Mijn moeder zei altijd als je ontevreden bent moet je er zelf iets aan doen. En nee ontevreden ben je niet geboren, ontevreden heb je jezelf gemaakt. Het is allemaal erg eenvoudig om een ander de schuld te geven. Zodat je er zelf niets aan moet doen.
De een is tevreden met een Range set, de ander met een 11 set en sommige zijn nog niet tevreden met een Mark Levinson set van 80.000 euro. De mate van voldoening heeft niets te maken met het prijskaartje.
Om weer een gelukkig leven te krijgen kun je zelf best wat doen. Blijf niet thuis zitten, zorg dat je niet vereenzaamd maar trek erop uit. Ga fietsen, ga lopen, doe iets, deel voedsel pakketten uit in de voedselbank, maak je nuttig. Maar zorg er in ieder geval voor niet in een neerwaartse spiraal terecht te komen. En ga je nooit zielig vinden. Personen met een negatieve instelling zijn ook niet geliefd en worden gemeden.
Sommige luisteren naar muziek hier wat ze een grote voldoening geeft. Anderen verdiepen zich in kunst of geschiedenis wat hen weer een grote voldoening geeft.
De oppervlakkige voldoening die je bij sommige mensen proeft met belangstelling voor een dure auto is dan ook o zo oppervlakkig en kinderlijk en slechts van korte duur. Maar wij zijn nu eenmaal mannen en mannen houden van knopjes of dat nu knopjes zijn in de auto, de stereo set of knopjes aan xxxxxxxx zijn. Maar beoordeel mensen a.u.b. nooit naar wat voor setje ze binnen hebben staan, wat voor auto ze rijden of in wat voor huis ze wonen.
Reden om jaloers te zijn is er ook nimmer. Je kunt bij een ander nu eenmaal niet in de portemonnee kijken. Er is geen land in de wereld waar de mensen een groter schuld hebben dan in Nederland. Als iedereen in Nederland zijn schuld nu zou moeten afrekenen dan was 80% van de Nederlanders failliet.
Waar je vaak zelf niets aan kunt doen is je gezondheid. Maar laat het nu net die mensen zijn met de meeste levenslust. Mensen die ondanks hun probleem toch vrolijk kunnen zijn. Ga je bij die mensen op bezoek dan zijn ze echt vrolijk, nodig je ze uit dan zijn ze echt vrolijk. Een hele tegenstelling met al die "gezonde" mensen die alles al hebben, het veel te druk hebben (meestal met zichzelf) en zich o zo belangrijk vinden. En kinderen? Kinderen zijn het resultaat van hun opvoeding. Of moet ik zeggen het gebrek daaraan. Een vriend van mij gaf zijn zoon op zijn 18e verjaardag een auto van dik 30.000 euro. Dan vraag ik me wel af waar is dat joch op zijn 21e verjaardag tevreden mee. Em kan hij straks voor zichzelf een dergelijke levensstijl bekostigen? Ja zo maak je ontevreden mensen.
Nee we hebben het hier zo slecht nog niet. We moeten het ons alleen zelf niet onnodig moeilijk maken.
Zo dat zijn mijn 2 centen slap geouwehoer zeggen we hier in Brabant.