Nu even over het audio gedeelte van de dag. De ruimte van Andre is heel erg gedempt en daar moest ik behoorlijk aan wennen. Het is namelijk bij mij thuis vrij hard en middelmatig gedempt en bij Andre is het echt gedempt. We zijn begonnen met het luisteren naar een LP en dat klonk echt verassend goed. Zo had ik vinyl nog niet ervaren. We hebben daarna redelijk wat muziek geluisterd op de set zoals als Andre hem zelf heeft. Eenmaal aan het geluid gewend van de set en omgeving zijn we gaan switchen tussen de diamond en de Be tweeter. Als je een echte goede audiofiele opname hebt dan hoor je soms iets meer met de diamond, maar als je het snelle gitaarstuk hoort op het eind van Keith don´t go dan vindt ik dat stuk te schel en scherp klinken. Zodra je over gaat op niet audiofiele cd´s wordt het hoog juist heel irritant en vermoeiend. Dan roept mij het gevoel op van bij mij thuis voordat ik mijn panelen heb opgehangen. Te veel te schel. De diamond tweeter is voor mij absoluut geen optie. Ik ervaarden hem nu in een super gedempte kamer al als irritant. Moet je na gaan als je nagalm tijd nog langer is zoals dat bij mij het geval is dan ben je na 1 a 2 nummers zo geirriteerd dat je de set uit gaat zetten.
Verder moet ik zeggen dat Andre een super set heeft staan. Tuurlijk komt het wel wat naar voren dat Wim en ik liever aardschokken ervaren in de bassline maar dat is een kwestie van smaak, en-of mogelijkheden. Ik draai ook altijd hard hier thuis, en ik denk dat andre en robert over het algemaan wat beschaafder draaien
Dat wil niet zeggen dat het niet een enorme plezierige set is waar je naar luisterd. Ze ziet ook gewoon hoeveel werk en liefde erin is gestoken en dat hoor je zeker terug in het geheel. Ik heb ook nieuwe tracks gehoord die ik beslist moet hebben en dat komt nog wel een keer omdat het lijstje in de bus ligt
Andre heel erg bedankt voor de gastvrijheid en de gezellige dag. Geldt ook voor Robert natuurlijk
Oh ja en ook voor Wim want die stond mij bij in zware tijden , had ook niet echt een keus natuurlijk
Ronald