KI-Pearl Lite en een hoop ander nieuws

Gestart door Lion of Judah, augustus 23, 2010, 19:38:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Lion of Judah

http://www.whathifi.com/News/MARANTZ-LAUNCH-All-the-new-models-heading-your-way-in-2010/

KI-Pear Lite gaan € 1199,00 kosten, zowel SACD als versterker. In zwart of zilver. Zijn dus al te koop in Nederland zo te zien op de website van Correct.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

thepioneer

Heb je net een dure ki pearl set gekocht, gaan ze nu de lite versie maken vindt het te gek voor woorden

Ik weet niet wat marantz aan het doen is met al hun producten maar ze lopen vaak achter de feiten aan en wat ze hebben vernieuwen ze zo snel dat er ook maar niets aan waarde in blijft zitten.

Eerste koop je met al je zuur verdiende geld een pm8003 en even laten bouwen ze nieuwe modellen en kunnen de oude modellen tegen handelaars prijzen op de markt gedumpt worden. Ik vindt een aanbieding oke maar als je eerst 300 euro extra betaald voor een verkoperd chassis enz en dat nu dan deze modellen voor dik 500 nieuw aangeboden.

Jammer dat zo''n merk het nu zo verknalt.

grts ronald

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

viceadmiraal61

ja...en bij aankoop van sacd of amp krijg je er een sacd er bij...die ik samen met ken ishiwata heb gemaakt..

viceadmiraal61

beste pioneer....de lite versie is uit de range serie....de eerste pearl kwam uit de premium..dus dat is
het prijs verschil...

thepioneer

Ik begrijp het prijsverschil wel, maar ik vindt als je iemand binnenhaalt met de producten die je hebt, je ook met zorgen dat het waardevast blijft op de 2e hands markt zodat iemand ook dan eens een duurdere serie kan aanschaffen. Nu koop je iets en zolang het model er nog is is er niets aan de hand maar als het nieuwe model uit komt dan gaat het berg afwaartst.

Neem arcam, als je een arcam versterker koopt bij een internet prijsveschter wordt hij hier niet gemaakt. Die mensen willen dat het exclusief blijft en waardevast. Zodra er iemand ze ergens anders opkoopt en hier tekoop aanbied dan ben je dus zuur. Dat is een wijze les en daarom blijven de arcam producten ook "exclusief"".

Er zijn een paar van die goekope internet winkels die dit dus doen.

Hoe moet je bijvoorbeeld upgraden van een pm8003 naar een pm15 of 11?? Als je zoiets nieu in de winkel moet kopen en je 1,5 jaar oude pm8003 die toen 850 euro kost kun je nu weg doen voor 300 a 350 omdat de internet bedrijfen ze al voor dik 500 op de markt gooien.

Dit bedoel ik er maar mee te zeggen. Je moet van marantz iets kopen en niet meer gaan upgrade blijkbaar. Of alles 2e hands kopen alleen als dat het systeem is dan komt dat marantz ook niet ten goede
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Sander

Ach ik vind het allemaal wel mee vallen.

Als je een nieuwe auto koopt en je hebt er 200km mee gereden is er ook zo 2000 euro van de nieuw waarde af binnen een paar dagen!

Als je het nieuwste van het nieuwste wil moet je gewoon betalen.

Als je iets geduldiger bent kan dat een voordeel in euro's zijn.(alleen dan wel zonder de aller nieuwste features.)

Ik snap de frustratie wel hoor....maar denk dat je het wel in perspectief moet blijven zien.

Kijk eens naar de HT wereld....daar komt bijna elke maand een nieuwe format of type kabeltje bij!
Dan zijn wij stereo liefhebbers nog gezegend.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

WimPeu

Als je nieuw koopt schrijf je altijd ernorm af. Ook de SA11 en PM11 gaan tegenwoordig voor half geld 2e hands van hand tot hand. Feit blijft wel dat Marantz in eerste instantie de KI Pearls als "zeer exclusief" in de markt zette. Met een beetje verkoop druk van "er zijn maar 500 stuks dus wees er snel bij en betaal de volle mep" Nu zijn ze op en gaan er ineens JanModaal KI Pearl's komen. Nou de exclusiviteit is er dan wel vanaf, nog even en we kunnen de PM4001 variant in een KI Pearl versie tegemoet zien omdat er vraag naar is..... nopompom  :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Sander

Citaat van: WimPeu op augustus 23, 2010, 21:44:40
Als je nieuw koopt schrijf je altijd ernorm af. Ook de SA11 en PM11 gaan tegenwoordig voor half geld 2e hands van hand tot hand. Feit blijft wel dat Marantz in eerste instantie de KI Pearls als "zeer exclusief" in de markt zette. Met een beetje verkoop druk van "er zijn maar 500 stuks dus wees er snel bij en betaal de volle mep" Nu zijn ze op en gaan er ineens JanModaal KI Pearl's komen. Nou de exclusiviteit is er dan wel vanaf, nog even en we kunnen de PM4001 variant in een KI Pearl versie tegemoet zien omdat er vraag naar is..... nopompom  :-P

Stelling Ki Pearl en KI Pearl Lite vind ik ook wel een beetje verkopers praat.
Kan ook gewoon pm8004 heten ofzoiets
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

WimPeu

Het had gewoon exclusief moeten blijven en niet weer met een Pearl lijn komen. Die was speciaal omdat Ken zoveel jaar actief was bij Marantz. Mensen betaalden de advies prijs voor de eerste Pearl serie om echt iets aparts te hebben. Nu weer Pearl´s, waarom niet gewoon weer de standaard PM15s2 met een KI uitvoering zonder de Pearl naam te grabbel gooien. nonono
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: viceadmiraal61 op augustus 23, 2010, 20:35:10
ja...en bij aankoop van sacd of amp krijg je er een sacd er bij...die ik samen met ken ishiwata heb gemaakt..

Dus als ik 1 SACD koop krijg ik 1 SACD gratis... :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Sander

Citaat van: WimPeu op augustus 23, 2010, 21:55:04
Het had gewoon exclusief moeten blijven en niet weer met een Pearl lijn komen. Die was speciaal omdat Ken zoveel jaar actief was bij Marantz. Mensen betaalden de advies prijs voor de eerste Pearl serie om echt iets aparts te hebben. Nu weer Pearl´s, waarom niet gewoon weer de standaard PM15s2 met een KI uitvoering zonder de Pearl naam te grabbel gooien. nonono

stupid
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Je moet ook iets kopen om de kwaliteit en niet om de naam. En veel afschrijven doe je nu eenmaal op dit soort zaken. Hoewel ik me de frustratie kan voorstellen, vind ik het wel een beetje een luxeprobleem.

Slashhead

Het probleem van afschrijven ontstaat wanneer je zelf een vervanging in gang zet. Blijkbaar is er een prikkeling geweest die je aanzet om je huidige "Marantz" te vervangen voor een andere. Het lijkt me niet dat de motivatie ligt in het feit dat je versterker of SACD speler minder waard is geworden en daarom vervangen moet worden. tenzij je het als investeringen ziet maar dan moet je gewoon zorgen dat je de spullen op tijd weer van de hand doet. Het zal mogelijk eerder een kwalitatieve, functionele of cosmetische reden hebben. Blijkbaar zorgen nieuwe product ontwikkelingen ervoor dat je weer wat nieuws wilt hebben en daar moeten de marantz medewerkers wel hun brood mee verdienen. Wat is er dan fout aan om modellen na 1 of 2 jaar (soms langer) eruit te werken en een nieuwe te introduceren. Oude voorraad moet je dumpen omdat het anders onverkoopbaar is als je het op hetzelfde prijsniveau wilt houden. Tegen 0% of -10% marge wegzetten levert nog altijd meer op dan het 10 jaar te laten verstoffen in het magazijn. Als koper kun je daar je voordeel mee doen, door ervoor te zorgen dat je weet wanneer producten op uitloop staan (zoals je nu voor een appel en een ei een NR1501 kunt krijgen)

Musicman

#14
Citaat van: WimPeu op augustus 23, 2010, 21:55:04
Het had gewoon exclusief moeten blijven en niet weer met een Pearl lijn komen. Die was speciaal omdat Ken zoveel jaar actief was bij Marantz. Mensen betaalden de advies prijs voor de eerste Pearl serie om echt iets aparts te hebben. Nu weer Pearl´s, waarom niet gewoon weer de standaard PM15s2 met een KI uitvoering zonder de Pearl naam te grabbel gooien. nonono
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels