Marantz UD5005 ervaringen tot nu toe

Gestart door sandori5, januari 06, 2011, 20:04:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: andriessen op december 29, 2011, 18:02:53
De UD5005 is neem ik aan ook gewoon als externe geluidskaart te gebruiken / dac ? (via USB)

Nee

Usb is alleen om usb stick of ipod mee af te spelen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

andriessen

Citaat van: John Wx op december 29, 2011, 18:20:14
Citaat van: andriessen op december 29, 2011, 18:02:53
De UD5005 is neem ik aan ook gewoon als externe geluidskaart te gebruiken / dac ? (via USB)

Nee

Usb is alleen om usb stick of ipod mee af te spelen

Oh dat is balen , heeft marantz nog iets leuks met d-a convertion / externe geluidskaart rond die prijsklasse ?

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

still life

Citaat van: pameijer op december 14, 2011, 09:53:04
Nog 2 vraagjes van mij over de UD5005:

- Wat is het verschil tussen de pauze- en de stoptoets? Als je <stop> 1x indrukt doet 'ie mijns inziens exact hetzelfde als <pauze>.

heeft vandoen met de resume functie

CiteerWhen playback is stopped, the stop position
is memorized.
• The play indicator flashes on the display. To
resume play from the stop position, press
play while stopped.

Citeer-Kan ik instellen dat het display aangeeft hoeveel nummers op de CD staan en hoe lang de CD duurt?

als je de display toets indrukt & pijltje omhoog kan je de display veranderen
bvb hoelang de track nog loopt of naar total remaining time

het aantal nrs op de cd wordt helaas niet aangegeven op de ud-display, enkel het huidige tracknr is zichtbaar..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

pameijer

Citaat van: still life op december 30, 2011, 12:59:09
Citaat van: pameijer op december 14, 2011, 09:53:04
Nog 2 vraagjes van mij over de UD5005:

- Wat is het verschil tussen de pauze- en de stoptoets? Als je <stop> 1x indrukt doet 'ie mijns inziens exact hetzelfde als <pauze>.

heeft vandoen met de resume functie
Maar wat is de functionele meerwaarde hier dan van?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

still life

met stop, stopt je loopwerk ook effectief (met draaien)
de positie wordt wel gemarkeerd, zodat je via play (resume) weer verder kunt vanaf dat punt..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

bef

#141
goed, mijn UD5005 is weer terug, loopwerk is vervangen, net weer aangesloten maar nu kom ik het volgende tegen, en ik weet niet zeker of dit klopt.

de speler zit zo aangesloten

UD5005 -> SR5001 -> samsung tv
alles zit aangesloten via HDMI en de speler staat op bitstream!


als ik een dvd aanzet, krijg ik op de versterker te zien dat ik surround heb, met een rood dolby digital logotje erboven, dts werkt ook.

maar met een bluray, krijg ik wel te zien dat ik surround heb ( alle speakers lichten op op het schermpje ) maar geen dolby of dts logo, speel ik de dvd af en zet ik de versterker op automatisch surround, dan werken alleen m'n speakers links en rechts voor, ik moet de versterker op Dolby PL zetten of op Dolby II MV zetten zodat m'n center en m'n achterspeakers het doen.


klopt dit ? of is mn versterker gewoon te ouderwets :P
SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

JohnWx

Citaat van: bef op januari 04, 2012, 19:29:30
goed, mijn UD5005 is weer terug, loopwerk is vervangen, net weer aangesloten maar nu kom ik het volgende tegen, en ik weet niet zeker of dit klopt.

de speler zit zo aangesloten

UD5005 -> SR5001 -> samsung tv
alles zit aangesloten via HDMI en de speler staat op bitstream!


als ik een dvd aanzet, krijg ik op de versterker te zien dat ik surround heb, met een rood dolby digital logotje erboven, dts werkt ook.

maar met een bluray, krijg ik wel te zien dat ik surround heb ( alle speakers lichten op op het schermpje ) maar geen dolby of dts logo, speel ik de dvd af en zet ik de versterker op automatisch surround, dan werken alleen m'n speakers links en rechts voor, ik moet de versterker op Dolby PL zetten of op Dolby II MV zetten zodat m'n center en m'n achterspeakers het doen.


klopt dit ? of is mn versterker gewoon te ouderwets :P

hier stereo moet je dat niet in menu BR aanzetten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

drees62

Citaat van: bef op januari 04, 2012, 19:29:30
goed, mijn UD5005 is weer terug, loopwerk is vervangen, net weer aangesloten maar nu kom ik het volgende tegen, en ik weet niet zeker of dit klopt.

de speler zit zo aangesloten

UD5005 -> SR5001 -> samsung tv
alles zit aangesloten via HDMI en de speler staat op bitstream!


als ik een dvd aanzet, krijg ik op de versterker te zien dat ik surround heb, met een rood dolby digital logotje erboven, dts werkt ook.

maar met een bluray, krijg ik wel te zien dat ik surround heb ( alle speakers lichten op op het schermpje ) maar geen dolby of dts logo, speel ik de dvd af en zet ik de versterker op automatisch surround, dan werken alleen m'n speakers links en rechts voor, ik moet de versterker op Dolby PL zetten of op Dolby II MV zetten zodat m'n center en m'n achterspeakers het doen.


klopt dit ? of is mn versterker gewoon te ouderwets :P

Als je BR-speler zelf kan decoderen moet je 'm op PCM zetten. Dan heb je via de SR5001 via HDMI toch DTS HD Master etc. In display SR 5001 zal dan multichannel komen te staan.
Zo doe ik het ook bij mijn SR 8001 en Pana BR speler. Kan ik toch alle nieuwe geluidsformaten aan.

bef

@ drees 62 : speler staat nu op PCM, maar als de versterker dan op automatisch surround staat, heb ik alleen maar geluid uit mn frontspeakers ( dus geen stemmen enzo ) en op het scherm lijkt alles gewoon hetzelfde als bitstream

@John Wx : geluid op de speler staat ingesteld op Dolby tru HD multi
SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

JohnWx

Citaat van: bef op januari 04, 2012, 20:17:48
@ drees 62 : speler staat nu op PCM, maar als de versterker dan op automatisch surround staat, heb ik alleen maar geluid uit mn frontspeakers ( dus geen stemmen enzo ) en op het scherm lijkt alles gewoon hetzelfde als bitstream

@John Wx : geluid op de speler staat ingesteld op Dolby tru HD multi

Ik heb Dolby Digital en DTS op mijn Rotel toen haakte ik af



succes met de puzzle tocht
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

De SR heeft geen DTS MA en Dolby True HD. En volgens mij maakt hij er via hdmi ook geen chocolade van. Mocht de UD 5.1 amaloge uitgangen hebben kun je die ansluiten op de analoge ingangen van de SR. De UD conversiw laten doen en analoog exporteren naar de SR. Smooth sailing. Ik draai hier thuis ook zo. 12 jaar oude Yamaha doet niet heel veel maar dan een fancy volume knop uithangen voor de blu ray spelert die alles decodeerd. Cheap and cheerful.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

bef

Citaat van: Zoldar op januari 04, 2012, 21:54:03
De SR heeft geen DTS MA en Dolby True HD. En volgens mij maakt hij er via hdmi ook geen chocolade van. Mocht de UD 5.1 amaloge uitgangen hebben kun je die ansluiten op de analoge ingangen van de SR. De UD conversiw laten doen en analoog exporteren naar de SR. Smooth sailing. Ik draai hier thuis ook zo. 12 jaar oude Yamaha doet niet heel veel maar dan een fancy volume knop uithangen voor de blu ray spelert die alles decodeerd. Cheap and cheerful.

dat de SR geen DTA MA en Doldy true HD ondersteunt weet ik :) dan toch maar eens kijken of ik hem analoog aangesloten krijg, en anders word het een nieuwe versterker :)

iig bedankt voor het antwoorden :)

stef
SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 04, 2012, 21:54:03
De SR heeft geen DTS MA en Dolby True HD. En volgens mij maakt hij er via hdmi ook geen chocolade van. Mocht de UD 5.1 amaloge uitgangen hebben kun je die ansluiten op de analoge ingangen van de SR. De UD conversiw laten doen en analoog exporteren naar de SR. Smooth sailing. Ik draai hier thuis ook zo. 12 jaar oude Yamaha doet niet heel veel maar dan een fancy volume knop uithangen voor de blu ray spelert die alles decodeerd. Cheap and cheerful.

moets effe googlen wat MA was


violent1 word gek van die termen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op januari 04, 2012, 22:16:27
Citaat van: Zoldar op januari 04, 2012, 21:54:03
De SR heeft geen DTS MA en Dolby True HD. En volgens mij maakt hij er via hdmi ook geen chocolade van. Mocht de UD 5.1 amaloge uitgangen hebben kun je die ansluiten op de analoge ingangen van de SR. De UD conversiw laten doen en analoog exporteren naar de SR. Smooth sailing. Ik draai hier thuis ook zo. 12 jaar oude Yamaha doet niet heel veel maar dan een fancy volume knop uithangen voor de blu ray spelert die alles decodeerd. Cheap and cheerful.

moets effe googlen wat MA was

MA = Master Audio dat ben jij toch John ?   :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site