Samsung UE40C7700 LED 3D TV & Samsung BD-C6900 Blue Ray 3d

Gestart door HiFi gek, december 20, 2010, 22:51:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

#45
Ik heb ook een afspraak gemaakt voor een ISF Kalibratie voor mijn tv .

Dat zal in januarie gaan worden .

Er werd mij verteld door de kalibrateur (Frank Doorhof ) dat iedere TV eerst 200 uur ingespeeld moet worden voordat er gekalibreerd kan gaan worden .



Hier is een link naar het bedrijf                           http://www.isfcalibraties.nl/



Groeten  EDWIN  B

Stadium III

Kijk edwin dat gaat goedkomen
Frank kan mooie dingen met een tv doen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op december 26, 2010, 15:06:33

Er werd mij verteld door de kalibrateur (Frank Doorhof ) dat iedere TV eerst 200 uur ingespeeld moet worden voordat er gekalibreerd kan gaan worden .


Groeten  EDWIN  B

Zei het toch... byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Stadium III

Ik wil er naar de opmerking van John wel iets bijzeggen
Een calibratie zet je beeld wel goed naar richtlijnen
Ben je dan als het klaar is wel tevreden met de richtlijnen

Ik ben er nog steeds vanaf aan het zien om een 200 euro dure of meer calibratie te laten doen
Ben ik dan wel tevreden met de resultaten ?
Zo ja top en zo nee krijg je dan je geld terug ?

Dit is en blijft nog steeds een keerpunt voor me
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Stadium III op december 26, 2010, 20:19:26
Ik wil er naar de opmerking van John wel iets bijzeggen
Een calibratie zet je beeld wel goed naar richtlijnen
Ben je dan als het klaar is wel tevreden met de richtlijnen

Ik ben er nog steeds vanaf aan het zien om een 200 euro dure of meer calibratie te laten doen
Ben ik dan wel tevreden met de resultaten ?
Zo ja top en zo nee krijg je dan je geld terug ?

Dit is en blijft nog steeds een keerpunt voor me

Ik vind het beeld best zo en om de woorden van de legendarische Peu te gebruiken, voor dat geld moeten ze het wel goed kunnen maken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Kun je het niet goed krijgen met de contrast-, helderheid-, kleur- en kleurtemperatuurregelaars? Of denk ik nu te simpel?

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 26, 2010, 20:50:17
Kun je het niet goed krijgen met de contrast-, helderheid-, kleur- en kleurtemperatuurregelaars? Of denk ik nu te simpel?

volgens sommige niet en andere weer wel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HiFi gek

Ik heb een probleempje met een konstand wat rode gloed in het beeld .
Dit krijg ik ook niet weg helaas , heb al van alles geprobeerd .

Met een kalibratie kan de kleur temperatuur aangepast worden van iedere RGB kleur afzonderlijk , die moeten in/binnen een bepaalde driehoek vallen en moeten een waarde hebben van 6500 Kelvin .

Ook wordt de Grayscale en de Gamma waarde geoptimaliseerd , ik heb gelezen dat Frank de tv op ongeveer 100 verschillende items optimaliseerd , dit geld voor de huidige tv's .

De vraag blijft alleen inderdaad of je ook tevreden bent met het eind resultaat .

Een kalibratie aan huis kost 225 euro tijdens een tour in de gemeente waar je woont .
Een kalibratie kost 100 euro als je de tv meeneemt naar het bedrijf zelf .
Of je weer terug kunt naar de fabrieks instelling denk ik wel door de tv te resetten , dit moet ik even navragen bij Frank Doorhof .




Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op december 26, 2010, 17:22:59
Zei het toch... byebye


Ik wist echt niet beter of die 200 uur inspelen was enkel van toepassing op een plasma scherm .

Heb het ook maar weer elders gelezen Wim .

IK mag wel aannemen dat een kalibrateur wel weet waar hij over praat ?




Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

#55
Ik heb gisteren even mijn Panasonic TH-37PX80E plasma tv weer even aangesloten om te vergelijken met mijn nieuwe Samsung UE-40C7700 LED 3D tv .

De Samsung heeft duidelijk een beeld weergave die scherper en duidelijker is , ook de kleuren van de Samsung spreken mij meer aan .
Een plasma heeft een wat donkere weergave , een LED tv een heldere weergave .
De heldere weergave van de Samsung spreekt mij meer aan .



Ook heb ik even ter test mijn tv op mijn stereo set aangesloten .
Wat je dan mee maakt daar heb ik geen worden voor , of toch wel  :-D

Films weergegeven via een Blue Ray of dvd speler zijn altijd volop dynamisch .
Aangezien mijn boxen en versterker daar geen enkele moeite mee hebben is de weergave via mijn stereo set zeer indruk wekkend te noemen .
Er komen dynamische klappen uit de boxen en een laag en een resolutie in mid en hoog alsof er een groot dynamisch home theater systeem met subwoofer staat te spelen .
Het gaat mijn verwachting ver te boven , ben er dan ook zeer tevreden over  :yes:
Ik mis om die reden dan ook totaal niet een 5.1 systeem , sterker nog ik moet echt bewust het volume laag houden om geen ruzie met mijn buren te krijgen , maar dat is zo moeilijk want het is zo aanstekelijk om hem hard te zetten .

Het dynamische berijk van blue Ray films ligt naar mijn mening veel hoger dan die van de gemiddelde cd .
Met een film laten ze dit er echt uitknallen .
Met cd's wordt de dynamiek vaak flink terug gedraaid , en dat is maar goed ook anders kan konstand het volume omhoog en omlaag .



Groeten  EDWIN  B