NA7004 bevindingen

Gestart door ronrhe, oktober 24, 2010, 21:45:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xplod

In de review spreken ze ook over digital-out aansluiten ....
CiteerListening to the unit through its analogue connection gives results that often seem warm and gentle in character, although rather inconsistent, varying from one album to another. Some appear shouty and unrefined by contrast. Bass, though, seems stodgy and overblown.

The cure for these ills is bypassing the analogue outputs and feeding a digital signal straight to a DAC. The presentation immediately improves dramatically – the NA7004 becoming far more even-handed in the way it presents tracks and is more consistently balanced across all its inputs.

Naar een externe DAC ... vreemd ... de DAC in de NA7004 zou toch ook al héél goed moeten zijn toch ...  :?
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

WimPeu

 stupid

Vreemd want de DAC in de NA schijnt de zelfde te zijn als in de KI Pearl lite. Op papier zou die chiquer moeten zijn dan die in je SR..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Xplod

Citaat van: WimPeu op augustus 07, 2011, 23:55:57
stupid

Vreemd want de DAC in de NA schijnt de zelfde te zijn als in de KI Pearl lite. Op papier zou die chiquer moeten zijn dan die in je SR..

Dacht ik ook ...
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

JohnWx

als het een UK test was vreemde mensen die engelsen


was het een Franse test idem


en uit de Usa net zo
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Citaat van: WimPeu op augustus 07, 2011, 23:48:08
Probeer het en vertel het ons maar...

Citaat van: i2Paq op augustus 07, 2011, 23:47:12
Ik heb de mijne analoog aangesloten op de PM7004.

Wat was de andere optie in jouw geval dan?

Geen  :schater:

Mijn PM7004 heeft alleen analoog.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Xplod

#50
Joepie  pompom
De NA7004 is aangekomen.
Wat een leuk ding zeg  :kwijl:

Ik heb al meteen een vraagje:

Bij het afspelen van albums vanaf mijn WD NAS merk ik dat de NA de nummers niet afspeelt in de album-volgorde maar eerder alfabetisch.
Nochthans staat alles mooi in foldertjes en hou ik de volgende nummering aan;
01 - titel 1
02 - titel 2
03 - titel 3
..... enz.

Hoe los ik dit op  :?

edit:
nu snap ik er niks meer van  frusty
FLAC album van Agnes Obel met de nummering zoals hierboven vermeld ---> N.OK
de nummers worden alfabetisch afgespeeld.
FLAC album van Dire Straits, zelfde nummering en die speelt wel in de juiste volgorde af. Ook zie ik op de display van de NA de nummering 01 - , 02 - ... enz. bij ieder nummer voorafgaan.

Ik snap het effe niet goed. Duidelijk iets met de Western Digital My Book Live NAS  :roll:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

i2Paq

Bij mij speelt hij van de QNap 209 II alles op de volgorde af zoals deze in de map staat.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Xplod

Net ontdekt dat ik mijn iPhone 3G met de NA7004 remote kan bedienen ... handig  :yes:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

JohnWx

Citaat van: Xplod op augustus 12, 2011, 13:08:31
Net ontdekt dat ik mijn iPhone 3G met de NA7004 remote kan bedienen ... handig  :yes:

is niet handig is cool  8-) hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xplod

De FM tuner in de NA7004 vind ik wel wat minder dan de FM tuner in mijn SR5004  :no:
But who cares  :eerie:
DAB aan de andere zijde, dat speelt zuiver zeg, en met een ferme portie dynamiek  HB
Internetradio klinkt ook geweldig.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Xplod

Citaat van: i2Paq op augustus 11, 2011, 17:53:19
Bij mij speelt hij van de QNap 209 II alles op de volgorde af zoals deze in de map staat.

Blijkbaar loopt het hier enkel fout als ik via Twonkey Server / Music / Folder / zo naar de artiest ga en dan het gewenste album selecteer, .... en dan nog niet eens altijd zoals ik al eerder heb vermeld.

Ga ik rechtstreeks op Album zoeken, en dus niet op Folder, ... het album selecteer .... niks aan de hand, de trackorder wordt gerespecteerd, tot nu toe altijd.

grrrr  frusty
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Audiotic

Citaat van: Xplod op augustus 11, 2011, 15:44:17
Joepie  pompom
De NA7004 is aangekomen.
Wat een leuk ding zeg  :kwijl:

Ik heb al meteen een vraagje:

Bij het afspelen van albums vanaf mijn WD NAS merk ik dat de NA de nummers niet afspeelt in de album-volgorde maar eerder alfabetisch.
Nochthans staat alles mooi in foldertjes en hou ik de volgende nummering aan;
01 - titel 1
02 - titel 2
03 - titel 3
..... enz.

Hoe los ik dit op  :?

edit:
nu snap ik er niks meer van  frusty
FLAC album van Agnes Obel met de nummering zoals hierboven vermeld ---> N.OK
de nummers worden alfabetisch afgespeeld.
FLAC album van Dire Straits, zelfde nummering en die speelt wel in de juiste volgorde af. Ook zie ik op de display van de NA de nummering 01 - , 02 - ... enz. bij ieder nummer voorafgaan.

Ik snap het effe niet goed. Duidelijk iets met de Western Digital My Book Live NAS  :roll:
Hmm, je files hebben dus de naam 03 -titel 1.flac enzovoorts, neem ik aan. Maar als je in de tags kijkt, met een tageditor*, hoe heten ze dan, gewoon titel 1, zonder nummer ervoor en .flac erachter? Want dan is dat het probleem. Bij je Dire Straits album zeggen de tag-titels waarschijnlijk wel 01 - titel 1.

Kijk maar even.

*: weet niet of je Mac of PC/windows gebruiker bent. Voor beide bestaan tageditors, bijv. EasyTAG voor windows & linux, of Tag, voor Mac.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

i2Paq

Citaat van: Xplod op augustus 12, 2011, 23:49:54

Blijkbaar loopt het hier enkel fout als ik via Twonkey Server / Music / Folder / zo naar de artiest ga en dan het gewenste album selecteer, .... en dan nog niet eens altijd zoals ik al eerder heb vermeld.

Ga ik rechtstreeks op Album zoeken, en dus niet op Folder, ... het album selecteer .... niks aan de hand, de trackorder wordt gerespecteerd, tot nu toe altijd.

grrrr  frusty

Hmm, op mijn QNap draait ook Twonky, en ik browse ook op die manier naar mijn muziek toe  :?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Xplod

Bedankt Audiotic ...
dank zei jouw hint ben ik erachter gekomen wat er scheelt  :yes:

Als ik mijn FLAC folder op mijn NAS bekijk met mijn laptop, dan staan alle nummers mooi in track order met 01 - , 02 - , ... ervoor.

Wat blijkt nu ....
als ik met Mp3tag mijn audiotracks bekijk, bvb. die dus van Agnes Obel, dan blijken bovenstaande in de kolom "bestandsnamen" te staan en verder, in een andere kolom staat er ook nog eens de "Titel"
Staat er nu net in de titel nu géén 01 - , 02 - , enz.... voor bij die van Agnes Obel en bij die van Dire Straits dus wel !
Ik heb dus de titels, niet de bestandsnamen dus, gewijzigd met Mp3tag, er een nummering voorgezet en ... voila ... zo verschijnt het dan ook op de NA  pompom


Wat blijkt dus idd,
als je met de NA7004 via folder naar je album wil, dan gaat ie dan steeds op Titel gaan sorteren en niet op bestandsnaam. Als de nummering in de titel
géén 01 - , 02 - , ... bevat, dan loopt het fout.
Een groot verschil dus waar je dus makkelijk over heen kijkt. Bestandsnaam en Titel zijn dus voor de NA totaal verschillende dingen

Vreemd is wel dat als je zuiver op "Album" gaat zoeken en niet op "Folder", de tracks wel steeds in track order worden afgespeeld.
Als iemand daar een uitleg voor heeft .....
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

rexp

Heb je geen aparte kolom met tracknummer? Die maakt namelijk wel deel uit van de MP3 metadata.