NA7004 bevindingen

Gestart door ronrhe, oktober 24, 2010, 21:45:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

d1k



Citaat van: ronrhe op oktober 26, 2010, 00:30:56
Ja ik was er zaterdag. Heb diverse zaken kunnen horen zoals op cd als ook op plaat.
Plaat klonk natuurlijker op de een of andere manier klinkt het gewoon aangenamer.

Ik heb vanavond wat tests gedaan met Flac en WAV via NAS en USB.
Tussen Flac en WAV was er volgens mijn oren zo goed als geen verschil te horen.
Tussen de NAS en de USB meende ik wel een verschil te horen in het voordeel van de USB.
Maar dat kan heel goed bedrog zijn omdat een directe vergelijking niet mogelijk is. Het duurt enige tijd om van de ene bron naar de andere te gaan en het juiste nummer te selecteren.

Ik zie dat een aantal van jullie FLAC spelen via het netwerk. Ik krijg dit niet voor elkaar.

Niet via de NAS maar ook niet via de gedeelde mappen op mijn pc. De NA7004 laat de muziek niet zien. ga ik op map niveau zoeken op de nas, dan zie ik wel de mappen, maar ga ik erin dan zijn deze volgens de NA7004 leeg. Kijk in de PC op map niveau, dan laat hij zelfs de mappen met flac inhoud niet eens zien.

Voor mij 1 groot ?.

Via usb speelt hij wel FLAC.

Flac_Streamer

Ik heb de SR7005 en heb precies hetzelfde probleem.

Stream via Sonos ZP90 flac en mp3 vanaf Freecom  Network Drive --> optisch naar SR7005 : OK

Met SR7005 direct op Freecom  Network Drive krijg ik mp3's en WAV te zien, maar geen FLAC?

Heb geen idee wat er mis is...

Deaddust

Beste Mensen,

Momenteel gebruik ik zelf een PlayonHD om mijn muziek (FLAC) te streamen naar mijn SR5003 maar ik merk toch dat de kwaliteit het niet haalt bij een goede cd.

Kunnen jullie misschien mij vertellen of het dan verstandig is wanneer je meer eisen stelt aan je geluid of het slim is een dergelijk apparaat als de NA7004 te kopen?

En zijn er mensen die me al iets meer over hun goede/slechte ervaringen kunnen vertellen?

Groeten Mark

Xplod

Vreemd eigenlijk allemaal  :-o
Ik ben net van al die mp3 en FLAC toestanden aan het terugkeren en mij weer van mijn meest geliefde muziek CD's aan het aanschaffen.
Niet allemaal .... maar toch die dingen die ik .... laat ons zeggen ... koester  :angel:

Ben ik geinterresseerd in een bepaald stukje muziek of album .... dan tracht ik de FLAC's ervan te pakken te krijgen om daarna er eventueel de CD van aan te schaffen want een CD klinkt in mijn oren sowieso het beste.

Ik luister met een CD6003 analoog aangesloten op mijn SR5004.
Ik heb er wel nog een paar Rothwell attenuators tussen zitten om te voorkomen dat de peak-indicator op de SR steeds aangaat, een teken dat de ingang overstuurd wordt.

Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

DoctorJacoby

Ik ben heel tevreden over kwaliteit van de dac in m'n KI Pearl Lite (in combinatie met laptop en kimber usb kabel). Kwaliteit is zeker niet slechter. Normaal gezien heeft deze NA7004 toch dezelfde dac? Heb je al eens hi res files getest (vb. Band on The Run van op HDtracks?)

M'n lievelingscd's en super audio cd's speel ik nog steeds op de ouderwetse wijze.

CD's waar ik maar 1 of 2 losse tracks wil van horen beluister ik via de pc in Flac, om niet constant te moeten wisselen.

ronrhe

FLAC speelt prima via een NAS.
Maar je moet op de NAS wel instellen dat hij DLNA moet gebruiken.
Dit is gekoppeld aan een aantal vaste directories.
Muziek hoort in de directorie : Music te staan.
Zetje het ergens anders dan gaat de Marantz het nooit vinden.


Radiant

#21
Citaat van: Curly op november 01, 2010, 20:13:08
Gelukkig was er vanmorgen een firmware update beschikbaar voor de na7004 en was er vandaag in de appstore een update beschikbaar voor de wizzapp die m geschikt maakt voor de na7004.

Hoe krijg je verbinding ?! Bij mij wil het niet lukken. Op de Ipod Touch zie ik alleen de functie "demo".

Edit: al gelukt. :)

denieuwkomer

#22
hallo iedereen, ik ben nieuw hier en zal me dus even voorstellen.
Ik (Kevin), ben 17 jaar en sinds een jaartje into hifi.

Nu even de situatie
Mijn muziek in mp3 en flac bestand, foto's en gedownloade films heb ik op een externe schijf staan. Het doel is nu om dit op een zo mooi mogelijke manier te weergeven (in stereo, eventueel later met subwoofer, dus geen 5.1)voor rond de 1000 euro. (tv hoeft nog niet)

Ik wil waarschijnlijk een ipad 2 kopen om daar de alles op te zetten behalve de films (i pad heeft niet genoeg geheugen), zodat ik er lekker doorheen kan scrollen en de ipad2 zelf is natuurlijk ook een fancy ding.

Ik heb een tijdje geleden een set speakers gekocht (acoustic energy aelite 2)




Nu ben ik opzoek naar de andere componenten (versterker en bron).

-De versterker kan ik kort over zijn, na veel op het internet te hebben gezocht (ik ben iemand die wekenlang op het internet zit te speuren naar reviews en forums) kwam ik uit op de marantz pm6003. Ik moet hem nog beluisteren met mijn eigen speakers, maar een grote kans dat dit hem wordt.

-Als bron wou ik bijna de marantz CD6003 kopen, maar toen kwam de meer op toekomst gerichte marantz na7004 voorbij wat mij toch meer aanspreekt.




Nu dus even concreet wat vragen over de na7004 en de Ipad2:

1. Ik wil mijn externe schijf en de ipad tegelijk aan de na7004 koppelen . Kan ik dan met mijn ipad al mijn bestanden op de externe schijf zien (dus inclusief de gedownloade films)?
Dit kan je doen door gebruik te maken van de wizz-app, die nu wel redelijk soepel werkt vergeleken met toen de wizz-app net uitkwam?
Dit wordt allemaal afgespeeld door de na7004, dus dan hoef ik me niet aan de gelimiteerde afspeelmogelijkheden van de ipad (itunes) te houden? Dus Flac kan dan sowiezo WEL worden afgespeeld en
films NIET?

2. Kan de ipad op de een of andere manier flac bestanden ongecomprimeert afspelen in itunes? Of kan ik flac bestanden alleen maar met mijn ipad vanaf de externe schijf afspelen? (met behulp van de wizz app)

3. Hier een stelling, als deze niet klopt graag verbeteren: Als ik de ipad aan de na7004 en pm6003 aansluit, dan zorgen deze ervoor dat de muziek beter wordt omgezet en versterkt, dan dat ik de elektronica uit de ipad zelf gebruik, waardoor het geluid een flink stuk beter klinkt.

4. Is dit de beste manier om flac bestanden af te spelen op de na7004, of geeft een computer die op de na7004 is aangesloten een beter geluid? Of geeft streamen van een netwerk een beter geluid? Of scheelt het allemaal niet zo veel van elkaar?

5. Ik kan dit alemaal wireless met mijn ipad doen, terwijl ik dezelfde kwaliteit behoud ?




Al met al nog even in het kort wat ik denk te doen, verbeter me graag als dit onzin is:

Muziek (Flac) , film, foto's op externe schijf> na 7004
Ipad 2 speelt dit af met goed werkende wizz app> na7004
na7004>pm6003>Speakers


Ik weet dat het waarschijnlijk wat meer dan 1000 euro gaat kosten, maar ik hoef het niet allemaal in 1 keer aan te schaffen.

Alvast bedankt voor de reacties

JohnWx

Citaat van: DoctorJacoby op januari 13, 2011, 23:21:24
Ik ben heel tevreden over kwaliteit van de dac in m'n KI Pearl Lite (in combinatie met laptop en kimber usb kabel). Kwaliteit is zeker niet slechter. Normaal gezien heeft deze NA7004 toch dezelfde dac? Heb je al eens hi res files getest (vb. Band on The Run van op HDtracks?)



er zit dezelfde chip in maar het is anders gebouwd en dat bepaald voor een groot deel het succes van een DA converter


ben blij dat je ook nog steeds het ronde goud met een gat erin ter hand neemt oftewel de cd/sacd

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Welkom hier op dit voor mij therapeutisch forum


Vind de NA7004 een erg stoer ding maar haalt het niet denk ik persoonlijk bij een goede cd speler


Zag dat je mp3 al had omgedoopt tot 3pm want dat is natuurlijk geen muziek standaard  clown1


Ga je alle cd's die je hebt als Flac overzetten op de pc eerst ?


Denk dat klank persoonlijk is als ik zou zeggen ik vind het best klinken de ipad voor de set zal jij ervaren tussen de set

Proberen is denk ik de beste optie


En met je speakers zit het wel snor






Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

denieuwkomer

de gedownloade flac bestanden staan op de externe schijf en binnenkort ook op de ipad zelf waarmee ik ze met de app "flac player" kan afspelen.

http://itunes.apple.com/us/app/flac-player/id390532592?mt=8

eerst maar een versterker kopen (waarschijnlijk de marantz pm6003) en via een minijack aan de aux ingang aan de verterker koppelen.
later kan ik dan nog de na7004 kopen en daar de ipad op aansluiten voor een beter geluid (betere dac en geluidskaart volgens mij)

Radiant

Citaat van: jwx op mei 17, 2011, 08:50:36
Vind de NA7004 een erg stoer ding maar haalt het niet denk ik persoonlijk bij een goede cd speler

Hier ben ik het niet mee eens. Naar mijn mening heb ik een goeie cd speler (NAD C545)  staan , en de Marantz doet er zeker niet voor onder. Sommige nummers is de een in het voordeel, en bij het andere nummer weer de ander.

JohnWx

Citaat van: Radiant op mei 19, 2011, 09:12:15
Hier ben ik het niet mee eens. Naar mijn mening heb ik een goeie cd speler (NAD C545)  staan , en de Marantz doet er zeker niet voor onder. Sommige nummers is de een in het voordeel, en bij het andere nummer weer de ander.

nou dat is mooi voor je  :yes:


vind het wel vreemd dat de een het wel doet en een ander nummer weer niet

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Radiant

Hangt van het nummer af denk ik. Ik kan niet zeggen die klinkt beter, of die in het algemeen. Ze klinken alllebei gewoon goed. De Marantz is verder gewoon extreem handig. 20.000 nummers zo voor het grijpen atm.

JohnWx

Citaat van: Radiant op mei 19, 2011, 09:17:36
Hangt van het nummer af denk ik. Ik kan niet zeggen die klinkt beter, of die in het algemeen. Ze klinken alllebei gewoon goed. De Marantz is verder gewoon extreem handig. 20.000 nummers zo voor het grijpen atm.

Heb je alles in FLAC opgeslagen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.