Ik begrijp het prijsverschil wel, maar ik vindt als je iemand binnenhaalt met de producten die je hebt, je ook met zorgen dat het waardevast blijft op de 2e hands markt zodat iemand ook dan eens een duurdere serie kan aanschaffen. Nu koop je iets en zolang het model er nog is is er niets aan de hand maar als het nieuwe model uit komt dan gaat het berg afwaartst.
Neem arcam, als je een arcam versterker koopt bij een internet prijsveschter wordt hij hier niet gemaakt. Die mensen willen dat het exclusief blijft en waardevast. Zodra er iemand ze ergens anders opkoopt en hier tekoop aanbied dan ben je dus zuur. Dat is een wijze les en daarom blijven de arcam producten ook "exclusief"".
Er zijn een paar van die goekope internet winkels die dit dus doen.
Hoe moet je bijvoorbeeld upgraden van een pm8003 naar een pm15 of 11?? Als je zoiets nieu in de winkel moet kopen en je 1,5 jaar oude pm8003 die toen 850 euro kost kun je nu weg doen voor 300 a 350 omdat de internet bedrijfen ze al voor dik 500 op de markt gooien.
Dit bedoel ik er maar mee te zeggen. Je moet van marantz iets kopen en niet meer gaan upgrade blijkbaar. Of alles 2e hands kopen alleen als dat het systeem is dan komt dat marantz ook niet ten goede