Ik heb gisteren even mijn Panasonic TH-37PX80E plasma tv weer even aangesloten om te vergelijken met mijn nieuwe Samsung UE-40C7700 LED 3D tv .
De Samsung heeft duidelijk een beeld weergave die scherper en duidelijker is , ook de kleuren van de Samsung spreken mij meer aan .
Een plasma heeft een wat donkere weergave , een LED tv een heldere weergave .
De heldere weergave van de Samsung spreekt mij meer aan .
Ook heb ik even ter test mijn tv op mijn stereo set aangesloten .
Wat je dan mee maakt daar heb ik geen worden voor , of toch wel
Films weergegeven via een Blue Ray of dvd speler zijn altijd volop dynamisch .
Aangezien mijn boxen en versterker daar geen enkele moeite mee hebben is de weergave via mijn stereo set zeer indruk wekkend te noemen .
Er komen dynamische klappen uit de boxen en een laag en een resolutie in mid en hoog alsof er een groot dynamisch home theater systeem met subwoofer staat te spelen .
Het gaat mijn verwachting ver te boven , ben er dan ook zeer tevreden over
Ik mis om die reden dan ook totaal niet een 5.1 systeem , sterker nog ik moet echt bewust het volume laag houden om geen ruzie met mijn buren te krijgen , maar dat is zo moeilijk want het is zo aanstekelijk om hem hard te zetten .
Het dynamische berijk van blue Ray films ligt naar mijn mening veel hoger dan die van de gemiddelde cd .
Met een film laten ze dit er echt uitknallen .
Met cd's wordt de dynamiek vaak flink terug gedraaid , en dat is maar goed ook anders kan konstand het volume omhoog en omlaag .
Groeten EDWIN B