DE TWEEDE RONDE Wie is de volgende ?

Gestart door Vlearmoes, december 20, 2010, 12:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thepioneer

Nu even over het audio gedeelte van de dag. De ruimte van Andre is heel erg gedempt en daar moest ik behoorlijk aan wennen. Het is namelijk bij mij thuis vrij hard en middelmatig gedempt en bij Andre is het echt gedempt. We zijn begonnen met het luisteren naar een LP en dat klonk echt verassend goed. Zo had ik vinyl nog niet ervaren. We hebben daarna redelijk wat muziek geluisterd op de set zoals als Andre hem zelf heeft. Eenmaal aan het geluid gewend van de set en omgeving zijn we gaan switchen tussen de diamond en de Be tweeter. Als je een echte goede audiofiele opname hebt dan hoor je soms iets meer met de diamond, maar als je het snelle gitaarstuk hoort op het eind van Keith don´t go dan vindt ik dat stuk te schel en scherp klinken. Zodra je over gaat op niet audiofiele cd´s wordt het hoog juist heel irritant en vermoeiend. Dan roept mij het gevoel op van bij mij thuis voordat ik mijn panelen heb opgehangen. Te veel te schel. De diamond tweeter is voor mij absoluut geen optie. Ik ervaarden hem nu in een super gedempte kamer al als irritant. Moet je na gaan als je nagalm tijd nog langer is zoals dat bij mij het geval is dan ben je na 1 a 2 nummers zo geirriteerd dat je de set uit gaat zetten.

Verder moet ik zeggen dat Andre een super set heeft staan. Tuurlijk komt het wel wat naar voren dat Wim en ik liever aardschokken ervaren in de bassline maar dat is een kwestie van smaak, en-of mogelijkheden. Ik draai ook altijd hard hier thuis, en ik denk dat andre en robert over het algemaan wat beschaafder draaien  :yes:

Dat wil niet zeggen dat het niet een enorme plezierige set is waar je naar luisterd. Ze ziet ook gewoon hoeveel werk en liefde erin is gestoken en dat hoor je zeker terug in het geheel. Ik heb ook nieuwe tracks gehoord die ik beslist moet hebben en dat komt nog wel een keer omdat het lijstje in de bus ligt  clown1

Andre heel erg bedankt voor de gastvrijheid en de gezellige dag. Geldt ook voor Robert natuurlijk  :lol:






Oh ja en ook voor Wim want die stond mij bij in zware tijden , had ook niet echt een keus natuurlijk

Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WimPeu

Het had natuurlijk ook niet veel langer moeten duren met die ADAC of we waren gewoon weg gegaan. Het houdt een keer op natuurlijk. clown1
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Wim,

Volgens mij heb je je roeping gemist, heb met heel veel plezier je verhaal zitten lezen en moest me inhouden om het niet uit te schateren. Schitterend notworthy

groet,

lo

PS, weer een paar bekenden op de plaat terug gezien pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

THX Lo Beetje humor erbij en je relativeerd de boel ook weer een beetje is mijn gedachte.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Jandorie, lees nu net Ronald zijn verhaal pas. Heb ik overheen gekeken. redface
Mooie review Ronald, helder omschreven en mooi om te lezen pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Vandaag de bus naar de dealer gebracht omdat een ander bedrijf me niet kon helpen. Kunnen ze niets vinden. Uitlezen en testen en zoeken en er kwam niets uit. Ze hebben er ook 30km mee gereden en alles super. De auto was in uitmuntende staat zeiden ze.

De snelheidsbegrenzer is er nu wel af en zal wel weer een dikke factuur op de mat krijgen. Maar goed wie een ster wil rijden moet hem ook onderhouden he :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

xander32

#187
Goed om te lezen dat het mee is gevallen.

Zelf heb ik sinds gisteren ochtend ook af-en-toe een waarschuwingslampje. Blijkt van de koeling te zijn: anderhalve week terug distributie en waterpomp preventief vervangen (zwak punt van deze verders oerdegelijke motoren). De roetmobiel is nu nadien een aantal keren flink warm gestookt, waardoor alle achtergebleven lucht er uit is. Daardoor is het peil van de koelvloeistof gezakt met als resultaat een waarschuwing betreft een te lage stand koelmiddel ... Morgen er maar wat bij mikken.


Sander.


Citaat van: thepioneer op juni 07, 2011, 19:13:39
Vandaag de bus naar de dealer gebracht omdat een ander bedrijf me niet kon helpen. Kunnen ze niets vinden. Uitlezen en testen en zoeken en er kwam niets uit. Ze hebben er ook 30km mee gereden en alles super. De auto was in uitmuntende staat zeiden ze.

De snelheidsbegrenzer is er nu wel af en zal wel weer een dikke factuur op de mat krijgen. Maar goed wie een ster wil rijden moet hem ook onderhouden he :)

thepioneer

Volkswagen he, oerdegelijk spul :)

Verder een super strakke auto, erg mooi
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

thepioneer

Gisteren de cd  Janis-Ian - Breaking silence besteld, na het gelijknamige nummer te hebben gehoord bij Andre,
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WimPeu

Dacht, heee Ronald komt met data voor een M_G bij hem.. 8-)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Citaat van: thepioneer op juni 09, 2011, 20:22:38
Gisteren de cd  Janis-Ian - Breaking silence besteld, na het gelijknamige nummer te hebben gehoord bij Andre,

Yes I like it. no. vier vind ik schitterend.

Is het deze of die andere

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

drees62

Citaat van: thepioneer op juni 09, 2011, 20:22:38
Gisteren de cd  Janis-Ian - Breaking silence besteld, na het gelijknamige nummer te hebben gehoord bij Andre,

Waar heb je 'm besteld, Ronald?

drees62

Dinsdag de diamantjes weer terug gebracht. Stond mij daar nog even een Musical Fidelity A-308 aan te kijken . . . maar netjes laten staan  :wink:

Bedankt voor jullie leuke verslagen en we doen het graag weer!

thepioneer

Ik heb niet de gold versie gekocht. Kon die zo snel ook niet vinden.

Ik heb een besteld in the states bij de Janis Ian store. Ik dacht al heb ik weer, wil ik een cd bestellen zit ik weer in amerika te klooien. Kon toen gek genoeg Nils Lofgren ook niet vinden en die kwam dus ook uit Amerika.

Ik heb $30,42 betaald incl verzenden.

Wat vond Karel van onze bevindingen ?
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550