals verwacht. Nu zit alles vol met software en duizenden regels code die er voor zorgen dat de display werkt, de lade opengaat, de versterker werkt, knopjes begrepen worden etc. etc... Het is bijna niet meer allemaal in zijn verband te testen. Zo veel combinaties en mogelijkheden, vandaar patches releases en upgrades... én 'fouten' die niet gezien worden tijdens het uitvoerige testen (wat wel gedaan wordt!).

Da's ook de reden dat het opstarten soms wat aan de trage kant is van dit soort apparaten, vind ik bij de UD5005 overigens meevallen. Het besturingsysteem moet geladen worden voordat je überhaupt iets kan!

Met een auto is het overigens niet anders meer hè, zonder boordcomputer rij jij geen meter meer...

NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

JohnWx

Citaat van: still life op februari 06, 2011, 11:55:35
goed plan,
denk dat die beter gaan aansluiten op een stereo amp..

als ze "duur" blijven word het "gewoon" een UD5005 incl. levenlange ondersteuning via forum  pompom

jowa

Hierbij wat ervaringen tot nu toe van mijn kant met de UD-5005.

Het instellen van de speler via het menu gaat erg gemakkelijk, gewoon goed weten van te voren wat je scherm wel/niet aankan en dat instellen.

Mijn speler maakt zeer weinig geluid, alleen als de speler de disk aan het inlezen is hoor je er wat van. Wat wel opvallend is de geur van elektronica als de speler aanstaan. Is al wel een stuk minder dan in het begin.

Het updaten van de speler is echt pieceofcake, ethernet kabel aansluiten tussen router en UD, DHCP op auto en je hebt een IP-adres, etc. daarna via Firmware Update de speler updaten, na de update even van de stroom af en klaar ben je.

Communicatie met de PC verloopt onverwacht behoorlijk goed. De PC werkt draadloos, de UD hangt bedraad aan de router. Ben nog wat aan het experimenteren met DLNA servers, kom ik op terug.

In het kort een indruk van de verschillende opderdelen in de UD:

• De UD als BD-speler: gewoonweg uitstekend, beter dan mij oude Sony. Kwaliteit hangt wel af van het source materiaal. Een BD als The Curse of the Golden Flowers is gewoonweg schitterend op BD.
  • De UD als DVD-speler: ook zeer goed, m'n oude Sony kon ook al upscalen, de UD lijkt een betere engine te hebben, kwaliteit is iets beter.
  • De UD als SACD-speler: zeer goede kwaliteit, de speler betrekt je in de muziek, geen luistermoeheid na lang luisteren.
  • De UD als CD-speler: zeer goede kwaliteit, in vergelijk met de Densen wel de mindere, maar nog altijd zeer goed.
  • De UD als media player: vanmiddag tijdelijk de UD aan het netwerk gehangen (komt nog een ethernetkabel naar de hoek waar de speler staat) en wat geëxperimenteerd met het streamen:
    - afspelen van movies: als de speler het formaat ondersteund (logisch natuurlijk  :-)), zoals AVI of MP4, goede kwaliteit. Zoals altijd hangt de output op het scherm sterk af van de kwalitieit van de source, ik heb AVI's van 800 MB en MP4's van 2.4 GB.
    - afspelen van audio: dit loopt op dit moment nog niet lekker :|. Kan ook komen doordat ik ongeveer 400 GB aan audio op m'n PC heb staan  :roll:. Kom ik nog op terug.
    - afspelen van foto's: foto's in JPEG formaat worden gewoon goed weer gegeven.

Ik ben tot nu toe zeer te vreden over deze speler, zeer veel mogelijkheden die goed tot zeer goed werken  pompom.
Het streamen werkt redelijk basic, ik ga nog wat experimenteren met de DNLA media servers.

still life

8-)  doe je SACD via hdmi & CD analoog?