Marantz UD5005 ervaringen tot nu toe

Gestart door sandori5, januari 06, 2011, 20:04:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

Gloeiende bilsels!

Daar ga je toch spontaan van aan de HT set.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

bef

Citaat van: bef op januari 04, 2012, 22:14:57
Citaat van: Zoldar op januari 04, 2012, 21:54:03
De SR heeft geen DTS MA en Dolby True HD. En volgens mij maakt hij er via hdmi ook geen chocolade van. Mocht de UD 5.1 amaloge uitgangen hebben kun je die ansluiten op de analoge ingangen van de SR. De UD conversiw laten doen en analoog exporteren naar de SR. Smooth sailing. Ik draai hier thuis ook zo. 12 jaar oude Yamaha doet niet heel veel maar dan een fancy volume knop uithangen voor de blu ray spelert die alles decodeerd. Cheap and cheerful.

dat de SR geen DTA MA en Doldy true HD ondersteunt weet ik :) dan toch maar eens kijken of ik hem analoog aangesloten krijg, en anders word het een nieuwe versterker :)

iig bedankt voor het antwoorden :)

stef

afgelopen vrijdag toch maar besloten om een andere receiver te halen, nu heb ik een sr 7005 :D
speler ( UD 5005) weer opnieuw aangesloten via HDMI.

net een bluray afgespeeld ( transformers 3 ) ik heb nu wel surround, maar op het scherm geeft hij niet aan dat er Dolby digital mastter binnen komt, de versterker geeft alleen aan "multi ch in" de speler staat ingesteld op bitstream !

hoort de speler geen Dolby digital master aan te geven ?

stef

ps. ik heb de speler bij de winkel laten testen op een andere versterker, en volgens hun is de speler gewoon goed :)
SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

Stadium III

Speler is goed HD auiouitvoer wel aanzetten
Dus HDMI op BITSTREAM
Verder HD AUDIO uitvoer goedzetten staat nu verkeerd zelf ook mee zitten stoeien

Dit kun je allemaal in de setup doen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bef

#169
hdmi staat op bitstream

HD audio uitvoer kan ik zo niet vinden  violent1


heb het al gevonden ! tijden de film op  MODE drukken links onder op de afstandsbediening :D
SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bommelaar

Update hier:
Best tevreden over mijn UD5005.
Enkel een opmerking bij het afspelen van mijn laatste bluray films;
De eerste keer dat ik de schijf erin steek en de film begin af te spelen, maakt het loopwerk (het ronddraaien van de cd) een continu lawaai. Ik ervaar het als storend, vooral bij dialogen. Ik zit op enkele meters van de speler en hoor het toch goed.
Wanneer ik de bluray eruit haal en even afkuis (het zijn wel nieuwe films) is het opgelost.
Voor het afkuisen als ik de film lang in pauze laat staan, stopt het geluid ook. Toestel gaat dan in soort wachtstand (je weet wel, Je moet 2x op play drukken).
Heb de cd lade nu eens uitgestofzuigd.
met SACD geen problemen.

Nog mensen die er last van hebben?

madevt

De UD is idd niet erg stil, hoor hem vooral tijdens het laden van de disc's.

Ik heb trouwens de box van "Game of thrones" gekocht het laden van de disc's duurt erg lang, display staat lang op 0:00:00 het lijkt dan er of niets gebeurd. Is dit een GoT probleempje of ligt dat aan de UD.
Verder onthoud mijn UD niet waar ik ben gebleven was, als ik de volgende keer wil verder kijken, is dit een instelling in het menu kan hem niet vinden namelijk.  :cry:

Radiant

Citaat van: John Wx op december 29, 2011, 18:20:14
Nee
Usb is alleen om usb stick of ipod mee af te spelen
Als je je Ipod eraan hangt, dan word de Dac van de UD5005 gebruikt voor het geluidssignaal van de Ipod ?!


Citaat van: andriessen op december 29, 2011, 19:15:05
Nee
Usb is alleen om usb stick of ipod mee af te spelen
Oh dat is balen , heeft marantz nog iets leuks met d-a convertion / externe geluidskaart rond die prijsklasse ?
De NA7004 kun je wel als externe dac gebruiken.

henkvandeschoot

Ik heb ook GoT gekocht. Eindeloos op 0:00:00. Uiteindelijk maar op power off gedrukt. Weet iemand of er een nieuwe firmware is? (laatst ge-update vorig jaar november)?

pietjepc

Nog nooit een firmware update gedaan. Nog nooit problemen mee gehad.
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

sattie

Bij een vriend ook gehad met GoT, effe de speler aan netwerk hangen en updaten via het menu, dan speelt GoT prima af.

henkvandeschoot

welke firmware update, meer precies van welke datum. Bij mij werkte GoT na het legen van het BD-live geheugen.

sattie

De laatste update er zijn door de tijd een aantal updates geweest, volgens mij is de laatste van januari.

AceBaran

Goedenmiddag!

Kan iemand mij helpen met de marantz app... Wil mijn ud5005 toevoegen aan apparaten! Ik heb in mijn SR7005 het statische ip 192.168.1.2 en heb de ud 192.168.1.3 toegewezen.. Echter geeft de app wrong ip aan iedere keer !

Help
Panasonic plasma (ooit)
Marantz SR7005
Marantz UD5005
Monitor Audio Silver RX6
Monitor Audio Silver RX centre
Monster HTS 2600