Streaming voor en tegens

Gestart door WimPeu, november 15, 2010, 09:19:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

ik blij dat ik smiley's gebruik  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

#121
Citaat van: Maurice op november 27, 2011, 22:03:24
Citaat van: Zoldar op november 27, 2011, 22:01:29
ik ben hier niet mee begonnen  HLP  :angel:
Ik heb ook wijselijk mijn mond gehouden  :angel: :zzz:
stupid Wie dan wel? :angel: byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

niemand natuurlijk  :angel: anders krijg je dit.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

211

Citaat van: lemon op november 26, 2011, 12:57:36

Wie streamt heeft als ie zijn cd goed kopieert met behulp van een Exact Audio Copy programma een veel betere geluidsbron dan je met je originele cd op een goede speler kunt krijgen. Immers zo'n programma vergelijkt de kopie die het maakt met gegevens over de juistheid van het audiofile op internet.

Dat betekent dat streamers al een stapje voor hebben op cd spelers. De cd-speler die dergelijke gegevens over de juistheid van het audiofile zoals het door de speler wordt gelezen op internet vergelijkt ben ik nog niet tegengekomen.

Dus kun je door te streamen gebruik maken van een betere kopie, die je met je cd speler niet tot je beschikking hebt.

Wat een baarlijke onzin... Je hebt op zijn best een exacte kopie van je originele CD op je harde schijf. niet meer en niet minder. De broninformatie is dus identiek, de keten bepaald dan de afspeelkwaliteit. Ik zie niet in waarom streamers dan een stapje voor hebben..

met vriendelijke groet, ralf
(Groot fan van de Squeezebox en een losse CD speler...)
Zolang je maar geniet....

JohnWx

Citaat van: 211 op december 01, 2011, 00:39:45
Citaat van: lemon op november 26, 2011, 12:57:36

Wie streamt heeft als ie zijn cd goed kopieert met behulp van een Exact Audio Copy programma een veel betere geluidsbron dan je met je originele cd op een goede speler kunt krijgen. Immers zo'n programma vergelijkt de kopie die het maakt met gegevens over de juistheid van het audiofile op internet.

Dat betekent dat streamers al een stapje voor hebben op cd spelers. De cd-speler die dergelijke gegevens over de juistheid van het audiofile zoals het door de speler wordt gelezen op internet vergelijkt ben ik nog niet tegengekomen.

Dus kun je door te streamen gebruik maken van een betere kopie, die je met je cd speler niet tot je beschikking hebt.

Wat een baarlijke onzin... Je hebt op zijn best een exacte kopie van je originele CD op je harde schijf. niet meer en niet minder. De broninformatie is dus identiek, de keten bepaald dan de afspeelkwaliteit. Ik zie niet in waarom streamers dan een stapje voor hebben..

met vriendelijke groet, ralf
(Groot fan van de Squeezebox en een losse CD speler...)

tis een tweak ?

dus eerst kopieren en dan weer branden en dat steeds herhalen tot het oneindige of sla ik dan de plank mis  shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gentleman

zit te twijfelen over een NA7004 of een Sonos concert.

Echter een vraag over Airplay. In beide gevallen zal er een Airport Express tussen geplaatst moeten worden. Gaat er dan niet behoorlijk wat kwaliteit verloren?

pameijer

Citaat van: Gentleman op december 01, 2011, 11:20:50
zit te twijfelen over een NA7004 of een Sonos concert.

Echter een vraag over Airplay. In beide gevallen zal er een Airport Express tussen geplaatst moeten worden. Gaat er dan niet behoorlijk wat kwaliteit verloren?
De NA7004 heeft Airplay ingebouwd, dus je hebt geen Airport Express nodig! Kan die mooi naar de slaapkamer  :-D
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

WimPeu

Noob vraagjes: Wat is Airplay en en wat is een Airport Express?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pameijer

Citaat van: 211 op december 01, 2011, 00:39:45
Citaat van: lemon op november 26, 2011, 12:57:36

Wie streamt heeft als ie zijn cd goed kopieert met behulp van een Exact Audio Copy programma een veel betere geluidsbron dan je met je originele cd op een goede speler kunt krijgen. Immers zo'n programma vergelijkt de kopie die het maakt met gegevens over de juistheid van het audiofile op internet.

Dat betekent dat streamers al een stapje voor hebben op cd spelers. De cd-speler die dergelijke gegevens over de juistheid van het audiofile zoals het door de speler wordt gelezen op internet vergelijkt ben ik nog niet tegengekomen.

Dus kun je door te streamen gebruik maken van een betere kopie, die je met je cd speler niet tot je beschikking hebt.

Wat een baarlijke onzin... Je hebt op zijn best een exacte kopie van je originele CD op je harde schijf. niet meer en niet minder. De broninformatie is dus identiek, de keten bepaald dan de afspeelkwaliteit. Ik zie niet in waarom streamers dan een stapje voor hebben..

met vriendelijke groet, ralf
(Groot fan van de Squeezebox en een losse CD speler...)

Die onzin baart minder lijken dan je denkt Ralf! Een CD wordt gemaakt volgens de RedBook specs, met daarin een boel foutcorrectie die nodig is als je digitaal bezig bent. In de praktijk wordt bijna geen enkele CD compleet foutloos door het loopwerk gelezen en moet de EC (error-correction, als ik Engels gebruik kom ik geloofwaardiger over  8-) ) aan de slag. Sommige CD's kunnen door krassen, vette kindervingers, warmteverschillen, blootstelling aan de zon, slechte persing etc. etc. dermate veel vragen v.d. foutcorrectie dat dit ten koste gaat van de jitter (een 1 blijft een 1 en een 0 blijft een 0, maar ze moeten wel op tijd gelezen kunnen worden, vergelijk het met een LP die te langzaam draait). Een programma als EAC, of dBPoweramp, doen die foutcorrectie beter dan een CD-speler, want ze hebben meer tijd en kunnen de rip vergelijken met een online database. Je krijgt door rippen dus zeker wel een "betere kopie" dan het origineel!

Maar, als de enen en de nullen gewoon binnen het bufferframe aankomen bij de DAC klinkt alles gewoon hetzelfde. Sommige DAC's doen aan reclocken, dan ben je helemaal gauw klaar. Wel is er natuurlijk verschil tussen de DAC van een CD-speler en die van een streamingdevice, die verschillen kun je horen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pameijer

Citaat van: WimPeu op december 01, 2011, 17:38:27
Noob vraagjes: Wat is Airplay en en wat is een Airport Express?
Met Airplay kun je deuntjes vanaf je iDevice draadloos naar je hifiset sturen. 't Is van Appel, dus echt heel hip  8-) . Een Airport Express is ook van Appel, en kan die draadloze deuntjes omzetten in een muziekdeuntje door de RCA of door een glasvezeltje (optisch). Een Airport Express kan nog veel meer: draadloos netwerk uitbreiden of opzetten of omzetten in bedraad, printer aansluiten. En dat voor maar €89, één van de weinig Appeldingetjes die echt goedkoop zijn. Ik heb er zelf ook 1, en ben dus ook heel hip.  :mrgreen:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

WimPeu

Dus met Airplay kun je je mp3tje van je telefoon op je stereo draadloos doen..en de express is een router met squeezebox functie...rare jongens bij Apple.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op november 28, 2011, 17:32:06
niemand natuurlijk  :angel: anders krijg je dit.


De pauselijke inquiesitie moest er naar kijken!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Citaat van: Cornelis1921 op december 01, 2011, 19:59:53
Citaat van: Zoldar op november 28, 2011, 17:32:06
niemand natuurlijk  :angel: anders krijg je dit.


De pauselijke inquiesitie moest er naar kijken!

Die hebben het veel te druk op wereld-aidsdag! 

:evil:  :evil:  :evil: :evil:  :evil:  :evil: :evil:  :evil:  :evil: :evil:  :evil:  :evil: :evil:  :evil:  :evil: :evil:  :evil:  :evil: :evil:  :evil:  :evil: :evil:  :evil:  :evil: :evil:  :evil:  :evil: :evil:  :evil:  :evil: :evil:  :evil:  :evil:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Gentleman

Citaat van: pameijer op december 01, 2011, 17:31:01
Citaat van: Gentleman op december 01, 2011, 11:20:50
zit te twijfelen over een NA7004 of een Sonos concert.

Echter een vraag over Airplay. In beide gevallen zal er een Airport Express tussen geplaatst moeten worden. Gaat er dan niet behoorlijk wat kwaliteit verloren?
De NA7004 heeft Airplay ingebouwd, dus je hebt geen Airport Express nodig! Kan die mooi naar de slaapkamer  :-D

Oooohhhh. Punt voor de NA7004