KI-Pearl Lite en een hoop ander nieuws

Gestart door Lion of Judah, augustus 23, 2010, 19:38:38

Vorige topic - Volgende topic

xander32

M.i. een wat onzinnige discussie: ik zie die Pearls puur als een moderne variant van de SE / OSE / KI versies van weleer, Marantz wellicht net zo :wink:.

Sander.

WimPeu

Ja, zo kan ik hier nog wel een aantal "onzinnige discussies" aanwijzen. :wink:

Begrijp me niet verkeerd ik vind het best wat ze op de markt zetten. Mooie spullen, niks op aan te merken natuurlijk. Het gaat hier om eventuele misleiding van de klant. In een eerder persbericht liet Marantz het doen voor komen dat het met de Pearl produkten om een zeer beperkte (dus exclusieve) oplage zou gaan. Kom dan nou niet met de volgende Pearl aan maar noem het dan iig anders.

Citaat uit een bericht verschenen in de FWD mei 2009:

"Wanneer liefhebbers van hoogwaardige audiocomponenten het over Marantz hebben, duurt het meestal niet lang voor de naam Ken Ishiwata valt. Ishiwata, die faam verwierf als audiogoeroe, is intussen al 30 jaar aan Marantz verbonden. Dat jubileum viert Marantz met een gelimiteerde serie: de KI Pearls, een sacd-speler en versterker waarvan er wereldwijd 500 stuks beschikbaar zijn."
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Maar het betreffende citaat doet Marantz toch ook geen geweld aan? De KI Pearl serie is een gelimiteerde. Nu hebben ze er een lite-variant van, dat betreft m.i. een andere serie ... Net als weleer: de SE werd OSE.

Maar over de naamvoering zou je dan idd. wat kunnen zeggen, is niet geheel chique van Marantz.

Sander.

scanspeakman

tsja.....dat dit soort audio spul zijn waarde niet behoud is al veel langer aan de gang en een speciale badge helpt daar nul komma nul tegen. Het is geen specialty product meer maar een comodity. Met PC's net zo. Daar is de waarde-vermindering nog veel heftiger en ook daar gaat het voor een leuke PC niet om lolliestok-ige bedragen. Maar blijkbaar is het daar wel normaal en moet een marantz-product na 10 jaar nog 90% van de aanschafwaarde opbrengen (beetje gechargeerd). Dat is natuurlijk onzin.

En wat betreft die exclusiviteit en waardebehoud van die KI-pearl producten; je kan je afvragen wat een reeële meerprijs is voor een iets opgeleukte, in zwart uitgevoerde SA-15S2. Ik maak hier misschien geen vrienden mee maar misschien is het goed als iedereen zich even achter zijn oren krabt voordat hij/zij klakkeloos een bepaald bedrag in de kassa deponeert. Is het reeel voor een paar euro verschil in onderdelenprijzen (meer zal het echt niet zijn voor een paar iets nettere elco's en chassis in koperbadje dippen) bijna het dubbele te betalen?

Begrijp me goed; ik vind het ook mooie apparaten om te zien maar die meerprijs is een beetje te gortig. Je betaald voor de "feel good factor". Het dan ook nog eens als een "investering" te zien voor als je wil upgraden is, vrees ik, wishfull thinking.

Scanspeakman

joep

Voor het geld van de KI Pearl serie zijn ook bij Marantz veel betere spullen te koop.
Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten. Wat heb je liever voor je centen. Een zwart kasje of een beter geluid. Voor mij is het duidelijk. Eén advies: koop dat wat je echt het mooiste overkomt, daar ben je het langst tevreden mee. Goed is goed.

Musicman

Citaat van: joep op augustus 24, 2010, 13:46:22
Voor het geld van de KI Pearl serie zijn ook bij Marantz veel betere spullen te koop.
Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten. Wat heb je liever voor je centen. Een zwart kasje of een beter geluid. Voor mij is het duidelijk. Eén advies: koop dat wat je echt het mooiste overkomt, daar ben je het langst tevreden mee. Goed is goed.

stupid

Ik word gek van die "Light" of "Lite" producten!!! 

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

renes59

Citaat van: scanspeakman op augustus 24, 2010, 13:34:16

Je betaald voor de "feel good factor".
Scanspeakman
Daar draait het vaak wel om in de hifiwereld.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Lion of Judah

Citaat van: renes59 op augustus 24, 2010, 14:24:16
Daar draait het vaak wel om in de hifiwereld.

Niet alleen in de hifi wereld hoor, wat dacht je van auto's. Geldt eigenlijk voor alle goederen vooral luxegoederen. Zo werkt dat proces nou eenmaal bij mensen en daar maken een paar slimme jongens handig gebruik van. En de afdeling waar die jongens(en meisjes) werken noemen ze Marketing.

Maar On-Topic: het lijkt er inderdaad op dat de Lite  een KI-versie is van de 8003 (of misschien wel 8004). En de KI-Pearl serie, gelimiteerd? Geloof er niets van, er zijn er echt wel 500 van verkocht. Ach, wat maakt het ook uit. Wordt toch hoog tijd voor een nieuwe versterker dus wie weet, tweedehands staat ie zeker op mijn shortlist. Maar ik zal hem pas aanschaffen als ik hem het beste vind klinken.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

Slashhead

Overigens wel mooi dat je die nieuwe SR's met je laptop kan besturen via een webbrowser. (ik weet niet of dat nieuw is, ik volg het niet zo) Lijkt me heel erg handig. Zal waarschijnlijk vooral nuttig zijn in een multi room omgeving.

WimPeu

Citaat van: Slashhead op augustus 24, 2010, 19:17:47
Overigens wel mooi dat je die nieuwe SR's met je laptop kan besturen via een webbrowser. (ik weet niet of dat nieuw is, ik volg het niet zo) Lijkt me heel erg handig. Zal waarschijnlijk vooral nuttig zijn in een multi room omgeving.

Heeft Denon (bv mijn AVR-3808) al jaren..... :-D
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Slashhead

Daar was ik al bang voor, vandaar mijn voorbehoud tussen haken.
Is het nou ook zinvol?

WimPeu

Wat is zinvol? Om al je receiver instellingen makkelijk achter je PC te maken is wel handig. Op een of andere manier werkt dat makkelijker dan met je AB voor je TV.

Pjotr27

CiteerVoor het geld van de KI Pearl serie zijn ook bij Marantz veel betere spullen te koop.

Is dat zo? Vorige week heeft er bij Fritz de With een KI Pearl SACD speler proef gedraaid, ( een echte , geen lite ) en ik weet het wel wat ik dan zou willen.
De SA7 heeft misschien wel wat meer lucht / diepte maar muzikaal gezien ga ik voor de KI Pearl..
Welke Marantz zou je dan voor het geld willen?

En wat betreft waarde , de originele KI Pearl zullen niet snel hun waarde verliezen, ze zijn zo goed als uitverkocht en 500 stuks per apparaat  is gewoon niet veel.
De nieuwe Lite zal minimaal met een aantal duizenden gemaakt gaan worden en veel minder waardevast zijn.
Het lijkt mij ook niet zo eerlijk om ze met elkaar te vergelijken, een Lite kost maar 40% van een KI Pearl..

viceadmiraal61

de enige zaak die tweede hands stijgt?????is een huis...de rest schrijf je veel...vaak heel veel af...
je koopt hifi niet om te de waarde er van te zien stijgen.....hoewel de pearl 1 over 5 jaar nog een behoorlijke
prijs gaat op brengen.......heb je haast en wil je de eerste zijn betaal je de hooft prijs......heb je gedult
dan wacht je dat er een nieuwe versie komt van het app..en is de oude overjarig en een stuk goedkoper
is maar wat je wil......het is daarnaast ook nog eens onze hobby...en die kosten nu eenmaal geld.......
moter,vis,zeilen,surf,auto,voetbal,golf,ect kost allemaal bakken met geld..........een gelukje..
hifi gaat wel heel lang mee.......
geniet met beide oren elke dag

joep

Ook huizen zijn de laatste jaren flink minder waard geworden. En als de banken het niet zouden verbieden de huizen onder de hypotheekwaarde te verkopen zouden ze nog veel meer in waarde zakken. Nu blijven de eigenaren met onbetaalbare schulden zitten en onverkoopbare huizen. Waar ik woon staan nu 4 maal zoveel huizen te koop dan 7 jaar geleden en dat is echt niet uit luxe. Het motto bij de banken: laten we hem nog even spartelen of verkopen we de boel onder zijn kont vandaan? Leuke mensen daar.