Canton Vento 890 DC icm SR6004

Gestart door still life, november 23, 2010, 13:40:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

still life

onder de noemer, het kan altijd beter..
Heb ik een mooie aanbieding voor een stel nieuwe Canton Vento 890 DC's
maar er staat ook nog een stel op dit forum te koop

Dit zijn de toppers uit de vento serie, en vento is het topsegment bij canton, net onder de reference lijn..
Deze moeten op mijn marantz SR6004 komen, en die levert 7x110W, maar kan in bi-amp geschakeld wel 220W/front kanaal leveren

de vraag is of de SR dit wel gaat kunnen trekken? en of als dit wel een mooie match zou zijn

ik kan ook speakers uit lagere series overwegen, maar als de vento's nu in de aanbieding staan, lijken die wel de beste keuze te zijn voor een upgrade..

uiteraard ga ik nog op auditie, alvorens aanschaf
maar ben alvast eens benieuwd wat we hier denken?

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

heb geen idee hoe het impedamtie verloop is van de speakers ,en hoe moeilijk ze verder aan te sturen zijn

die 7x110 w zegt niet zoveel , en bi-ampen heb je wel een dubbele eindtrap maar voeding blijft hetzelfde

Zelf denk ik dat je wel een goede stereo versterker nodig hebt voor deze mooie speakers

still life

bedankt voor de input, ziehier de vento specs:
CiteerTechniek 
Type speaker   passief
Principe   3-weg, bassreflex

Frequentiebereik   20 - 40.000 Hz
Wisselfrequentie(s)    250 / 3.000 Hz
Belastbaarheid   180 - 340 watt
Gevoeligheid   88,5 dB

Nominale impedantie   4-8 ohm
Magnetisch afgeschermd    nee
 
Drive units 
Tweeter   1x 25 mm (1") Alu-Mangan
Midrange   1x 180 mm Aluminium 
Bass   2x 200 mm Aluminium
 
Fysieke eigenschappen 
Uitvoering    zwart lak hoogglans
Afmetingen (BxHxD)   250x1120x355 mm
Gewicht    28,6 Kg

en mijn GLE's:
CiteerTechnische gegevens
Type Staande luidspreker 
Ontwerpprincipe 3-weg Basreflexsysteem 

Nom. /Muziekvermogen 150 / 320 watts
SPL (1 watt/1m) 90,5 db (1 W, 1 m)
Frequentiebereik 20...30.000 Hz
Kantelfrequentie 300 / 3.200 Hz

Woofer 2 x 200 mm, aluminium 
Midrange 1 x 180 mm, aluminium 
Tweeter 1 x 25 mm, Weefsel 
Nominale Impedantie 4...8 ohm
Afmetingen (BxHxD) 21 x 105 x 30 cm
Gewicht 19,2 kg



we zien dat het allemaal niet ze ver uit elkaar ligt inzake specs, en dat canton ook in zijn instaplijn zaken toepast uit de duurdere series..

de GLE's klinken dan ook al zeer goed, en kunnen erg laag weergeven, heb ze om die reden ook al meer uit de muur moeten zetten..
toch hebben ze een punt, waar ze afhaken, bij hogere volumes of belasting..
dan gaan we wel naar de 90db toe in de huiskamer, en zal het altijd moeilijk zijn om de glimlach te bewaren,
met gelijk welke installatie en weergave..

wie raakt hier nu in ademnood? mijn sr of de gle's, ik vermoed dat laatste..
helaas laten de gle's geen bi-amp toe

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

het is bijna altijd de versterker die in ademnood raakt ,en met die Vento,s krijg die het alleen nog maar moeilijker , je zou ook een extra eindversterker kunnen toevoegen :) zou ik in jou situatie dan ook doen aangezien je ook home cinema wil hebben met een CD 6003 erbij zou je dan een mooie sound hebben  :yes:

bi-amp is helemaal niet nodig ,gewoon een versterker die genoeg stroom kan leveren om de speakers goed te kunnen aansturen en onder controle te houden ,daar zit het geheim  :wink: de voorversterker bepaald hoe goed je geluid is

en als je echt een kritische luisteraar ben met muziek , zul je over moeten gaan op een aparte geintegreerde stereo versterker  byebye

still life

opnieuw leuke reactie  8-)

het is mijn overtuiging dat je enkel mooi geluid krijgt via deftige fronts, uiteraard is dit zo voor stereo en ik zie geen enkele reden waarom dat anders zou zijn voor surround..
daar moet je dus niet zuinig op zijn, als laatste schakel bepalen ze ook de kwaliteit van alles wat ervoor zit..

meestal krijgen receivers echter snel een sattelietsetje aangesloten, het heeft allemaal al wat gekost & tis toch maar voor een filmpje niewaar?
wel, imho kun je een receiver uit de middenklasse of hoger perfect in stereo schakelen & naast een stereo set zetten, beter zal het niet zijn, maar de receiver kan nog zoveel meer.. :wink:

back on topic:
Citeerhet is bijna altijd de versterker die in ademnood raakt
voor mij kunnen de gle's niet overweg met de sr, als die zich eens op de borst klopt
ik draai intussen al een tijdje met deze setup & het is geen clipping, het laag blijft overeind, noem het maar verzadiging?

Citeerje zou ook een extra eindversterker kunnen toevoegen  zou ik in jou situatie dan ook doen aangezien je ook home cinema wil hebben met een CD 6003 erbij zou je dan een mooie sound hebben 

dat blijft altijd een optie, inzake bekomen van mooie sound verwijs ik in de 1ste plaats naar mijn inleiding
de cd6003, zijn we elders over bezig.. :wink:

Citeerbi-amp is helemaal niet nodig ,gewoon een versterker die genoeg stroom kan leveren om de speakers goed te kunnen aansturen en onder controle te houden

net daarom hou ik bi-amp achter de hand, als het al nodig zal zijn..

Citeerals je echt een kritische luisteraar ben met muziek , zul je over moeten gaan op een aparte geintegreerde stereo versterker 

een top stereo set, opgedeeld in trappen of met buizen zal uiteraard prachtig klinken met de vento's
ik denk dat de sr ze ook kan laten zingen, en zeker tot op de hoogte die ik verlang

het moet niet knallen zodat gans de straat mag meegenieten, voor een ander doen we het niet.. :wink:







The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

#5
inmiddels is de sint hier reeds langsgeweest..met 2 zwarte pieten, die sloebers zijn hier ook achtergebleven..

een stelletje Canton Vento's 890 DC



ben ze gisteren gaan luisteren & er was nog een stel in stock, heb ze gelijk meegenomen..

na aansluiting onmiddelijk een indrukwekkend geluid, beter als in de winkel
zitten luisteren tot in de late uurtjes  HB & dan rustig laten inspelen op de tuner vannacht..

de sound : een sprankelend hoog, eeenorm midden & imposant strakke bas
de verwachtingen zijn ingelost & dus zijn we weer ff clown1
met als bonus: pure direct klinkt nu ook prima..

dit zijn blijvertjes..wsl leg ik ze nog vast met 2 touwtjes, biamp heeft enkel voordelen & het kan met de avr..
maar voorlopig spelen ze nog met de bruggen erop


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

stone


WimPeu

Zo dat ziet er mooi uit hoor. :yes: Gefeliciteerd ermee. Beste upgrade in geluid zijn altijd de speakers. Klinkt vast geweldig!! HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

#8
thx mannen..

HB lekker broeken trillen niveau  HB

mijn avr'ken houdt zich sterk, maar de vento's zijn genadeloos, een sonische geseling is mijn deel..
:-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op november 26, 2010, 14:38:17
inmiddels is de sint hier reeds langsgeweest..met 2 zwarte pieten, die sloebers zijn hier ook achtergebleven..

een stelletje Canton Vento's 890 DC



ben ze gisteren gaan luisteren & er was nog een stel in stock, heb ze gelijk meegenomen..

na aansluiting onmiddelijk een indrukwekkend geluid, beter als in de winkel
zitten luisteren tot in de late uurtjes  HB & dan rustig laten inspelen op de tuner vannacht..

de sound : een sprankelend hoog, eeenorm midden & imposant strakke bas
de verwachtingen zijn ingelost & dus zijn we weer ff clown1
met als bonus: pure direct klinkt nu ook prima..

dit zijn blijvertjes..wsl leg ik ze nog vast met 2 touwtjes, biamp heeft enkel voordelen & het kan met de avr..
maar voorlopig spelen ze nog met de bruggen erop

Biampen is het niet helemaal een soort van dat ga je niet horen denk ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

ligt eraan wat de sr doet, output/2 of x2
het zal er in elk geval niet op achteruit gaan denk ik..

de mogelijkheid alleen is...so tempting..  clown1
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

#11
Citaat van: still life op november 26, 2010, 16:08:17
ligt eraan wat de sr doet, output/2 of x2
het zal er in elk geval niet op achteruit gaan denk ik..

de mogelijkheid alleen is...so tempting..  clown1

Denk wel dat je er op achter uit gaat want je voeding moet erg op ze tenen lopen

Voor echt biampen heb je 2 losse versterkers nodig
Niet 2 in een of ze moeten echt mono opgebouwd zijn maar dat denk ik niet bij SR
Het gaat ook niet echt natuurlijk, als je logisch nadenkt met een receiver (hoe die opgebouwd) met zo een voeding
Ze moeten wat verzinnen om steeds maar weer iets nieuws te maken

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: still life op november 26, 2010, 16:08:17
ligt eraan wat de sr doet, output/2 of x2
het zal er in elk geval niet op achteruit gaan denk ik..

de mogelijkheid alleen is...so tempting..  clown1

Wat bedoel je met:


output/2 of x2
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

#13
Staat zelfs in de handleiding van je speakers als het goed is
Nou als meneer Canton het zegt  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Gefeliciteerd met je aankoop.  pompom
Veel luister plezier.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.