hallo iedereen, ik ben nieuw hier en zal me dus even voorstellen.
Ik (Kevin), ben 17 jaar en sinds een jaartje into hifi.
Nu even de situatie
Mijn muziek in mp3 en flac bestand, foto's en gedownloade films heb ik op een externe schijf staan. Het doel is nu om dit op een zo mooi mogelijke manier te weergeven (in stereo, eventueel later met subwoofer, dus geen 5.1)voor rond de 1000 euro. (tv hoeft nog niet)
Ik wil waarschijnlijk een ipad 2 kopen om daar de alles op te zetten behalve de films (i pad heeft niet genoeg geheugen), zodat ik er lekker doorheen kan scrollen en de ipad2 zelf is natuurlijk ook een fancy ding.
Ik heb een tijdje geleden een set speakers gekocht (acoustic energy aelite 2)
Nu ben ik opzoek naar de andere componenten (versterker en bron).
-De versterker kan ik kort over zijn, na veel op het internet te hebben gezocht (ik ben iemand die wekenlang op het internet zit te speuren naar reviews en forums) kwam ik uit op de marantz pm6003. Ik moet hem nog beluisteren met mijn eigen speakers, maar een grote kans dat dit hem wordt.
-Als bron wou ik bijna de marantz CD6003 kopen, maar toen kwam de meer op toekomst gerichte marantz na7004 voorbij wat mij toch meer aanspreekt.
Nu dus even concreet wat vragen over de na7004 en de Ipad2:
1. Ik wil mijn externe schijf en de ipad tegelijk aan de na7004 koppelen . Kan ik dan met mijn ipad al mijn bestanden op de externe schijf zien (dus inclusief de gedownloade films)?
Dit kan je doen door gebruik te maken van de wizz-app, die nu wel redelijk soepel werkt vergeleken met toen de wizz-app net uitkwam?
Dit wordt allemaal afgespeeld door de na7004, dus dan hoef ik me niet aan de gelimiteerde afspeelmogelijkheden van de ipad (itunes) te houden? Dus Flac kan dan sowiezo WEL worden afgespeeld en
films NIET?
2. Kan de ipad op de een of andere manier flac bestanden ongecomprimeert afspelen in itunes? Of kan ik flac bestanden alleen maar met mijn ipad vanaf de externe schijf afspelen? (met behulp van de wizz app)
3. Hier een stelling, als deze niet klopt graag verbeteren: Als ik de ipad aan de na7004 en pm6003 aansluit, dan zorgen deze ervoor dat de muziek beter wordt omgezet en versterkt, dan dat ik de elektronica uit de ipad zelf gebruik, waardoor het geluid een flink stuk beter klinkt.
4. Is dit de beste manier om flac bestanden af te spelen op de na7004, of geeft een computer die op de na7004 is aangesloten een beter geluid? Of geeft streamen van een netwerk een beter geluid? Of scheelt het allemaal niet zo veel van elkaar?
5. Ik kan dit alemaal wireless met mijn ipad doen, terwijl ik dezelfde kwaliteit behoud ?
Al met al nog even in het kort wat ik denk te doen, verbeter me graag als dit onzin is:
Muziek (Flac) , film, foto's op externe schijf> na 7004
Ipad 2 speelt dit af met goed werkende wizz app> na7004
na7004>pm6003>Speakers
Ik weet dat het waarschijnlijk wat meer dan 1000 euro gaat kosten, maar ik hoef het niet allemaal in 1 keer aan te schaffen.
Alvast bedankt voor de reacties