oi,
quote van scanspeakman;
''Alles waarbij je binnen 10 seconden denkt "wat een lekker fris hoog" of "wat een lekker vol laag" moet je niet hebben. Garantie voor luistermoeheid en soms zelf hoofdpijn na een uur. Maar is wel waar veel fabrikanten op "voicen"; anders valt je speaker (of versterker) niet op in die batterij speakers bij de mediamarkt waar je met zo'n speaker-schakelpaneel gemiddeld 10 seconden naar een luidspreker luistert''.
einde quote
Wat scanspeakman man hier boven beschrijft, kan ik het helemaal mee eens zijn ( en ook door eigen ervaring)
Vroeger kon een speaker syteem, mij in de eerste 30 minuten al zwaar onder de indruk krijgen....vaak door bepaalde eigenschappen van een merk.
BIJV een meer dan normale indrukwekkende bas of meer dan normaal dynamische drumsolo, of heel snel onder de indruk zijn van het''heldere'' in de speaker.
En wat bijkt dan vaak idd , na een paar maanden thuis irritatie en luistermoeheid, jaja eerlijkheid gebied mij te zegen dat ik vroeger ook wel eens op deze manier op mijn bek ben gegaan.
Vandaar nu de keuze ( 2e set inmiddels) voor mijn'' MC-SYSTEMS M3'' , deze speaker heeft in eerste instantie geen bijzonder laag of hoog ( hoewel ze van 28Hz tot 30.000 HZ bereik hebben).
Maar als je ze op een goede cq nette versterker aansluit ( en een mooie cdp en redelijke kabels), dan laten ze met volle overtuiging horen wat ze aangeboden krijgen..
Marco was eens bij mij op bezoek, en vroeg zich af hoe dat kon, deze ''M3'' hebben namelijk maar `1 basmid van ongeveer 18 cm en 1 dynaudio esostar tweeter.
Dit is terug te vinden in het topic luisteren bij Mars....ofzo iets.....hahaha hij dacht ook nog even, dat ik stiekum een sub had aangesloten
Nee als mensen mij vragen hoe mijn speakers klinken vindt ik nog steeds leuk ,om te antwoorden met; Mijn speakers?.....ooooooooo die klinken nergens naar