Zoals beloofd:
Samen met mijn maat John heb ik vanmorgen een bezoek afgelegd aan de Fa. Overgaauw aan de Breestraat in Leiden.
Degene die mij uiteindelijk te woord stond stond net een bijna identieke Pioneer-set aan te sluiten en op zijn plaats aan het zetten. Het was dan wel niet de beoogde A-50-K versterker (E599,00), maar de A-70-K (E999,00), en ik kwam dus voor de eerste. Bovenop stond wel de gezochte PD-50-K SACD-speler (E599,00). Van goed luisteren kwam het (nog) niet echt. Maar de bouw en afwerking valt zonder meer goed te noemen, zeker voor de prijzen, die ervoor gevraagt worden. De eerste luister indrukken zijn ook zonder meer positief; schoon, dynamisch en met voldoende power (2× 90watt aan 8Ω, dus aan 4Ω heel wat meer. Èn volledig klasse D, dus een lage bedrijfstemperatuur, wat de levensduur van de versterker ten goede komt. Ook de PD-50 maakte op mij een degelijke en fraai afgewerkte indruk. Pioneer: Chapeau! In dit prijssegment laat Marantz als het om nieuw gaat een "beetje" afweten.
De reden waarom ik nieuwe audiobullen wil kopen is dat mimn huidige set wil gaan opslaan als reserve voordat ze afzonderlijk technisch zijn afgeschreven. Een soortement van hardware backup dus. De SA8400 gaat in de verkoop tegen een zacht prijsje. De rest gaat terug in hun doos.
Maar de uitvoering van plan hangt af van de hoeveelheid pecunia, die ik kan sparen. I.i.g. betaald iemand binnenkort aan mijn zijn lening terug. Daarnaast keert het CAK eind van het jaar een zorgbijdrage in geld uit. Dan zijn wij al een heel eind op weg. Als kers op de taart is dat iemand mij het restbedrag eventueel wil lenen. Werkt voor mij beter dan sparen. Dus ik hoop in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar mezelf qua audio hardware voor een belangrijk deel in het nieuw te kunnen steken.
, Cor.