De Fohn

Gestart door jwx, december 05, 2010, 08:50:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

#1
Zou het ook werken bij LP's die als nieuw zijn verkocht, maar overduidelijk nat zijn afgespeeld?  :wink:
Of haal ik die toch maar liever door de Knosti?

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 05, 2010, 08:59:53
Zou het ook werken bij LP's die als nieuw zijn verkocht, maar overduidelijk nat zijn afgespeeld?  :wink:

Juist


En als je minder laag wilt draai je de stekker om en zuigt hij wat weg
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#3
Bijzonder ding, zelfs het karakter van de muziek wordt anders, van high tech naar natuurlijker. Een fohn voor €349, moet niet gekker worden.
Zou die meneer de Jeu zichzelf echt serieus nemen? Is hij geen psychotherapeut?, dit moet een grap zijn, hoe gek kan ik mensen krijgen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

drees62

Ik had het gelezen en ik weet (uit andere recensies) dat die Jan de Jeu zeer serieus met zijn vak bezig is. Ook ik kijk er echter wel met enige argwaan naar maar iedereen weet wel dat statische elektriciteit nogal eens voorkomt bij platen.
Volgens mij doet dit ding niet veel meer dan dit opheffen. En misschien heeft dit wel invloed op het geluid, misschien ook niet. Vind het ook een duur dingetje, ga liever op termijn voor een platenwassert  pompom OkkiNokki, here i come.


Ik heb zelf een tijd geleden een Nespa #1 aangeschaft voor mijn CD's, ook zo'n vaag apparaat.

Mexicaanse Hond

Ik heb Knosti Disco Antistat. Als je je nieuwe plaat daarmee was voorkom je het aantrekken van stof. Werkt goed, maar zo'n Okki Nokki schijnt wel een stukkie beter te zijn.

TurboMarco

Ik heb hier ook zoiets liggen ,deze is van het merk Babyliss en heeft meerdere standen waardoor je hem in de hoogste stand ook nog krimpkous kan laten krimpen ,op het moment dat je daar mee bezig bent is dit zeer zeker hoorbaar ......en irritant ook  violent1 ,dus je moet dan eerst een ceedeetje in de speler plaatsen en het hele schijfje aanhoren en daarna de ionen versneller zijn werk laten doen .

Voor diegene die denkt dat ik poep praat heb ik een link naar zoiets dergelijks :
http://www.choosebeauty.nl/index.php/haardroger-/haardroger-fohn-met-diffusor-en-ionen.html
Dit is ook nog eens een normale prijs voor een apparaat die effectiever is dan de bizar dure Orb ,ik snap ook niet helemaal waarom een €400,- apparaat nog op batterijtjes moet werken  :-o
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: renes59 op december 05, 2010, 09:55:39
Bijzonder ding, zelfs het karakter van de muziek wordt anders, van high tech naar natuurlijker. Een fohn voor €349, moet niet gekker worden.
Zou die meneer de Jeu zichzelf echt serieus nemen? Is hij geen psychotherapeut?, dit moet een grap zijn, hoe gek kan ik mensen krijgen.
Het is pas gek wanneer mensen zo'n dure ionen fohn gaan kopen ,die zijn dan heel slecht geïnformeerd ook  :zzz:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Ik heb zojuist de moeite genomen om de recensie te lezen, maar ik moet wel zeggen dat ik een lach niet heb kunnen onderdrukken.
Jan de Jeu vond ik altijd een serieuze recensent, al heb ik de afgelopen paar jaar niets meer gelezen (ook niet van hem dus). Ik wil best openstaan voor obscure tweaks, maar dit slaat wel alles  :schater:
Volgens mij is een betere tweak om een bakje met water op/aan je radiator te plaatsen, voorkomt ook een hoop statische electriciteit, waar je zelfs van profiteert al je je laptop pakt, je vrouw een kus geeft en nog veel meer.

PS: Marco, ik deel eigenlijk je mening, dit is geen tweak, maar dit is volgens mij niet aan ons om te ver/beoordelen, dus plaats ik het weer terug naar het Tweak gedeelte.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Maurice, Straks gaan mensen snelle uitlaatjes voor een Puch onder de noemer tweaks hier posten ,een dergelijk ding maakt evenveel herrie als een fohn .
Laat het voor iedereen duidelijk zijn dat ik de kots krijg van dit soort draadjes ,9 vd 10 x lokt het ruzietjes uit en dat ben ik iig spuugzat

Ik denk dat ik maar een tijdje met vakantie ga ,oftewel ik kijk voorlopig niet meer om naar audio ?? gerelateerde forums .

So long!  byebye
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond


scanspeakman

Meest briljante van de recensie vind ik nog wel dat de gehele eerste pagina wordt volgeschreven met een beschrijving van hoe het apparaat eruit ziet. Volgens mij weet je genoeg als je het plaatje ziet.

"Daardoor, en doordat het handvat slanker is dan dat van zijn voorganger, ligt hij iets beter in de hand en iets eenvoudiger te bedienen."

Het klinkt bijna als de betere genotsstaaf voor al uw damesplezier......

Scanspeakman

Perfect_audio

#12
Citaat van: Marco op december 05, 2010, 23:18:47
Maurice, Straks gaan mensen snelle uitlaatjes voor een Puch onder de noemer tweaks hier posten ,een dergelijk ding maakt evenveel herrie als een fohn .
Laat het voor iedereen duidelijk zijn dat ik de kots krijg van dit soort draadjes ,9 vd 10 x lokt het ruzietjes uit en dat ben ik iig spuugzat

Ik denk dat ik maar een tijdje met vakantie ga ,oftewel ik kijk voorlopig niet meer om naar audio ?? gerelateerde forums .

So long!  byebye
Voor iedereen is er een grens en Marco heeft die zo te zien bereikt. JdJ nog lang niet getuige zijn reviews, zoals nu weer is te lezen in Music Emotion (kabeltje van ruim 5 ruggen).

Marco schrijft "Geloven is zeker weten dat je twijfelt." Daarmee slaat hij de spijker op zijn kop. Twijfel is een grote drijfveer voor 'audiofielen' om allerlei  z.g. tweaks te doen. Zou het nog beter kunnen? Als ik het niet doe word ik misschien niet voor vol aangezien. Als het wordt aangeprezen, dan zal het wel wat zijn. Als het veel kost dan moet het wel goed zijn. Je moet het dus maar geloven.

In de reclame zie je veel beschrijvingen die geweldig klinken, ze doen een appèl op moeilijke voor de meeste mensen onbekende begrippen, maar die voor kenners van de materie geen ruk indruk maken.
Als je twijfelt moet je geloven. Als je kennis van zaken hebt kun je beweringen op hun waarde beoordelen dan wel wetenschappelijk testen. Claims als 'ruimtelijk'en een 'streepje beter' zijn op zijn minst erg subjectief. Het is zeker mogelijk dat iemand iets als beter ervaart, maar vaak is de wens de vader van de gedachte (autosuggestie). Immers als je veel geld hebt betaald, dan moet het ook beter klinken. En de psychologie speelt de mens vaal parten.

Wat moeten we met deze tests? Gewoon, leuk om over te oh'en en te lachen.
Maar vooral je niet kwaad maken. Dat is het niet waard.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Citaat van: scanspeakman op december 06, 2010, 10:01:06
Meest briljante van de recensie vind ik nog wel dat de gehele eerste pagina wordt volgeschreven met een beschrijving van hoe het apparaat eruit ziet. Volgens mij weet je genoeg als je het plaatje ziet.

"Daardoor, en doordat het handvat slanker is dan dat van zijn voorganger, ligt hij iets beter in de hand en iets eenvoudiger te bedienen."

Het klinkt bijna als de betere genotsstaaf voor al uw damesplezier......

Scanspeakman

Nee heb hem uitgeprobeerd doet zeer met inbrengen  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Een hoop dingen worden vaak als automatisme bijvoorbaat al als onzin afgedaan .

Je kunt pas een oordeel over iets geven wanneer je eerst de moeite hebt genomen om het uit te testen .
Doe je dat niet dan moet je niet ordelen , simpel zat .

Dit heeft niet direct te maken met die fohn wat ik nu zeg maar met tweaks in het algemeen .

Dat wil niet zeggen dat ik die fohn zelf wel interesant vind , zelf heb ik ook mijn twijfels .
Maar het als onzin afdoen , ik dacht het dus niet omdat ik het immers persoonlijk niet heb uitgetest .



Groeten  EDWIN  B