Samsung UE40C7700 LED 3D TV & Samsung BD-C6900 Blue Ray 3d

Gestart door HiFi gek, december 20, 2010, 22:51:16

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek

Citaat van: jwx op december 20, 2010, 23:46:31
Oke

Dan deze Samsung soundbar voor onder of op de tv met subwoofer

Die is het overwegen mischien waard .

Bedankt voor de tip .

Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: mars op december 20, 2010, 23:46:13

je hebt straks PM trouwens

Mars

Je hebt dan zeker iets verkeerds gedaan , er is geen PM binnen gekomen bij mij  :cry:

Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Nice Edwin de eerste stap richting HT
Verder zou ik eerst eens met een THX optimizer je beeld goedzetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

Citaat van: Stadium III op december 21, 2010, 19:51:22
Nice Edwin de eerste stap richting HT
Verder zou ik eerst eens met een THX optimizer je beeld goedzetten

Een vraag

Wat is een THX optimizer eigenlijk ?

Zelf heb ik de bekende : Monster HDTV Calibratie dvd (ISF series)

Ik heb gisteren even mijn beeld afstellingen gekontroleerd met de Monster dvd .

Standaard                                Monster ISF                            Consumenten bond

Backlight    15                             13                                         13
Contrast    100                            77                                        90
Helderheid  45                             60                                         45
Scherpte     50                             50                                        50
Kleur           50                             46                                         50
Modus     --   standaard                 -- standaard                    --- standaard

Wie zet er nou toch de contrast op maximaal (100) van de fabriek uit  :|
Zo valt de tv dus lekker op in de winkel qua beeld .

Helaas gaf hij ook geen enkele voorm van details in zwart weergave met de helderheid op 45
Met de helderheid nu op 60 geeft hij wel veel details in het zwart zoals het moet zijn .
De kleuren waren mij ook iets te heftig op 50 , misschien zak ik nog wel wat verder naar onder dan 46 .

Als je ook dan kijkt naar de Consumenten bond test van mijn tv .
Daar hebben ze de door hun optimale afstellingen prijsgegeven .
Die had ik dus meteen ingesteld omdat ik er vanuit ga dat de consumenten bond weet waar ze mee bezig zijn .
Nou , vergeet het maar , van die afstellingen klopte ook niet veel .
Kontrast op 90 was veel te hoog , en de helderheid lieten zij vreemd genoeg op standaard 45 staan waardoor details in zwart volledig onzichtbaar zijn .

Met de helderheid op 45 is bijvb een zwarte jas of pak volledig een zwart vlak zonder dat je de plooien in het pak kan zien en de schaduwen door licht inval .
Op 60 zie je deze 2 noemers perfect zoals het moet zijn .

Dus zo zie je maar hoe belangrijk een calibratie dvd kan zijn .
Ik kan ook nog een behoorlijk aantal andere noemers afstellen zoals alle RGB kleuren afzonderlijk van elkaar op 2 verschillende manieren en de Gamma waarde en huidskleur en afzonderlijke zwart waardes en nog veel meer .

De komende dagen zal ik nog wel even wat met de overige afstellingen bezig zijn denk ik .

Groeten  EDWIN  B

Vlearmoes

Edwin

Een THX optimizer vind je vaak op pixar dvd`s en bluray`s 
en wel helemaal vooraan in het menu van de schijf   als daar THX logo staat klik er op
en je hebt mogelijkheid om van af de bron te calibreren  :roll:

en volgens mij mag de scherpte al helemaal op 0

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Wel weken een kabel in laten spelen maar een TV meteen vol aan de bak laten gaan. Als er nou iets is wat even een paar weken moet in spelen is het wel een TV.
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Na een bepaalde leeftijd ben ik gestopt met inspelen. Je moet ook nog energie overhouden voor de wedstrijd.  :schater:

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op december 22, 2010, 15:33:01
Wel weken een kabel in laten spelen maar een TV meteen vol aan de bak laten gaan. Als er nou iets is wat even een paar weken moet in spelen is het wel een TV.

Voor zo ver ik weet geld dat inspelen voor een tv enkel voor een plasma .

Een plasma moet 200 uur inspelen heb ik vaak gelezen .

Over het inspelen van een LCD of een LED tv heb ik nooit iets gelezen .

Groeten  EDWIN  B

lo

Een LED TV is een LCD TV. Alleen wordt bij een LED LCD TV de backlighting verzorgt door LED's. :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op december 22, 2010, 17:27:23

Voor zo ver ik weet geld dat inspelen voor een tv enkel voor een plasma .

Een plasma moet 200 uur inspelen heb ik vaak gelezen .

Over het inspelen van een LCD of een LED tv heb ik nooit iets gelezen .

Groeten  EDWIN  B

OK, ik dacht alle TV's maar ik heb alleen plasma's gehad...

mars

stupid @ LO

klopt als een bus :yes: .

Ik kan de modellen van vorig jaar , deze tijd van ''samsung'' als voorbeeld nemen.
Namelijk , het scherm in de 6 serie's van de normale lcd's was exact de zelfde als die in de LED uitvoering.
Je back light werkt met led dus niet meer met een soort TL buis , maar met LED'tjes :yes:.

Voordeel is echter wel....................langere levensduur................en last but zeker not least ........LED is zo'n 40% zuiniger/goedkoper in gebruik dan normale LCD.( om van Plasma maar te zwijgen want die konden je energie rekening nog wel eens behoorlijk opstuwen nopompom)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Yep, ik heb begin van dit jaar ook nog een plasma overwogen maar ben naar mijn huidige philips gegaan met volledige LED back-light. Dus niet zoals de samsung met "edge led's"
1 van de overwegingen was idd het energie verbruik. :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.