Citaat van: Marco op december 05, 2010, 23:18:47
Maurice, Straks gaan mensen snelle uitlaatjes voor een Puch onder de noemer tweaks hier posten ,een dergelijk ding maakt evenveel herrie als een fohn .
Laat het voor iedereen duidelijk zijn dat ik de kots krijg van dit soort draadjes ,9 vd 10 x lokt het ruzietjes uit en dat ben ik iig spuugzat
Ik denk dat ik maar een tijdje met vakantie ga ,oftewel ik kijk voorlopig niet meer om naar audio ?? gerelateerde forums .
So long!
Voor iedereen is er een grens en Marco heeft die zo te zien bereikt. JdJ nog lang niet getuige zijn reviews, zoals nu weer is te lezen in Music Emotion (kabeltje van ruim 5 ruggen).
Marco schrijft "Geloven is zeker weten dat je twijfelt." Daarmee slaat hij de spijker op zijn kop. Twijfel is een grote drijfveer voor 'audiofielen' om allerlei z.g. tweaks te doen. Zou het nog beter kunnen? Als ik het niet doe word ik misschien niet voor vol aangezien. Als het wordt aangeprezen, dan zal het wel wat zijn. Als het veel kost dan moet het wel goed zijn. Je moet het dus maar geloven.
In de reclame zie je veel beschrijvingen die geweldig klinken, ze doen een appèl op moeilijke voor de meeste mensen onbekende begrippen, maar die voor kenners van de materie geen ruk indruk maken.
Als je twijfelt moet je geloven. Als je kennis van zaken hebt kun je beweringen op hun waarde beoordelen dan wel wetenschappelijk testen. Claims als 'ruimtelijk'en een 'streepje beter' zijn op zijn minst erg subjectief. Het is zeker mogelijk dat iemand iets als beter ervaart, maar vaak is de wens de vader van de gedachte (autosuggestie). Immers als je veel geld hebt betaald, dan moet het ook beter klinken. En de psychologie speelt de mens vaal parten.
Wat moeten we met deze tests? Gewoon, leuk om over te oh'en en te lachen.
Maar vooral je niet kwaad maken. Dat is het niet waard.
Ron