Canton Vento 890 DC icm SR6004

Gestart door still life, november 23, 2010, 13:40:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

still life

thx, had ze liever kado gekregen,
maar de beste cadeau's koop je meestal zelf.. :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

#16
Citaat van: jwx op november 26, 2010, 16:17:54
Wat bedoel je met:


output/2 of x2

wel, of hij halveert ( 2x 55) of effectief 2x 110W levert in 8ohm
wordt in elk geval uitgeprobeerd, maar voor na het weekend, moet ook nog wat werken..

wat bi-amp betreft met de sr, is het gewoon de main naar HF op de speakers & de backs naar de LF (bas)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op november 27, 2010, 10:27:20
wel, of hij halveert ( 2x 55) of effectief 2x 110W levert in 8ohm
wordt in elk geval uitgeprobeerd, maar voor na het weekend, moet ook nog wat werken..

wat bi-amp betreft met de sr, is het gewoon de main naar HF op de speakers & de backs naar de LF (bas)

Dat is geen bi ampen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

#18
Kijk is op pagina 14 van je handleiding van je speakers 

Het is meer een speaker output om een andere kamer mee te verzien van geluid of zoiets

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

volgens de manual:
CiteerCONNECTING FOR SPEAKER C USE
(BI-AMP CONNECTION)
A bi-amp connection is possible with speakers that have two sets of
inputs (for treble and bass).
This allows you to drive the treble and bass units with separate channel
amps, which enables better sound quality.

met het schakelaartje achteraan (speaker c) wordt het back kanaal omgeschakeld als 2de versterker voor je fronts,
die moet je wel op de LF sectie aansluiten voor het correcte stereo beeld..

maar ik snap je wel,
pure bi-amp is 2 aparte versterkers/toestellen, met aparte voedingen
hier leg je gewoon een 2de eindtrap bij, die op dezelfde voeding draait

ik ben benieuwd wat het zal opleveren...
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op november 27, 2010, 12:06:46
volgens de manual:
met het schakelaartje achteraan (speaker c) wordt het back kanaal omgeschakeld als 2de versterker voor je fronts,
die moet je wel op de LF sectie aansluiten voor het correcte stereo beeld..

maar ik snap je wel,
pure bi-amp is 2 aparte versterkers/toestellen, met aparte voedingen
hier leg je gewoon een 2de eindtrap bij, die op dezelfde voeding draait

ik ben benieuwd wat het zal opleveren...


Wel snel melden ben wel benieuwd hoe of wat het doet, maar las dat je moet werken helaas
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

doen we maandag wel weer..
alles ligt in feite klaar, had boven op de oude fronts, nog heights staan

moet gewoon de bruggen verwijderen & die kabels in de LF proppen,
en achter op de sr de heights naar de backs versteken + schakelaartje omzetten..

zo ben ik de heights wel kwijt en wordt het 'maar' 5.0,
maar die heights offer ik graag op als de vento's daarvan kunnen profiteren..
en dan enkel nog lekker de broek laten trillen.. :wink:

mijn oude GLE fronts zal ik recycleren als sides.. 8-)
zit ik enkel nog met de center als small

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

211

#22
...
Zolang je maar geniet....

Marantz 81

Gefeliciteerd  pompom erg mooie speakers geniet ervan  hello

en speakers zijn zeker de beste upgrade en mooie is ook dat je nog flinkt kunt upgraden met je versterking en dan komen ze pas echt tot leven  shutup :wink: :yes: byebye

still life

thx guys..

Citaat van: 211 op november 27, 2010, 15:12:10
Van harte, het zijn hele mooie luidsprekers, in het prijssegment nog steeds mijn absolute voorkeur..... Heel veel luisterplezier....

de jouwe hadden hier ook kunnen staan, maar dat wou ff niet opschieten.. :wink:


Citaat van: Marantz 81 op november 27, 2010, 18:27:12
Gefeliciteerd  pompom erg mooie speakers geniet ervan  hello

en speakers zijn zeker de beste upgrade en mooie is ook dat je nog flinkt kunt upgraden met je versterking en dan komen ze pas echt tot leven  shutup :wink: :yes: byebye

leuk om mijn overtuiging bevestigd te zien, en tis nou al redelijk levendig.. pompom
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

Citaat van: jwx op november 27, 2010, 12:15:35

Wel snel melden ben wel benieuwd hoe of wat het doet, maar las dat je moet werken helaas

zo, vandaag het vooropgestelde uitgevoerd, oftewel de vento's in bi-amp geschakeld
wijl het veranderen, meteen ook de oude fronts als sides ingeschakeld

naar mijn gevoel heeft de sr het nu makkelijker, of rolt het gewoon beter uit de vento's
die kunnen wel wat power slikken, en bij dynamische weergaves op volume meen ik onderscheid tov vroeger te horen

vooral het laag lijkt nu nog strakker, met meer reserve of nog meer controle
ook in het hoog bespeur ik meer detail, of scheiding van instrumenten,
je moet niet analytisch zitten luisteren om 1 instrument te volgen, het lijkt vanzelf te gaan..

ook snel een actieprent in de dvd geploft want in surround kun je op volume gemene basuithalen te verduren krijgen, ook hier blijft het laag perfect onder controle

helaas valt een slechte opname nu ook nog meer door de mand, maar dat kunnen we nog enigzins redden met de eq..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

mooi dat je zo tevreden bent  :yes:

veel luister/kijk plezier  byebye

erwin b

zijn mooie luidsprekers de vento s heb een lange tijd geleden verschillende typen luidsprekers gehoord van die prijs klasse maar wat me op viel is dat de vento s werkelijk zo goed als alle soorten muziek op klink dat andere die andere niet met dat soort muziek klonken die leuk en andere soort muziek weer andere maar op de vento s klonk alles mooi zelf ben ik gegaan voor de karat s heb de 795 dc vind het persoonlijk erg mooi model maar mij werd ook verteld dat ik ze moest aan sluiten zoals al eerder werd verteld op deze forum de back op c speakers zetten en uiteindelijk ze aansluiten op de a en c werk perfect
marantz av7005
marantz mm7055
marantz sa7003
marantz bd5004
canton karat 795 dc
canton karat 755
canton karat as750
canton karat 720