De Fohn

Gestart door jwx, december 05, 2010, 08:50:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: HiFi gek op december 06, 2010, 17:47:37
Een hoop dingen worden vaak als automatisme bijvoorbaat al als onzin afgedaan .

Je kunt pas een oordeel over iets geven wanneer je eerst de moeite hebt genomen om het uit te testen .
Doe je dat niet dan moet je niet ordelen , simpel zat .

Dit heeft niet direct te maken met die fohn wat ik nu zeg maar met tweaks in het algemeen .

Dat wil niet zeggen dat ik die fohn zelf wel interesant vind , zelf heb ik ook mijn twijfels .
Maar het als onzin afdoen , ik dacht het dus niet omdat ik het immers persoonlijk niet heb uitgetest .



Groeten  EDWIN  B
Niet alles kun je als onzin afdoen, maar dit komt wel heel dichtbij, als het niet al onzin is, mijn inziens.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

vielzweck

Hifigek schreef:

Een hoop dingen worden vaak als automatisme bijvoorbaat al als onzin afgedaan.

Je kunt pas een oordeel over iets geven wanneer je eerst de moeite hebt genomen om het uit te testen .
Doe je dat niet dan moet je niet oordelen , simpel zat
.



Ik ben dat niet met je eens, er zijn genoeg dingen waarmee je geconfronteerd en waar je een onderbouwde mening over kunt geven zonder iets zelf getest te hebben.

Ik zal een sprekend voorbeeld geven buiten de audiowereld om:

Ik weet dat ik nooit de autobaan moet oplopen als op 15 meter afstand een vrachtwagen met 100 km aankomt.
Ik heb dat nooit getest maar uit deelervaringen bijv keihard tegen een lantaarnpaal aanlopen weet ik dat een botsing pijn kan doen (En die lantaarnpaal stond notabe stil)

Enfin je weet weet ik bedoel.

Even terug naar het audiowereldje. Ik neem wat ik hoor niet zo serieus, ik mag er graag over  nadenken maar mijn oren zijn niet altijd beslissend in mijn oordeel over wat ik hoor. Horen is voor mij een psychoaccoustisch gebeuren waar mijn gedachten dan ook nog graag een woordje meespreken. En mijn gevoel als het aangebracht is van de muziek te genieten
Maar ja zo luister ik en ik vind het interessant als anderen het anders doen.



Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

JohnWx

Wie dit soort dingen op de markt brengt wil maar 1 ding




Wil hij dat niet dan tegen kostprijs leveren maar dat gebeurt nooit oftewel zie bovenstaande foto

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

211

#18
...
Zolang je maar geniet....

Mexicaanse Hond

Een lp die door gebruik van een föhn als het ware een meer analoog karakter krijgt.  :schater:

HiFi gek

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 07, 2010, 13:20:23
Een lp die door gebruik van een föhn als het ware een meer analoog karakter krijgt.  :schater:


Dat is een steengoede zet van jou , geweldig  :schater:



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: Maurice op december 06, 2010, 18:35:05
Niet alles kun je als onzin afdoen, maar dit komt wel heel dichtbij, als het niet al onzin is, mijn inziens.


Natuurlijk Maurice , ik neem dit ook niet echt serieus en zal er ook geen seconde aan denken om zo'n ding te kopen .
En zeker niet gezien de belachelijke prijs , de Fohn van je vrouw zit echt niet veel anders in elkaar en die kost hoogstens 25 euro denk ik .
Het probleem is hier weer vooral dat het audio gerelateerd is , en daar wordt helaas ook de prijs op afgestemd .
Kon je zo'n gelijkwaardig ding kopen bij Media Markt van een ander merk wat niets met High End te maken hebt dan koste hij maar enkele tientjes .

Maar zoals ik al schreef , afdoen als onzin dat doe ik niet .
Ik kan pas een eerlijk en relevand oordeel vellen als ik hem persoonlijk thuis zou uit proberen .
En dat is dus wat ik bedoel , pas op voordat je onterecht en onbewust een verkeerd oordeel geeft over wat voor tweak dan ook .

Eerst persoonlijk testen en dan met je oordeel komen en niet eerder .




Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Nee heb je gelijk in Edwin

Maar als ik van de zomer ga schaatsen hier op de ijsbaan weet ik nu al wat er gebeurt als ik op het ijs stap  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op december 07, 2010, 14:48:58
Nee heb je gelijk in Edwin

Maar als ik van de zomer ga schaatsen hier op de ijsbaan weet ik nu al wat er gebeurt als ik op het ijs stap  :angel:

Ligt eraan of je op buiten of binnen gaat.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 07, 2010, 15:09:29
Ligt eraan of je op buiten of binnen gaat.

hier = Baarn  :angel:

We heten vorstelijk Baarn maar we hebben nog geen overdekte ijsbaan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Maar je kunt in Baarn blijkbaar wel op ijs stappen in de zomer.  :-D

HiFi gek

Je kunt het ijs ook zomatig tweaken dat je er niet meer doorheen zakt .

Wil je weer dat het ijs verdwijnt omdat je het schaatsen inmiddels spoeg zat bent , dan heb ik daar ook nog even een simpele oplossing voor bedacht .
Koop een FOHN en zet hem zo warm mogelijk en ga de gehele ijsbaan ermee af , gegarandeerd succes .

Zo zie je maar weer , een FOHN kan voor meerdere doeleinden interessant zijn  :yes:


Zo , nu weer genoeg gefohnd voor voorlopig  HB .
Ik moet trouwens eerst nog even mijn haar droog fohnen , kom net uit de douche .   



                                                                           byebye

               *
               *
Groeten  eTwin  B

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op december 07, 2010, 22:19:22
Je kunt het ijs ook zomatig tweaken dat je er niet meer doorheen zakt .

Wil je weer dat het ijs verdwijnt omdat je het schaatsen inmiddels spoeg zat bent , dan heb ik daar ook nog even een simpele oplossing voor bedacht .
Koop een FOHN en zet hem zo warm mogelijk en ga de gehele ijsbaan ermee af , gegarandeerd succes .

Zo zie je maar weer , een FOHN kan voor meerdere doeleinden interessant zijn  :yes:


Zo , nu weer genoeg gefohnd voor voorlopig  HB .
Ik moet trouwens eerst nog even mijn haar droog fohnen , kom net uit de douche .   



                                                                           byebye

               *
               *
Groeten  eTwin  B


Je hebt me gezien Edwin in Houten zo hard heeft het nog niet gevroren :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Citaat van: jwx op december 07, 2010, 23:09:02

Je hebt me gezien Edwin in Houten zo hard heeft het nog niet gevroren :schater:

Ja dat weet ik , maar helaas hoorde ik pas een paar dagen later van Fritz dat jij JWX was .
Wie was ook al weer dat andere forumlid ?


Groeten  EDWIN  B

Mexicaanse Hond

Citaat van: HiFi gek op december 08, 2010, 11:02:53
Wie was ook al weer dat andere forumlid ?
Groeten  EDWIN  B
Dat was ik, zei de gek.  :-)