Marantz UD5005 ervaringen tot nu toe

Gestart door sandori5, januari 06, 2011, 20:04:45

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

Stadium III

Ook hier voort aan de youtube

Werkt leuk maar laptop is beter !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Rha007

Heb de UD5005 sinds een week of twee in huis. Tot nu toe ben ik er erg over te spreken. Heb geen lange opstart tijd, het apparaat maakt geen lawaai, het beeld en geluid zijn voortreffelijk etc etc.
Heb v/d week een update gedaan en dat ging uitermate snel en soepel.
Het enige wat onhandig is, is dat als je iets wilt zoeken op youtube, het "intikken" van de zoekopdracht een eeuwigheid duurt. Het scrollen naar de letters had van mij wel wat sneller gekund.
Ik had gehoopt dat ik mijn galaxy S2 kon verbinden met de ud5005, maar krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar.
Uiteraard heb ik de marantz app op mijn telefoon, maar dan nog kan ik geen contact krijgen met de bd.

Dus als iemand de gouden tip heeft, graag  notworthy

Marantz 81

Ik ben ook zeer tevreden over het apparaat  :-) zeker ook over de geluidskwaliteit als ik een muziek DVD opzet ,ik gebruik hem in een stereo opstelling RCA aangesloten

Het opstarten vindt ik wel lang duren ,als je hem aanzet moet je eerst wachten totdat die gaat laden dan kun je hem pas bedienen ,maar dat hebben al die digitale spelers

Binnenkort eens kijken met het Youtube gebeuren of het wil gaan werken lijkt me wel leuk ,tot nu toe heb ik het apparaat amper gebruikt ,omdat ik liever CD,s beluister ,af en toe zet ik eens een muziek DVD op

still life

Citaat van: Marantz 81 op augustus 21, 2011, 23:12:55
Ik ben ook zeer tevreden over het apparaat  :-) zeker ook over de geluidskwaliteit als ik een muziek DVD opzet ,ik gebruik hem in een stereo opstelling RCA aangesloten

best vreemd dat het dan goed klinkt & je die output bij cd (2CH) als levensloos ervaart..

dat is immers niet mijn ervaring  :no: met de UD, buiten een volumeverschil (analoog luider)

Citaat van: Rha007 op augustus 21, 2011, 21:21:41Ik had gehoopt dat ik mijn galaxy S2 kon verbinden met de ud5005, maar krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar.
Uiteraard heb ik de marantz app op mijn telefoon, maar dan nog kan ik geen contact krijgen met de bd.

heb je voor een phone-link niet zo'n RX101-module op je receiver nodig ?

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

Had hem vergleken met de SA11  :wink: 

als ik een cd draai op de ud kan het me niet echt boeien ,maar muziek dvd klinkt prima  :yes:

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Rha007

Citaat van: still life op augustus 22, 2011, 14:25:32
Citaat van: Rha007 op augustus 21, 2011, 21:21:41Ik had gehoopt dat ik mijn galaxy S2 kon verbinden met de ud5005, maar krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar.

Moet nog steeds de handleiding doornemen  :roll:, maar wellicht is dat de oplossing.

Marantz 81

Citaat van: Stadium III op augustus 22, 2011, 19:24:14
Toch mooi dat er verschil inzit  :-D

en ik heb niet eens gouden oortjes  clown1

maar die UD5005 is en blijft gewoon een heel mooi apparaat voor het geld  :yes: pompom

Cadfael

Citaat van: still life op augustus 22, 2011, 14:25:32

Ik heb deze ook (bij mijn 6004) maar krijg met de ipad ook geen connectie via bluetooth. M'n Ipad ziet de Rx101 gewoon niet. erg vreemd.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

pietr

Ik heb het net even getest. De RX-101 aangezet, daarna op de iPad in de instellingen BT aangezet en meteen vonden ze elkaar. Even gepaird door de pincode in te geven en de iPod-app wat muziek laten streamen. Werkte prima.

Heb je in je iPad de BT wel op 'detecteren' staan? Ik denk het wel, maar vraag het toch maar even.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

bef

paar maanden terug ook de ud5005 gekocht, opzich redelijk tevreden,alles heeft gewerkt iig.

net stop ik er een blu-ray in, en de speler lijkt vast te lopen, lade geopend en weer dicht, krijg ik de melding "unknown disc" weer open en dicht, krijg ik de melding "no disc" iemand enig idee wat hier aan de hand is ?
of hoe ik de speler kan resetten ?  of moet ik gewoon terug naar de winkel ?

de speler speelt niks meer, geen dvd of cd's

stef
SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

jrm

Ik geef je het advies mee om dit direct bij de winkel te melden!

pameijer

Nog 2 vraagjes van mij over de UD5005:

- Wat is het verschil tussen de pauze- en de stoptoets? Als je <stop> 1x indrukt doet 'ie mijns inziens exact hetzelfde als <pauze>.

- Als ik een CD in de lade stop geeft de UD aan op het display dat er een CD inzit, ja, dat weet ik wel. Kan ik instellen dat het display aangeeft hoeveel nummers op de CD staan en hoe lang de CD duurt?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

andriessen

De UD5005 is neem ik aan ook gewoon als externe geluidskaart te gebruiken / dac ? (via USB)