Nagalm beheersing

Gestart door Marantz 81, december 05, 2010, 14:21:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mars

 stupid

oi,

Dit lijkt niet meer op bescherming tegen rondvliegnde deeltjes enz enz, meer op bescherming tegen NAPALM............mwoah scheelt 1 letter :schater:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

I love the sound of nagalm in the morning.  :-P

Marantz 81

@Hifigek

weet ik dat je dat onder je trappengat hebt staan ,zo is het geen porum om dat aan je plafond te hangen

daarom ga ik ook doek eroverheen spannen zoals ik omschreef in men verhaal 

voorlopig nog geen tijd voor  byebye

mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 06, 2010, 19:24:28
I love the sound of nagalm in the morning.  :-P

oi, notworthy

hehehe ,....yeah ''ride those waves son, don't you worry about charly's gun's''  :schater:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

thepioneer

ik heb mijn grootste galm weg gehaald door een paneel te maken van 1,20 x 2,80. In dit paneel heb ik 80mm rockwool in gedaan en bekleed met stof. Werkt echt super. Hij is ongeveer 7 a 8 cm vrij van de muur.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

211

#22
...
Zolang je maar geniet....

211

#23
...
Zolang je maar geniet....

Marantz 81

in het verhaal van sounscapes wordt gepraat over een acoustisch neutrale stof te bespannen over het raamwerk voor de absorbtie panelen

iemand een idee welke stof hieraan voldoet ??

lo

Soort van luidspreker doek oid? Moet wel "open" stof zijn volgens mij.
Schrijf anders effe een berichtje met deze vraag naar Toine via zijn website bij "contact".

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Inderdaad luidspreker doek .

Die kun je kopen o.a. via Speaker&Co in Dordrecht .



Groeten  EDWIN  B

Marantz 81


Marantz 81

Vanmiddag ben ik panelen wezen kopen bij de gamma ,en ben ik aan het testen gegaan met verschillende locatie,s en hoeveelheid panelen en gewoon dubbelzijdige tape gebruikt zodat ze weer makkelijk zijn los te halen en verplaatsen

als eerste 2 panelen achter de speakers ,en daarna 2 erbij op het plafond , hierna 2 op plafond en daarna 4 en daarna 3 op het plafond  ook op verschillende locatie,s ,gaf niet het gewenste resultaat  :no: te veel demping en waarschijnlijk op de verkeerde plek

hierna heb ik nog weer 2 panelen achter de speakers geplaatst op andere hogere locatie in staande stand hierna 4 geprobeerd dit was het ook niet  :no:

als laatste heb ik 4 panelen achter de speakers naast elkaar tegen het plafond in lengte richting geplaatst dit geeft het beste resultaat  pompom wel de galm bijna weg uit de kamer ( ook steeds getest d.m.v handje klap  :schater: ) en daarbij is er ook duidelijk een verbetering in het geluid  pompom het geheel klinkt rustiger waarbij en nog betere diepte en stereo beeld ook als je hem wat harder zet  HB wat eerst storend was

ben erg tevreden met het behaalde resultaat  :yes:

Nu nog een mooi frame maken van hout en Blauw speaker doek halen om er 2 mooie panelen van te maken  byebye

Fototje


drees62

#29
Mooi stukje huisvlijt  :wink:. Goed om te horen dat je wel degelijk resultaat boekt.
Ik denk dat je pal achter je speakers veel meer baat hebt met diffusers. Bij mij maakte dat een behoorlijk verschil. Veel meer diepte en 3D in het geluid. Ook van de zgn. "versmering" van de sound heb je veel minder last.

Heb even fotootje van mijn achterwand erbij gedaan (panelen zijn inmiddels zwart). Hierop komen nog akoestisch panelen voor demping.

Succes met knutselen verder!